hanner søkes til avl

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

hanner søkes til avl

Post by wollf »

jeg søker avlsklare hanner eller hanner som blir avlsklare i løpet av 2013. Fortell meg om din hanne, farge, hvor kommer han fra, hvordan er han med mennesker, hvordan er han med andre rotter og hvordan er hans helse

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: hanner søkes til avl

Post by Anniken.HH »

Jeg har tenkt litt på å få et kull etter Stripa, men grunnet at han ikke har stamtavle har jeg ventet med å legge ham ut før han runder 17/18mnd
Han er veldig mørk brun, hooded, toppøret, har en vekt 525g og er tidligere leder i flokken, født i mars 2012.
Han er kjøpt fra en dyrebutikk i arendal sammen med broren.
Stripa er en veldig god, rolig og konfliksky gutt. Han beskytter de minste, men sier ifra når de går for langt. Han er veldig åpen for nye flokkmedlemmer, og er typen som gir de mange sjanser (dette har jeg sett både med Småen, Stormgrå og nå Tempus)
Mot mennesker er han også veldig kjærlig. Det beste han vet er å ligge på skulderen og holde øye med resten av flokken, eller ligge i fanget å få kos.
Veldig kontaktsøkende å fin, våkner alltid når jeg kommer inn i rommet.
Han har aldri skadet verken rotter eller mennesker
Han har aldri vært syk, og den eneste behandlingen han har fått var mot midd nå for en mnd siden fordi det var misstanke om at han kanskje hadde det
Selv nå etter fylte ett år er han aktiv, om så ikke like rampette som før.
Han har taklet den lange bilturen fra Arendal og en flytterunde uten noen tegn til endring i atferd.

Litt tillegsinfo om broren, ettersom de kommer fra dyrebutikk og har ukjent stamtavle:
Broren har heller aldri vært syk, fikk samme middbehandling på samme grunnlag. Glad i mennesker, og litt sky rundt andre rotter. Veier 469g
Ikke aggresiv mot verken rotter eller mennesker

Image
la ved et bilde, jeg ;)
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: hanner søkes til avl

Post by Anniken.HH »

for ordens skyld: bilde er av Stripa :P
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: hanner søkes til avl

Post by kikky »

Jeg har jo Mr. Blush. Født ca Oktober 2012, vekt 28. april var 453g så mulig han blir rundt en 500g.

Han er veldig, veldig fin og myk og kosen :aww:

Liten filmsnutt av bassen, veldig mørkt.
Image
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply