inseminering

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: inseminering

Post by Milla »

Det ble kun tatt ultralyd av eggstokkene til Sandy, Witney og Guniea ;) Om ikke Matmor har tatt flere prøver av Sandy i ettertid.
PCOS er noe jeg har veldig god kjennskap til selv... dessverre..

Om kullet ikke viser noe form for hormonproblemer(kan likevel oppstå i generasjoner etterpå) og arver det fantastiske personlighetene fra britiske byer, og det jeg har sett av bilmerke kullet, så blir det et flott kull.
Jeg koste med Mini før deg :blrp:

Miljø og genetikk er like viktig. Men miljø kan ikke endre genetikken ;)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: inseminering

Post by wollf »

Milla wrote:Det ble kun tatt ultralyd av eggstokkene til Sandy, Witney og Guniea ;) Om ikke Matmor har tatt flere prøver av Sandy i ettertid.
PCOS er noe jeg har veldig god kjennskap til selv... dessverre..

Om kullet ikke viser noe form for hormonproblemer(kan likevel oppstå i generasjoner etterpå) og arver det fantastiske personlighetene fra britiske byer, og det jeg har sett av bilmerke kullet, så blir det et flott kull.
Jeg koste med Mini før deg :blrp:

Miljø og genetikk er like viktig. Men miljø kan ikke endre genetikken ;)
du har gode poenger. men da vi ikke vet at det er PCOS, kan det like godt være en hormonell ubalanse.
dette er fordelen med denne hannen. vi vet mer enn ved en hanne fra dyrebutikk. vi vet hva vi skal se etter og holde øynene åpne for.
men har du fått beskjed av matmor at det er PCOS?

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: inseminering

Post by Milla »

Har ikke fått beskjed om det i det hele tatt... men det var det som var mistenkt ;) og ble bare brukt videre i denne diskusjonen... Det finnes flere arvelige hormonelle lidelser enn den..
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: inseminering

Post by kikky »

Noe hormonelle og strie damer, søstre til safari og ene datteren til safari. Den delen som går igjen i stamtavlen.

Hvorfor parre en rotte som tydelig viser aggresjon ovenfor hannen?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: inseminering

Post by wollf »

aggresjon er nok jeg som tar i. hun har aldri vist dominans eller i nærheten av lignende. ei heller mot gunnar. men hun dytter og knuffer vekk guinnes og vil ikke ha han på baken. da han ikke prøver seg spiser de og hviler sammen. det er ikke annet enn pell deg vekk advarsler. og hadde jeg mistet stemmen og noen jeg ikke likte prøvde seg ville jeg nok sett veldig lik ut. problemet tror jeg er at hun har hatt innbilt til nå og fikk løpetid igjen først i går.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: inseminering

Post by wollf »

mini er en super rotte både i intro og i flokk og takler nye situasjoner supert. hun er hengiven, elsker mennesker og en herlig koserotte

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: inseminering

Post by kikky »

Ok. Når du skrev at ho banker hannen etterpå, antok jeg at ho viste aggressiv atferd ovenfor hannen som jo ikke er ønsket. Blir noe annet hvis ho bare sier i fra, tydelig, uten å banke hannen. :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: inseminering

Post by wollf »

kikky wrote:Ok. Når du skrev at ho banker hannen etterpå, antok jeg at ho viste aggressiv atferd ovenfor hannen som jo ikke er ønsket. Blir noe annet hvis ho bare sier i fra, tydelig, uten å banke hannen. :cheerful:
tråden var ikke ment i utgangspunktet som informativ eller opplysninger om parringen, men mer som et blåseut innlegg fra en frustrert oppdretter som har funnet det hun mener er en kjekk kar, men som rotta tydeligvis er uenig i.
vi har vistnok ikke samme smak da det kommer til mannfolk

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: inseminering

Post by wollf »

[quote="kikky"]Noe hormonelle og strie damer, søstre til safari og ene datteren til safari. Den delen som går igjen i stamtavlen.quote]

det er et godt stykke bak i slekten nå da, og minimal prosentandel i forrhold til de uten :)

Post Reply