Kull fremover

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Babbett wrote: Det er kanskje der problemet ligger? At folk tenker for mye på HVEM som skriver i stedet for HVA de skriver :?:
Der er du nok inne på noe viktig, men om man er forutinntatt i forhold til enkelte personer, så er det vel antagelig ikke uten grunn. :?:
Jeg mener, da er det vel fordi man har sett lignende tendenser tidligere.

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Men hvis jeg selv opplevde at folk var forutinntatte i forhold til hva jeg skrev, leste mellom linjene osv, ville jeg iallefall ha gjort det jeg kunne for å rette opp i det inntrykket ved å legge an en litt mer lystig tone neste gang.
Det betinger at det er noe man opplever burde vert ryddet opp i. Ofte kommer spørsmål av nyskjerrighet, og ulike måter å formulere dem er langt på vei naturlig. Spesiellt når man tenker på hoppene i alderen på medlemmene våre. Vi spriker fra 14 til godt over 50 år, at formuleringene og bruken av smilys er ulik hos oss alle, er vanlig. Og som matmor poengterer: Dette er en rotteforening, med en avlsveiledning. Det må forventes at man kan møte kritikk for valg man tar, som fraviker i stor grad fra det som er foreningens standard. Enkelte spørsmål og innlegg er kritiske, og da ofte ment som det. Men det må også være lov. Vi er ingen åpen og fri forening om ikke alle har anledning til å delta i debatter og innlegg med sine tanker, standarder og forutsetninger.

Matmor: Glimrende illustrert innlegg :thu:
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Jeg tror du misforstår meg litt Biamora, for jeg er egentlig helt enig med deg. :)
Jeg mente bare at takt og tone er stikkordet her. Vi bør alle ha i bakhodet at det noen ganger kan være vanskelig å tolke ren tekst og derfor prøve å formulere oss slik at man ikke blir misforstått, hvis man mener at man ofte blir det. :)

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

BlackNenne wrote:Jeg tror du misforstår meg litt Biamora, for jeg er egentlig helt enig med deg. :)
Jeg mente bare at takt og tone er stikkordet her. Vi bør alle ha i bakhodet at det noen ganger kan være vanskelig å tolke ren tekst og derfor prøve å formulere oss slik at man ikke blir misforstått, hvis man mener at man ofte blir det. :)
Jaaa :bravo:

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Neida, missforsår ikke ;) , bare vil poengtere at det er mange måter å skrive på, noen rett fram med sarkastisk undertone, andre ment kun for det det er, og noen innlegg er veldig diplomatisk, ingen av dem er feil, for kun skribenten sitter med den fulle og hele forståelsen. Mitt poeng er vel egentlig at man må være forberedt på alle sorter når man involverer seg på et forum. Er jeg i tvil om hva noen mener, lar jeg tvilen komme dem til gode. Forstår jeg godt hva som skrives, men ikke liker det, så sier jeg det.
Hurra for mangfoldet sier nå jeg og håper på mange meningsutvekslinger i framtiden :) .
Selv liker jeg ikke å pakke ting inn om jeg opplever noe jeg ikke liker eller er uenig i, og vil heller ikke formulere meg mildere for å tekkes en allmen væremåte som ofte forventes. Men det er min måte å være på/skrive på, noen liker den, andre ikke, og det kan jeg leve med :pir:.
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Det var da voldsomt så denne tråden kom ut av balanse :P

ainapb
Stjeler mat
Posts: 56
Joined: 06 Jan 2009, 22:51
Location: elverum

Post by ainapb »

BabyLizz wrote:Det var da voldsomt så denne tråden kom ut av balanse :P
Men tror det var godt for alle å få skrevet litt ang dette :D
Aina :)
Mixi + Alle rottene :D

Post Reply