Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Niana »

Zero er en super gutt! Han har sjarmert i senk alle de andre guttene, og det tror det var veldig mye pga han at Alfred så fort og lett kunne flyttes inn med de andre.
Han er trygg, tillitsfull og frempå. Helt fantastisk :kisses:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

aknudsen
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 14 Sep 2012, 18:05

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by aknudsen »

Guttene mine, Pee-wee, Francis og Mario, er utrolig viltre av seg. Hvis det ikke var for ballene, ville jeg kanskje mistenkt dem for å være jenter :lol: Samtidig liker de kos da, når de er i det rolige hjørnet vel å merke. De virker også lydhøre for kommando, i alle fall hvis jeg sier "mat"...

aknudsen
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 14 Sep 2012, 18:05

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by aknudsen »

Et par bilder av guttene mine i deres favorittilholdssted (bortsett fra t-skjorta til matfar kanskje), hengekøya. De vokser fort!

Image

Image

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by HeleneH »

2 månedersrapport på Tim Burton Kullet:

Jentene:

Bewee (Beggar Woman)

Vekt: 200 g
Helse: frisk og fin

Oppførsel mot mennesker:
Veldig menneskekjær! Leker med fingrene og tar seg gjerne tid til å pusse litt på meg. Kan sitte i fanget og kose en stund før hun spinner videre:) Henger som et slips når hun blir løftet på. Overhodet ikke skeptisk til fremmede. Virker som hun ser på de som nye fine klatrestativ.

Oppførsel mot andre rotter:
Veldig bra. Skled rett inn i flokken. Hun prøvde å patte litt på grandtante Enga når hun kom i hus, det var ikke poppis! Men hun la seg pent på rygg når hun fikk påpakk. Gjorde et forsøk forsøk her om dagen på å dominere gamlemor Nudie som har begynt å bli litt skrall, men sluttet fort når hun skjønte det ikke gikk. Hun sover aldri alene, veldig sosial.

Flyttingen til nytt hjem taklet hun flott.

Annet:
Ikke redd for noen ting, veldig utforskende. Er en helt fantastisk rotte:)


Sara (Lady Crane)

Vekt: 200 g
Helse: Ingen problemer

Oppførsel mot mennesker:
Hun elsker å leke med fingrene, og inviterer ofte til lek. Har sjelden tid til å sitte og kose, men hun spretter innom til stadighet og vil ha et klapp og litt lek. Da hender det jeg får suss, og så er det avgårde igjen. Liker å løpe ut og inn av genserarmen, og er jeg ikke rask nok til å forstå at det er ønsket så napper hun i genseren til det trege mennesket tar poenget. Litt mer forsiktig enn sin søster, og synes ikke fremmede er kjempestas. Hun blir fort kjent, men må se nye ann litt før de blir godtatt.

Oppførsel mot andre rotter:
Snill og grei. Gikk rett inn i flokken. Hun prøvde, i likhet med sin søster, å patte på sin grandtante, men ga seg når hun fikk påpakk. Sosial og fin.

Flyttingen var problemfri.

Annet:
Hun er som sagt litt mer forsiktig enn sin søster, men når hun blir kjent er hun et lite bøllefrø:) En herlig jente:)

Lydia Deetz
Vekt: Kommer
Hvordan er helsen? ingen sydom enda
Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker? nysgjerrig, kommer og snuser og leker med hendene. ikke rolig nok for kos enda
Hvordan oppfører han/hun seg mot andre rotter(Introduksjoner?)? gikk kjempe fint inn i flokken. sover med de andre.
Hvordan taklet han/hun flyttingen til nytt hjem? helt fint
Noe annet du vil legge til, positivt/negativt? flott rotte.

Alice: Kommer

Emily
Vekt: 190g
Hvordan er helsen: Ingen lus, frisk og fin. Aktiv jente som klatrer mye!
Mot mennesker: Skjønn jente som godtar all håndtering, henger fint i hånda. Ikke tid til kos, som forventet.
Mot andre rotter? Oppvokst med mor + 3 tanter, og taklet veldig fint at de engelske jentene flyttet inn. Veldig populært med lekekamerat!
Annet? Vi har flyttet til ny leilighet og dette gikk uten problemer. Hun synes Kelly (hunden) er fryktelig spennene, og gjør som mor: Graver i pelsen. Hun er ikke like frempå som sin mor, men godtar all håndering uten å stritte imot, gelèkropp!

Guttene!

Barnabus

Vekt: Kommer

Hvordan er helsen? Helt super, han er frisk og rask.

Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker? Veldig sosial og oppmerksomhetsyk :) Han er først i burdøra og klatrer rett ut for å kose når jeg kommer. Selv om han ikke har tid til så mye kos ennå, men han er myk som smør under håndtering! Han er frempå og uredd, og synes det er like greit å bli håndtert av besøk som av meg. En veldig sosial og flott rottetass :) Han minner mye om sin onkel i oppførsel, han er faktisk enda mer frempå en det Castor var når jeg hentet han. Og Castor er fantastisk nå, så jeg gleder meg til å se Barnabus bli stor :)

Hvordan oppfører han/hun seg mot andre rotter(Introduksjoner?)? Det har til nå gått helt fint, han er jo yngst i flokken så jeg hadde ikke forventet noe annet :) Han var trygg og rolig, lot de andre snuse og vende på han uten protester.
Hvordan taklet han/hun flyttingen til nytt hjem? Veldig greit, en skulle tro han hadde bodd hos meg hele livet. Han var rolig og trygg fra første stund og så ikke ut til å bry seg det spor om at han hadde fått en ny mamma.

Noe annet du vil legge til, positivt/negativt? Han har hatt en tendens til å bite tak i fingrene mine og nekte å slippe. Han drar og drar i de så fort han får muligheten. Det er ikke sinna biting, men han tar et godt tak (jeg har fått små skrap i huden et par ganger). Men jeg tror det bare er litt voldsom leking, for han viser ingen tegn til at det skal være på grunn av stress eller ubehag. Virker som han blir så glad for å se meg at han vil dra meg inn i buret med en gang jeg åpner døra. Han spretter gjerne rundt litt samtidig som han holder tak i fingrene mine. Når jeg leker tilbake blir han helt gal og spretter opp på hylla og ned igjen :P Jeg har begynt med å pipe når han tar litt hard i, og det ser ut til å være veldig effektivt :) Og så synes jeg det er veldig morsomt, for han har mørke fotsåler, akkurat som onkelen sin :)

Edward

Vekt:290 gr

Hvordan er helsen? - Ingen helseproblemer så langt

Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker? Veldig sosial,like sosial med fremmede.Kan fint legge han på ryggen og kose han på magen mens han slikker fingrene mine.Veldig leken.

Hvordan oppfører han/hun seg mot andre rotter(Introduksjoner?)? - ikke vært introdusert til andre hanner,men klatrert utenpå buret til jentene mine og det går veldig rolig for seg selvom det er veldig spennende.

Hvordan taklet han/hun flyttingen til nytt hjem? Ikke noe problem

Noe annet du vil legge til, positivt/negativt? Koseklump av en smultbolle <3

Charlie

Vekt:266 gr

Hvordan er helsen? - Ingen helseproblemer enda.

Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker?Veldig lik sin bror på alle måter,men ikke like gira.Klarer seg god i sitt eget selskap også.
Hvordan oppfører han/hun seg mot andre rotter(Introduksjoner?)? - Samme som broren Edward
Hvordan taklet han/hun flyttingen til nytt hjem? Ikke noe problem
Noe annet du vil legge til, positivt/negativt? Helrig koseklump,nesten like stor smultbolle som broren :)

Mario:
Vekt: Ca. 258g.
Helse: Ingen problemer.
Hvordan oppfører han seg mot mennesker: Mario er ganske vilter, og for tiden relativt trassig. Dvs. at han benytter enhver anledning til å løpe ut på stua, selv om han nok vet han ikke får lov (er redd for alle ledningene der). Ved sånne tilfeller piper han også når han ikke får gjøre som han vil. Han er ikke særlig kosete av seg, men jeg tilskriver det at han er så aktiv.
Hvordan oppfører han seg mot andre rotter: Det virker som han vil ha alfarollen, jeg ser i alle fall at han setter Pee-Wee på plass av og til med napping i ryggen (det virket ikke som alvorlig biting).
Hvordan taklet han flyttingen: På meg virker det som flyttingen gikk helt stressfritt for seg.

Pee-wee
Vekt: Ca. 254g.
Helse: Ingen problemer.
Hvordan oppfører han seg mot mennesker: Pee-wee er kanskje den greieste av dem. Han er aktiv av seg, men er en snill fyr som holder seg på kjøkkenet når de er ute av buret. Hender han blir liggende en stund på fanget for å koses med, hvis han er trøtt.
Hvordan oppfører han seg mot andre rotter: Pee-wee virker ganske leken av seg i omgang med de andre, det har til og med hendt at han har "jaktet" på de andres haler og bitt i dem (forsiktig). Så ut som han hadde moro av det :) Ellers kan det for tiden virke som han er den underlegne i det interne styrkeforholdet, og blir satt på plass ved lekeslåssing.
Hvordan taklet han flyttingen: På meg virker det som flyttingen gikk helt stressfritt for seg.

Francis
Vekt: Ca 270g.
Helse: Ingen problemer.
Hvordan oppfører han seg mot mennesker: Francis er en godgutt synes jeg, selv om han i likhet med de to andre er ganske vilter av seg. Dessverre har han også en tendens til å gå der han ikke får lov, selv om han ikke er så trassig som Mario. Hender også at han roer seg nok ned til en kosestund.
Hvordan oppfører han seg mot andre rotter: Francis virker som den tryggeste av dem, det kan henge sammen med at han er kraftigst. Han er ikke så aggressiv som Mario, men det ser ikke ut til at han lar seg bølle med heller.
Hvordan taklet han flyttingen: På meg virker det som flyttingen gikk helt stressfritt for seg.

Navn:
Levi (Stamtavlenavn "Toby", Agouti med lite hakk på halen) og Titus (Stamtavlenavn "Pirelli", Dove agouti.)

Vekt:
Slet med å få veid dem, fordi de ikke vil sitte stille og virket litt skeptiske til vekten (bra jeg ikke er den eneste som vegrer meg for vekten;) haha). I tillegg har jeg ikke noen god vekt. Men det den viste var ca 275 gram på Levi, og 300 gram på Titus.

Hvordan er helsen?
Helsen er på topp. Ikke hatt noe sykdom eller problemer. Frisk, rask og kvikk begge to. Steller og vasker seg hele tiden, og også hverandre. Nydelig pels og blanke øyne.

Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker?
Begge er veldig nysgerrige, kontaktsøkende og sosial. Slikker på fingre og lager koselyder. Titus er litt roligere og gir ofte en liten suss på munnen før han klatrer videre rundt på meg. Levi er den mest rampete og sprelske av dem. Mot fremmede mennesker er de også helt eksemplariske. Fått hilst på mange, både gutter og jenter. De snuser og klatrer opp på armen deres:)

Hvordan oppfører han/hun seg mot andre rotter(Introduksjoner?)?
Har ikke blitt introdusert for andre rotter. I selskap med hverandre er de veldig lekne og lekesloss. Levi terger seg ofte på Titus, men Titus får alltid overtaket. (Ser ut som at Titus er alfa i buret) De vasker og steller hverandre, og sover som oftest sammen.

Hvordan taklet han/hun flyttingen til nytt hjem?
Flyttingen gikk strålende. Slo seg veldig fort til to og stortrives i selskap med meg og hverandre. : )

Noe annet du vil legge til, positivt/negativt?
Absolutt ikke noe negativt å si. De er helt herlige begge to! Sosiale, elsker mat, liker å klatre og løpe rundt, bygger bol, og de får masse aktivisering og kjærlighet av meg. : )

Zero

- Vekt: 281g
- Hvordan er helsen? Frisk og aktiv, ingen ulyder, ingen midd o.l
- Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker? Kontaktsøkende og nysgerrig. Like glad i meg som fremmede. Lar seg fint håndtere og leke med.
- Hvordan oppfører han/hun seg mot andre rotter(Introduksjoner?)? Godt rottespråk, gled rett inn i flokken uten problemer. Veldig leken og frempå, men finner seg i å bli satt på plass.
- Hvordan taklet han/hun flyttingen til nytt hjem? Veldig bra, ikke virket stresset eller redd.
- Noe annet du vil legge til, positivt/negativt? Zero er helt super så langt, håper han talker puberteten bra :)
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by wollf »

Milou
Miriam oppdaterer


Atferd mot rotter: Milou er alfa og er ganske streng. Vasker hardt så Larm piper. Ellers er han snill og god. Sover sammen med Larm veldig ofte.
Atferd mot mennesker: Milou er som alltid en kosegris og er veldig glad i menneskekontakt. Han liker fortsatt ikke å bli løftet eller og klatre på mennesker.
Helse: Milou er frisk som en fisk.
Vekt: Ca 650 gram
Annet: Milou min milou, kan noen bli penere?

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Siv M »

kjempe fine gutter :lovey: så veldig bra ut det andre også

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by HeleneH »

Oppdatering

Mario: Mario er kjemisk kastrert (chippet) for aggressiv dominant adferd mot brødrene sine.

Edward: Edward er kastert pga. piping, hyling og litt hissig adferd mot broren Charlie.

Alice og Emily som bor hos meg vurderes forløpende for avl. Foreløpig virker Alice (367g) som beste kandidat og det blir mest sannsynlig kull til våren.

Lydia hos Wollf skal parres til våren.
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Luzula
Pinky
Posts: 2
Joined: 14 Oct 2012, 23:23

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Luzula »

Lady Crane

Utrolig leken jente, hopper og spretter, kommer bort og hilser på, vasker litt fingrene og så farer hun avgårde igjen :happy: Mens de andre sover middagslur løper hun rundt på oppdagelsesferd. Henger i hendene når hun blir løftet på. Sosial og fin med de andre rottene. Morsomt utseende :) Har 2 mørkere felter under øynene, så i kombinasjon med dumboørene ser jenta ,som nesten konstant er superglad, superbedrøvet ut :lolear:

Litt neselyder så har gått på 1 kur, vært helt fin etter det.

Beggar Woman

Tøffeste jenta i byen ;) Sitter noen ved kjøkkenbordet, om det så er kjente eller ukjente, så er de klatrestativ opp til maten, ligger det en hund og breier seg over kjøkkengulvet, vel, er det samme det. Gå rundt bikkja er ikke aktuelt, korteste veien er å spasere oppå detta dyret som er frekt nok til å ligge i veien. Lettlært og sosial, henger i hendene. Det er ingen veldig klar alfa i buret, men i det siste så har denne frøkna vist litt tegn til å ville være sjef. Har vært litt eglete mot de andre, men hun er stort sett snill og grei. Sover veldig sjelden alene.

Vært helt frisk hele tiden.

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by HeleneH »

Navn: Barnebus
Vekt: 543 gr
Helse: (Har det vært tilfeller av sykdom, lus/midd, kastraksjon e.l?)
Frisk og fin, behandlet mot lus.

Adferd mot mennesker: (Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker, fremmede som kjente?)
Barnebus er en lettvint rotte som er blid og fornøyd den meste av tiden. Han er rask til burdøra, og vil alltid ut å herje. Han er fremdeles leken og liker godt å jage fingre. Han har ikke så mye tid til å sitte stille ennå, men han er sosial og liker oppmerksomhet. Han kan godt komme bort for å bli klødd litt bak øret, men er raskt på vei til noe mer spennende. Flott heng og veldig lett å håndtere. Lar meg fint sjekke mage/baller, tenner, øyne og ører.

Adferd mot andre rotter: (Dominans, flokkadferd)
Sosial og aktiv. Sover ofte med de andre rottene og steller og pusser på de. Lager ikke noe bråk, og virker mer leken enn noe annet. Han ser ut til å trives godt i flokken og virker som en veldig harmonisk rotte.

Introduksjon til andre rotter: (Har han/hun hatt introduksjon til andre rotter, hvordan gikk det?)
Han har blitt introdusert til både babyer og voksne uten problemer. Han er nysgjerrig og ganske intens, men har ikke vist noen tendenser til negative nykker. Han er raskt frempå og vil finne ut hvem nykommerene er, men har lagt seg fint på rygg av eldre rotter og ikke laget noe problemer ut av det.

Annet: (Er det noe annet du vil tilføye?) Han er en flott og harmonisk rotte

Navn:Charlie
Vekt:556 gr
Helse: (Har det vært tilfeller av sykdom, lus/midd, kastraksjon e.l?)Behandlet mot lus slik som broren.
Adferd mot mennesker: (Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker, fremmede som kjente?)Fantastisk herlig og mild. Bare snill og god uansett.
Adferd mot andre rotter: (Dominans, flokkadferd)Under broren i rangen og unngår krangling.
Introduksjon til andre rotter: (Har han/hun hatt introduksjon til andre rotter, hvordan gikk det?)Ikke prøvd,men tror ikke det ville vært noe problem
Annet: (Er det noe annet du vil tilføye?) Perfekt kjælerotte

Navn:Edward
Vekt: 612g
Helse: (Har det vært tilfeller av sykdom, lus/midd, kastraksjon e.l?) De har vært behandlet mot lus da det ble sett lus på noen andre som hadde vært her. Kastrerte han da han til stadig kranglet med broren sin og var dominerende mot meg til tider.
Adferd mot mennesker: (Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker, fremmede som kjente?) Veldig glad i mennesker,men særlig før kastreringen så var han vanskelig å løfte når han var ute. Hylte og kastet seg avgårde. Men det er mye bedre nå. Hyggelig rampetroll.
Adferd mot andre rotter: (Dominans, flokkadferd)Dominerende over broren. Ingen krangling etter kastrering.
Introduksjon til andre rotter: (Har han/hun hatt introduksjon til andre rotter, hvordan gikk det?) Ikke hilst på andre.

- Navn: Zero
- Vekt: 510gram
- Helse: Ingen sykdommer eller ulyder, veldig frisk og aktiv. Behandlet for lus i februar.
- Adferd mot mennesker: Veldig sosial og kontaktsøkende, mot meg og nye mennesker. Han kommer alltid ivrig til burdøra og vil hilse på meg med en gang. Slikker fingre, liker å leke sisten med hånda mi, myk og god når jeg løfter han og han liker godt å bli klødd i nakken og klappet. Klatrer på og utforsker meg, aldri vist noe tegn på dominans eller aggresjon ovenfor meg.
- Adferd mot andre rotter: Zero er fantastisk med andre rotter. Han er god venn med alle, og det har aldri vært noen problemer med han. Han er ca midt på rangstigen, og trives godt der. Ingen aggresjon eller overdreven dominans, men setter på plass de som er lavere på rangstigen. Kontaktsøkende og jeg ser han alltid ligge sammen med noen fra flokken når han sover. Koser og leker og er et allround flott flokkmedlem.
- Introduksjon til andre rotter: Han har blitt introdusert til 3 andre rotter, en på 2 mnd, en på 4 og en på 6 mnd, og han har oppført seg eksemplarisk. Kontaktsøkende uten å være pushy, rolig og bestemt ovenfor de yngre og ikke dominant mot de eldre. Han blir venn med alle.
- Annet: Zero er en fantastisk god gutt. Så flott med mennesker og andre rotter, har nesten ikke sett maken. Ingen pubertetshormoner har gjort seg gjeldende enda. Han er min lille øyensten, og jeg har planer om å bruke han i avl til høsten om han holder seg så stabil og fin.

Navn: Lydia
Vekt: 322 før parring
Helse: igen sykdom med behandlet for midd rett før parring da jeg hadde misstankte om midd
Adferd mot mennesker: super mot mennesker. kommer løpende bot for å hilse, leker med hendene mine, ikke så god tid for kos, men herlig i gemyttet.
Adferd mot andre rotter: går supert i flokken. ligger rett bak gneis som er alfa. så hun er nok nestkommanderende
Introduksjon til andre rotter: gått bra. litt bølle mot den nye fra dyrebutikk,men den nye hadde dårlig språk og yppet seg. ingen skade eller biting, men la henne en del på rygg og jaget henne litt. ellers var hun flott i intro med mariannes rotter
Annet:parret og venter unger til helgen

Navn: Pee-wee
Vekt: 583g
Helse: Intet å bemerke, utrolig aktiv og spretten liten kar.
Adferd mot mennesker: Veldig tillitsfull og konstant nysgjerrig, selv om han ikke er spesielt kosete (har vel ikke ro på seg).
Adferd mot andre rotter: Han liker å slåss litt og legge brødrene på rygg om han har sjansen, men er ikke utpreget dominant. Har sett at han kan få bustepels osv. til tider ved slåssing med Francis, men han ser ut til å ta disse kampene med relativ ro likevel, uten å ty til biting eller lignende.

Navn: Mario
Vekt: 572g
Helse: Har blitt chippet hos veterinær på Tam Alna, hadde i etterkant av det en (sannsynligvis) forstuet fot som førte til et nytt veterinærbesøk.
Adferd mot mennesker: Har bedret seg og blitt kanskje den mest kosete (selv om han ennå er ganske urolig) i gjengen. Veldig tillitsfull også mot fremmede, f.eks veterinær, selv om sistnevnte syntes han var litt pistrete da hun skulle sjekke foten hans :)
Adferd mot andre rotter: Opplever han som relativt laidback mot brødrene etter chippingen, selv om det har vært tilløp til slåssing. Slåssingen har heldigvis vært mindre alvorlig enn før, selv om det må sies at det tok tid før oppførselen hans bedret seg etter inngrepet. Ser i blant at han omtrent legger seg på rygg overfor Francis, omtrent som han vil kose. Francis på sin side ser mest av alt forundret ut over denne uvante oppførselen :)

Navn: Francis
Vekt: 701g
Helse: Helt fin, aktiv og rask selv om han er tyngre i sessen enn brødrene.
Adferd mot mennesker: Tillitsfull og jovial, men ikke voldsomt kosete av seg. I likhet med brødrene er han aktiv av seg for å være hannrotte.
Adferd mot andre rotter: Francis ser ut til å se på seg selv som alfa, men det hender likevel at han blir lagt på rygg av brødrene, så styrkeforholdet virker ennå uavklart til tross for Francis' størrelse. Har sett at han kan finne på å nappe i brødrenes flanker, og Mario har et (overfladisk) sår her som jeg mistenker stammer fra Francis. Kanskje han ønsker å ta igjen pga hersingen og bitingen han ble utsatt for før chippingen av Mario.

Navn: Titus

Vekt:
Vekten er ikke så nøyaktig, og Titus er ikke glad i å bli veid, men ut i fra det jeg måler så veier han rett under 600g.

Helse: (Har det vært tilfeller av sykdom, lus/midd, kastraksjon e.l?)
Han har vært kvikk og rask hele tiden. Flott pels, klare øyne og frisk. Har nettopp blitt behandlet for midd 2. gangen i dag. For noen uker siden klødde han seg såpass at han fikk litt småsår rundt skuldre og bak ørene. Nå har alt grodd og kløingen er det slutt på. Mistenker at de kan ha dratt med seg midd fra rottetreffet i Drammen, pga at de ikke har vært i kontakt med andre rotter.

Adferd mot mennesker: (Hvordan oppfører han/hun seg mot mennesker, fremmede som kjente?)
Utrolig kontaktsøkende rotte! Førstemann til å løpe i mot når jeg kommer bort til buret. Blitt en skikkelig mammadalt. Elsker å krype rundt på skuldrene mine, gi suss, undersøke ansiktet mitt og håret mitt og å se meg inn i øynene. Løper etter meg når jeg går rundt i rommet og liker å klatre rundt inni genseren. Veldig snill og frimodig overfor fremmede også. Han nøler ikke med å klatre opp på dem også. Ellers er han en bestemt rotte som vet hva han vil. Tuller og knuffer jeg litt for mye med ham, så liker han å tøffe seg og se litt morsk ut. Han har også lært seg triks (snu rundt), noe han lærte veldig fort. Nå gjør han ofte trikset uten at jeg sier noe, bare i håp om å få noe godt. hehe. Matvrak! ;)

Adferd mot andre rotter: (Dominans, flokkadferd)
Titus er alfa i buret. Rolig, snill og bestemt. Veldig forsiktig og god mot Levi. De leker masse sammen, sover sammen og spiser sammen. De løper ofte etter hverandre og erter på seg hverandre.

Introduksjon til andre rotter: (Har han/hun hatt introduksjon til andre rotter, hvordan gikk det?)
De har enda ikke blitt skikkelig introdusert for andre rotter. Har fremdeles bare Titus og Levi. De hilste så vidt på Mon Petit og Lydia da vi var hos Marlen for 2 uker siden og fikk middkur. Dette var første gang de fikk se andre rotter etter at jeg fikk dem. De snuste på jentene og var supersnille. Veldig klengete på meg ettersom de var i et nytt hus. Både Titus og Levi oppførte seg veldig likt i denne situasjonen.

Annet: (Er det noe annet du vil tilføye?)
Ikke noe spesielt mer å tilføye nei


Navn: Levi

Vekt:
I følge Marlen sin vekt for 2 uker siden veide han 575g.

Helse:
Han har vært kvikk og rask hele tiden. Flott pels, klare øyne, leken, livlig og frisk. Har nettopp blitt behandlet for midd 2. gangen i dag. Han ble ikke så hardt rammet av midd som Titus.

Atferd mot mennesker:
Fantastisk ydmyk, god og søt gutt. Han elsker å slikke iherdig på fingrene mine og smågnage litt på neglene. Legger seg langflat oppi hånden min når han koser. Holder seg av og til litt i bakgrunnen, men titter alltid frem og er klar for kos. Han skal alltid teste hvert eneste erme på genserne mine (og gjester sine) om det er plass til ham å krype inn. Han prøver gjerne flere ganger også. Utadvendt overfor fremmede og klatrer opp på fanget dems. Levi er også en rampete liten luring. Løper etter fingrene mine og leker. Man trenger aldri å be ham to ganger. Ellers liker han å stjele småting som han finner..lypsyler, sminkesvamper, blyanter osv. Han har også ofte en kosestund i stresslessen med min far, der han legger seg mellom stolen og låret og graver snuten nedi sprekken. Der kan han ligge lenge og bare bli kost med. Levi kan også det samme trikset som Titus. Skulderrotte dette også, og liker å krype rundt i genseren min. Levi finner seg i det meste, men om han blir misfornøyd så småpiper han bare litt. Blir ikke noe macho slik som Titus. hehe. Han elsker også å grave i jorden og plaske litt i "bassenget" deres i buret.

Atferd mot andre rotter:
Levi elsker å løpe etter Titus og gi ham et lite klyp i rumpa. Virker som at han synes det er veldig morro å lekesloss, selvom det så og si alltid ender med at han blir liggendes på rygg på bakken.
Han er veldig snill mot Titus og vil ha en liten kosestund med Titus av og til der han kan bli stellt og vasket litt og omvendt.

Introduksjon til andre rotter:
Samme som over om Titus.

Annet:
Ikke noe spesielt mer å tilføye nei.

Navn: Alice
Vekt: 367g
Helse: Ingen sykdom etter at hun kom tilbake til meg. Frisk, fin, aktiv og leken jente!
Adferd mot mennesker: Fremdeles en aktiv og leken jente, men slikker deg helt ned både på hender, ansikt, finge osv. Herlig heng og en fantastisk sosial jente! Sin mor opp av dage :)
Adferd mot andre rotter: Rett under Navi (Mor, Alfa) på rangstigen. Tar godt imot nye rotter, babyer som gamle kjente. Sover helst i stor gruppe.
Introduksjon til andre rotter: Tok veldig godt imot 16 babyer fra Matmors Britiske Byer. Lot problemrotte være ved intro og pushet ikke. God jente som jeg ikke er bekymret for å sette inn til noen rotte :)
Annet: Skal settes kull på i løpet av April

Navn: Emily
Vekt: 320g
Helse: Ingen tilfeller av sykdom eller lus/midd hele livet.
Adferd mot mennesker: Litt skvetten, men med flott heng. Mye mer forsiktig enn sin søster, men kommer frivillig bort og slikker gjerne hender.
Adferd mot andre rotter: Lav i rang. Kan settes med hvem som helst. Sover, leker og spiser sammen med alle.
Introduksjon til andre rotter: Ingen problem ved introduksjon til 16 babyer fra Matmors Britiske Byer. Reintrodusert til Pinky etter hun hadde vært borte i flere måneder, uten problem.
Annet: Skjønn "liten" jente, fantastisk flokkrotte.
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by monlan »

Hei hei.
Tonje spør om det er noen som kan tenke seg å overta Edvard og Charlie.
Jeg kan godt tenke meg å overta to gutter, men jeg må nesten få vite litt mer, og hvor de bor nå.
Det ser ikke så bra ut for min Rasmus (lvi) så det hadde vært så kjekt om Loffen fikk selskap om Rasmus må avlives. Men jeg er bekymret for at det blir krig i buret med to nye voksne rotter. Jeg kan nesten ikke ha to bur i stua i tilfelle de tre ikke går sammen. Loffen er tydelig alfa. men er kastrert, så jeg er ikke så sikker på om han vil være like dominant nå. Og siden Edvard også ble kastrert pga dominant oppførsel så er jeg usikker.
Men jeg har veldig lyst på to gutter til.
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Kesia Madeleine »

I dag er Tim Burton-kullet 2 år! :cheeeers:
Titus'en min lever i beste velgående med 3 andre burkamerater. Broren hans Levi (som hadde knekken på halen) er dessverre ikke med oss lenger.. Han fikk hjernesvulst og måtte avlives for ca to måneder siden. :grine: Han var verdens snilleste og beste godgutt <3 Nå nyter jeg hver dag jeg har sammen med Titus spesielt siden han begynner å bli en gammel rottemann.

Hvordan går det med resten av kullet? Lever alle fremdeles? Hadde vært kjekt å vite hvordan søsknene til Titus og Levi har det :cheerful:
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Kesia Madeleine »

Ingen som har eller vet noe?... ;O
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Matmor »

Francis døde 15 måneder gammel.
Mario ble 16 måneder.
Toby ble 22 måneder.
(i følge det jeg har samlet. Jeg prøver å finne mer.)

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Kesia Madeleine »

Matmor wrote:Francis døde 15 måneder gammel.
Mario ble 16 måneder.
Toby ble 22 måneder.
(i følge det jeg har samlet. Jeg prøver å finne mer.)
Takk for svar!
Levi har stamtavlenavn som Toby. Titus er Pirelli og lever enda.
Vet at Lydia også er død, etter fallulykke ganske ung. Og Zero? (som Cecilie hadde). Ikke helt sikker..
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Tim Burton kullet (Samarbeid RatRace og Navistars)

Post by Matmor »

Alice og Emily lever fortsatt. Edward og Charlie lever fortsatt. Det kan hende Helene legger ut 2 års rapporten her snart.

Post Reply