sluttet jobben i dag

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

sluttet jobben i dag

Post by wollf »

i dag sa jeg opp jobben min, etter mange omganger med grov vanskjøtsel av gnagere valgte jeg å gi meg, dyr selges som slangemat, kjønn skilles ikke, dyr får kull på kull rett etterhverandre og står med mødrene lenge nok til å kunne formere seg med henne, for mange dyr i små bur, slosskamper som fører til blodbad, dyr får ikke behandling eller blir tatt av dage til tross for store og alvorlig sårskader, de drev med pass av gnagere til tross for avslag fra mattilsynet på dette, marsvin døde av c-vitamin mangel, søndag står dyrene uten mat og vann, for mange dyr i hvert bur gjør at en vannflaske kun holder en halv dag, mus spiser ben og haler av hverandre, og formerer seg, rotter dør av lungebetennelser og blir de ikke solgt innen en viss tid er de slangemat, osv osv osv
mattilsynet er kontaktet nå, men jeg klarte ikke lukke øynene lenger og jeg klarte ikke å gjøre andre forandringer enn bytte av strø og mat til dyrene, rotter fikk YN strø, inget høy og løpehjul vekk, chinhilla fikk eget mat, c-viamin kjøpte jeg selv til marsvinene og hadde i da jeg jobbet, ga rottene anitibiotika, men det ble ikke fulgt opp av de andre, kjøpte leker til en del av gnagene, fuglene fikk nebbsten, gnagere kalksten, og kjøpte dem sånn gnage kolbe innimellom og tok med frukt og grønnt hjemmefra. men en person klarer ikke den jobben alene:(

jeg håper de tar dette særiøst nå, for jeg har gjort mitt og klarer ikke å jobbe et sted der jeg ikke klarer å dra hjem for jeg er redd hva som vil skje da jeg ikke er der

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: sluttet jobben i dag

Post by Marit Fosen »

Jeg forstår deg svært godt, Marlen. Dessverre er nok ikke denne butikken alene om et slikt dyrehold. Jeg regner med at du fortsatt vil holde et øye med dem.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: sluttet jobben i dag

Post by wollf »

det kan du være trygg på at jeg skal

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: sluttet jobben i dag

Post by Larm »

Denne butikken er dessverre beryktet :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

anni

Re: sluttet jobben i dag

Post by anni »

Skjønner godt at det ble vanskelig å jobbe en slik plass, hadde ikke klart det selv heller. :sad:
Kan jeg spørre om hvilken butikk det er snakk om?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: sluttet jobben i dag

Post by wollf »

sender deg pm

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: sluttet jobben i dag

Post by Søstrene Halvorsen »

Uff. dette var utrolig trist og høre, men jeg forstår deg godt. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde klart og jobbe på et slikt sted (jeg hadde vel tatt med meg alle dyra hjem i protest)
Jeg hadde godt og tenkt mer på de stakkars dyren enn det jeg hadde å gjøre hjemme tenker jeg.
det som gledet meg er og se at du virkelig har prøvd og gi dyren den pleien dem skulle ha og ut fra slik jeg kjenner deg gjennom her så vil du nok også holde den gammle jobben din under nøye ettersyn.
Uff slike ting tror jeg det er alt formye av og vi som kommer innom dyrebutikken får bare se en fin fasade. Nå skal det sies at je gikke tar alle butikker under en dom da, det finnes nok butikker som gjør en kjempe god jobb.
Kan vel ikke si noe annet en lykke til vider og håper denne butikken må kjerpe seg.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: sluttet jobben i dag

Post by wollf »

først må jeg si, de ansatte gjør en super jobb. de prøver virkelig hard, men vanskelig å gå imot sjefen sin.

det er nok for mange dyr der søstrene halvorsen er 18 kaniner der, gudene vet hvor mange hamster, 4 rotter, 4 chinchilla, 4 degus, 8 ørkenrotter, en god del marsvin, maaaasnge mus og fugler.

fisk er de super på da, men desværre er det ikke så bra for dyrene. dyrene har det bra da sjefen ikke er tilstede, og mye av tiden, men det er de tingene som da det kommer levering fra imazoo som ødelegger for da kommer det ALT for mange dyr i forrhold til kapasitet og plass

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: sluttet jobben i dag

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg vet, men det var litt den følesen jeg stt med når jeg leste dette ( ja jeg vet at følesen sier redde alle dyr som har det vondt, men fornufte sier man ikke kan redde en hel verden) så jeg forstår deg og de ansatte enormt godt.
Jeg tror nok du og de andre har prøvd og prøver og gjøre ting til det beder.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: sluttet jobben i dag

Post by Radney »

Får håpe mattilsynet gjør noe med dette!
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: sluttet jobben i dag

Post by Tonje Lenore »

Det er så trist når sjefen ikke gjør noe og det i tillegg blir værre når sjefen er der, sier jo bare litt!
Håper indelig mattilsynet gjør noe!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: sluttet jobben i dag

Post by sanca »

Uff, trist lesning, Wollf, trist for både deg og dyra! Håper Mattilsynet har noen grep de kan gjøre, og regner med du kommer til å holde øye med dem... Har du en annen jobb i sikte, eller har du ikke tenkt så langt ennå? Med din erfaring og kunnskap kan du kanskje få jobb på en dyreklinikk? Eller kanskje rett og slett en kjedelig kontorjobb hadde vært tingen? :nottelling: Vil ønske deg lykke til, i alle fall, og håper det skjer noen drastiske endringer i den butikken... Åååå, at ikke salg av ALLE dyr over disk snart blir forbudt i Norge, burde vært samme regler for små dyr som for større!!! :sadpace:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: sluttet jobben i dag

Post by wollf »

jeg har en god cv så er ikke redd for å ikke få meg jobb. har ikke gått arbeidsledig lenge i mitt liv. får se i morgen, sendt litt mailer til noen kontakter for å få litt hjelp så er nok i jobb igjen snart;) dyrebutikkjobbing har jeg lagt på hylla nå for en stund tror jeg

Post Reply