Gambisk kjempe-rotte?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Joakim R

Gambisk kjempe-rotte?

Post by Joakim R »

Så en film i går( http://www.willardmovie.com ) med en gambisk kjemperotte. Blei veldig fasinert av størrelsen på den og har søkt litt på nettet om disse rottene i dag.
Det er vel ikke lov å holde en slik en som kjæle dyr i norge vel?

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

:shock: :shock: :shock:

WOW!! Konge!! Fantastisk! :D

Hadde vært kjekt å hatt en sånn en kjemperotte som kjæledyr! Men det er helt sikkert ikke lov.. Er filmen bra da?
Hilsen!
Rose

Joakim R

Post by Joakim R »

Heh, filmen var noe spesiell... Er verdt å se den hvis man liker rotter, selv om det er noen scener hvor rottene får gjennomgå endel. Var visst ca 500 rotter med i ett par av scenene.
Hadde vært gøy med en gambisk kjempe ja :shock:

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

tror det finns noen oppdrettere av denne arten i danmark... fant ei side en gang hvertfall, men når jeg lette nå fant jeg den ikke igjen.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Leste litt på Willard siden og det står der at gambiske kjemperotter ikke egner seg som kjæledyr. De er visst litt småsure :wink:

(kanskje har oppdretteren i Danmark blitt spist Sjobeng :P )
Hilsen!
Rose

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Sikkert derfor de valgte en såpass beskjeden Ben. Størrelsen var lite imponerende etter å ha kjent Jimmy.
Anita

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Har du bilder Anita?
Hilsen!
Rose

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Æææ - jeg henger litt etter på det området der... må se å få gjort noe med det. :roll: Etter en rask gjennomgang ser jeg at det er vanskeligere enn jeg trodde å formidle størrelse gjennom bilder enn jeg trodde. Størrelsen kan bare vurderes i forhold til et kjent objekt, og da i tillegg et som er kjent av andre. Guttungen er vanskelig å måle mot, siden formatet er ukjent for andre. Broren og de to andre er vanskelige å måle mot, siden de lå rundt 800gr +/- alle tre. Ikke får jeg gjort det bedre senere heller - lite sansynlig å få så store rotter igjen. Men det var morsomt, ja. Men litt vanskelig også, litt slik som veterinæren min sier om irske ulvehunder; rasen er egentlig for stor til å være hund - med de følger det kan ha... Jaja - men sånne Ben-ører hadde han ihvertfall ikke; for de er jammen lange! :lol: Men jeg unner alle å ha en skikkelig stor rotte engang - det er sikkert bare å bruke denne oppskriften her; man tager en stor hann som får avkom som er 200gr større enn ham selv. Så et av disse, og får nye som blir enda 200gr større enn alle de andre var (don't try this at home!). Bare pass på å ikke gi dem alt de peker på av mat, så de vokser ut av sitt gode skinn. Og bytt ut transportburet med trillebag - da blir ryggen mindre krum på gamle dager. Men... de er nå ganske praktiske de litt små, da. Har et par sånne nå; riktig nusselige.
Også så lette å få med seg! :mrgreen:
Anita

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

http://www.hybels.dk/nytforum/phpBB2/vi ... php?t=6346 En i Danmark som har tilfeldigvis fått med seg en hjem fra en dyrebutikk. :? Bilder også :wink:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

:shock:
Er det noe man kjøper "tilfeldigvis"?!

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

I Danmark.... :roll:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

*Flyttet til Medlemmenes oppslagstavle*

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Ihvertfall ikke i Norge - skal ikke bli lett å passere grensen med en sånn, tror jeg :mrgreen:
Anita

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

bare den ikke var megadiger hadde ikke tollerne sett forskjell på den og en vanlig rotte :roll:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

og i verste fall sier man bare det er en ny, sjelden katterase :lol:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked