Kastrat som "voldtar" rottejente

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Arisia
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 25 May 2010, 19:22
Location: Mo i Rana
Contact:

Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Arisia »

Jeg blir nesten litt i fra meg. Så nettopp at kastraten min hoppa på jenterotta han bor sammen med og ... ja. Tittelen sier alt. De har bodd sammen i mange måneder, og han har aldri gjort det der før. Hvorfor gjør han det?
Arisia

Rifter, Tengel, Balder, Spock, Valemon og Tiril

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Matmor »

Enten har han instinktene fortsatt (uten ladningen), ellers er det rett og slett et dominanstegn. Rotter kan parre hverandre uten at det er noe seksuellt i det :)

MissGuardian

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by MissGuardian »

Jeg har sett mine gjøre det også.
Etter det jeg har hørt andre steder, er det helt normalt.
Tror mange ikke mister instinktene selv om de ikke er fruktbare lenger..

Arisia
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 25 May 2010, 19:22
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Arisia »

Jeg sjekka kjønnsorganet hennes etterpå, og det var veldig åpent. Det betyr jo at han faktisk traff? Er dette en plage for henne? Hun piper jo og løper unna, og er i tillegg veldig gammel. Burde jeg skille dem?
Arisia

Rifter, Tengel, Balder, Spock, Valemon og Tiril

MissGuardian

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by MissGuardian »

Arisia wrote:Jeg sjekka kjønnsorganet hennes etterpå, og det var veldig åpent. Det betyr jo at han faktisk traff? Er dette en plage for henne? Hun piper jo og løper unna, og er i tillegg veldig gammel. Burde jeg skille dem?
Jeg aner ikke om dette stemmer, men jeg har sett at det er det på min når hun har løpetid, enten hun har blitt "voldtatt" eller ikke(inkludert før de ble introdusert).
Resten kan jeg ikke svare på:/

Arisia
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 25 May 2010, 19:22
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Arisia »

Har aldri sett at det har vært så åpent før, selv når hun har løpetid. :s Jeg er bare redd for at dette er en slags form for "mobbing". Resten av tiden koser de seg sammen.
Arisia

Rifter, Tengel, Balder, Spock, Valemon og Tiril

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Larm »

Når de har løpetid blir de ofte blå rundt kjønnsåpningen. Du kan se etter det neste gang :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Arisia
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 25 May 2010, 19:22
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Arisia »

Hun får sånn gul væske som lukter søtt og jævlig når hun har løpetid :<
Arisia

Rifter, Tengel, Balder, Spock, Valemon og Tiril

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Matmor »

Har du tatt henne med til veterinær og vist henne fram når hun har løpetid? Det er ikke normalt at rotter har utflod fra skjeden. Min tanke går til infeksjon. De kan blusse opp på grunn av hormonpåvirkning.

Eldre rottehunner blir faktisk tørrere i skjeden. Ofte mister de interessen for å parre seg, og det at parringen blir ubehagelig er absolutt mulig. Det skjer ting med nervene der nede også når hormonproduksjonen dabber av. Derfor, hvis hun virker plaget av den seksuelle oppmerksomheten og nærmer seg/har passert 1 1/2 år ville jeg ha skilt hannen og hunnen for noen timer (et halvt døgn?) i håp om at interessen gikk over. Er hun yngre så er hun antagelig sprek nok til å si ifra selv.

Arisia
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 25 May 2010, 19:22
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Arisia »

Oi, det visste jeg ikke! Da skal jeg ta henne med til veterinæren så fort løpetiden kommer.

Hun er nærmere 2 år, så da er det nok plagsomt til henne. Hun piper også, og hannen jager henne rundt om kring. Foruten om det er de perlevenner. De sover sammen hele tiden, pusser hverandre og storkoser seg. Ville være trist om jeg måtte ha skilt de for bestandig.
Arisia

Rifter, Tengel, Balder, Spock, Valemon og Tiril

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Larm »

Dersom det kommer væske ut som lukter så har hun en infeksjon. Det kommer nemlig IKKE ut noen væske ved løpetid, så jeg ville fortet meg avgårde til veterinær så snart som mulig. Hun har nok enten livmorbetennelse eller også urinveisinfeksjon. Det ene kan smitte det andre for det ligger såpass nermt. :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Arisia
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 25 May 2010, 19:22
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Arisia »

Jeg føler meg helt forferdelig... Jeg trodde jo virkelig det var normalt, siden det bare kom når hun hadde løpetid. Det har jo pågått utrolig lenge.. Skal til veterinæren klokka 5 i dag med henne, så skal de undersøke hvor ille det er. De sier det er for stor risk til å operere ut livmoren til ei så gammel rotte, så det er vanskelig å vite hva man kan gjøre. Ellers så er alternativet antibiotikakur, men de er nødt til å se hvordan det står til med henne først. Hun er jo så gammel nå :< Jeg er så redd for at de kommer til å si at hun må få slippe.. Dårlig til beins er hun jo også.. Og for ei fantastisk rotte hun er. Full av personlighet, sovner i armene mine imens jeg koser med henne, og kan til og med sove i senga sammen med meg. Dette er trist.
Arisia

Rifter, Tengel, Balder, Spock, Valemon og Tiril

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by tantepose »

Ville prøvd om en god kur kunne hjelpe.Så kan dere få noen kosestunder ennå. :kiss:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Larm »

Ville også prøvd antibiotikakur om mulig.
Hvis hun hadde vært i god form hadde jeg anbefalt operasjon, men siden hun er skral til bens ville jeg prøvd antibiotika først og hvis det ikke hjalp. så avlivning. :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Arisia
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 25 May 2010, 19:22
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Kastrat som "voldtar" rottejente

Post by Arisia »

Nå drar vi til veterinæren. Skal oppdatere tråden så snart vi kommer hjem. Jeg håper alt ordner seg :(
Arisia

Rifter, Tengel, Balder, Spock, Valemon og Tiril

Post Reply