Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

tantepose wrote:Glassburene liker jeg dårlig!Det brukes for å stille ut dyrene som andre varer.Flombelyst og lekkert. :mad2: :evil:

for ikke å snakke om piss-dampen som dannes ved dårlig renhold! :suspicious:
Nei liker de dårlig de bura der!! -.-

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by sanca »

Jeg ble også lei meg da jeg var på den lokale butikken her i går, kan jo godt skrive navnet på butikken også, Zoomarkedet, Krokstad senter :suspicious: Da dama som hjalp meg med å finne strø osv hørte jeg hadde rotter, sa hun: "Åååå, da må du gå inn og kikke på dyra, vi har ei rotte som fikk ungekull i går!" Med bange anelser og litt klump i magen gikk jeg inn på rommet der de har dyra. Og der, i masse støy og midt i glaninga for alle kunder, et lite glassbur med rottemor og mange nyfødte nurk. Mor og barn lå helt ubeskyttet og klint inntil glasset, hun hadde ingenting å lage rede av. Jeg var så fokusert på mor og barn, at jeg ikke la merke til at det også var en annen voksen rotte i buret, før denne rotta plutselig gikk bort til mor og hentet en av ungene. Først ble jeg helt desperat, for jeg trodde den andre rotta hadde fått sneket seg inn i buret og var i ferd med å spise en av ungene. :sjokkert: Så så jeg heldigvis at hun tok med seg ungen bort til motsatt hjørne, og begynte med iherdig slikking. Etterhvert la jeg merke til at hun også hadde minst to andre nurk i den kroken, som hun slikket og stelte. Nå har jeg jo ikke greie på dette, men jeg minns jeg har lest her i en tråd at andre hunnrotter kan hjelpe mor å stelle ungene ved store kull etc. Da jeg kom tilbake til disken for å betale for varene mine, spurte hun om jeg syntes de var søte... Ja, de var søte, men jeg synes buret skulle stått mer skjermet, klarte jeg å få sagt selv om jeg var litt i sjokk over forholdene. Og da jeg spurte henne om den andre rotta i buret, hvorfor de hadde satt inn henne, unnskyldte hun seg med at hun ikke visste noe og ikke hadde ansvar for rottene
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

sanca wrote:Jeg ble også lei meg da jeg var på den lokale butikken her i går, kan jo godt skrive navnet på butikken også, Zoomarkedet, Krokstad senter :suspicious: Da dama som hjalp meg med å finne strø osv hørte jeg hadde rotter, sa hun: "Åååå, da må du gå inn og kikke på dyra, vi har ei rotte som fikk ungekull i går!" Med bange anelser og litt klump i magen gikk jeg inn på rommet der de har dyra. Og der, i masse støy og midt i glaninga for alle kunder, et lite glassbur med rottemor og mange nyfødte nurk. Mor og barn lå helt ubeskyttet og klint inntil glasset, hun hadde ingenting å lage rede av. Jeg var så fokusert på mor og barn, at jeg ikke la merke til at det også var en annen voksen rotte i buret, før denne rotta plutselig gikk bort til mor og hentet en av ungene. Først ble jeg helt desperat, for jeg trodde den andre rotta hadde fått sneket seg inn i buret og var i ferd med å spise en av ungene. :sjokkert: Så så jeg heldigvis at hun tok med seg ungen bort til motsatt hjørne, og begynte med iherdig slikking. Etterhvert la jeg merke til at hun også hadde minst to andre nurk i den kroken, som hun slikket og stelte. Nå har jeg jo ikke greie på dette, men jeg minns jeg har lest her i en tråd at andre hunnrotter kan hjelpe mor å stelle ungene ved store kull etc. Da jeg kom tilbake til disken for å betale for varene mine, spurte hun om jeg syntes de var søte... Ja, de var søte, men jeg synes buret skulle stått mer skjermet, klarte jeg å få sagt selv om jeg var litt i sjokk over forholdene. Og da jeg spurte henne om den andre rotta i buret, hvorfor de hadde satt inn henne, unnskyldte hun seg med at hun ikke visste noe og ikke hadde ansvar for rottene

Er det mulig!!!!! grrrrr!!! :furious:

krissa
Pinky
Posts: 11
Joined: 09 Oct 2011, 21:55
Location: Tromsø

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by krissa »

Anniken wrote:
Cat wrote:Har selv bodd i tromsø. hvilke butikker tenker du på?
tenker på zoo på storgatbakken , den på polarsenteret og den nye som bare heter Dyrebutikken.

Synes det lukter hos alle tre og renholdet er dårlig.
Dyrene bor i små glassbur uten noe særlig til inventar og det drives med avl i den ene butikken åpent. Rottene går også på flis på alle dem.

Noe som er helt jævli er at de på polarsenteret har en kjempefin pappegøye som faktisk ikke er til salgs, den bare bor i butikken for å trekke kunder antar jeg :furious:


Jeg bruker selv fugler og akvarier på storgatbakken pga at de ikke har dyrerom lengre og er hjelpsomme og tar til seg info , ris og ros på en veldig proff måte! :grin:
Den som bare heter dyrebutikken er lagt ned. Tror ikke det gikk så bra, var skjelden folk der de få gangene jeg var innom.

Zoo på storgatbakken? Er det nye gullfisken zoo du tenker på? Der tror jeg ikke de selger rotter, har værtfall aldri sett noen der??

Dyrebutikken på polarsentret tror jeg er verst av dem alle! Jeg syntes også fryktelig synd på den stakkars papegøya. Den sitter bare der til utstilling, å plukker av seg fjær gjør den også :mad: :mad: sist jeg var innom hadde de 4 kull med små hamsterunger. Alle helt nyfødt.. Men chinchillaene deres ser ut til å ha det ganske bra da :thu: Bortsett fra støyen fra fuglene selvfølgelig. Tror heldigvis ikke de selger rotter der heller lengere :cheeeers:

Tropehagen zoo er heldigvis ikke så alt for ille! De har for tiden noen helt nydelige deguser :aww:

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

krissa wrote:
Anniken wrote:
Cat wrote:Har selv bodd i tromsø. hvilke butikker tenker du på?
tenker på zoo på storgatbakken , den på polarsenteret og den nye som bare heter Dyrebutikken.

Synes det lukter hos alle tre og renholdet er dårlig.
Dyrene bor i små glassbur uten noe særlig til inventar og det drives med avl i den ene butikken åpent. Rottene går også på flis på alle dem.

Noe som er helt jævli er at de på polarsenteret har en kjempefin pappegøye som faktisk ikke er til salgs, den bare bor i butikken for å trekke kunder antar jeg :furious:


Jeg bruker selv fugler og akvarier på storgatbakken pga at de ikke har dyrerom lengre og er hjelpsomme og tar til seg info , ris og ros på en veldig proff måte! :grin:
Den som bare heter dyrebutikken er lagt ned. Tror ikke det gikk så bra, var skjelden folk der de få gangene jeg var innom.

Zoo på storgatbakken? Er det nye gullfisken zoo du tenker på? Der tror jeg ikke de selger rotter, har værtfall aldri sett noen der??

Dyrebutikken på polarsentret tror jeg er verst av dem alle! Jeg syntes også fryktelig synd på den stakkars papegøya. Den sitter bare der til utstilling, å plukker av seg fjær gjør den også :mad: :mad: sist jeg var innom hadde de 4 kull med små hamsterunger. Alle helt nyfødt.. Men chinchillaene deres ser ut til å ha det ganske bra da :thu: Bortsett fra støyen fra fuglene selvfølgelig. Tror heldigvis ikke de selger rotter der heller lengere :cheeeers:

Tropehagen zoo er heldigvis ikke så alt for ille! De har for tiden noen helt nydelige deguser :aww:

tror ikke dyrebutikken er lakt ned ? :crazy:
var der for ikke så lenge siden, der har flytta lokale da til rundt pyramiden der, husker ikke stedsnavnet... Men har de lakt ned roper jeg hurra for begge jenterottene jeg kjøpte der var veldig plaget med LVI. Blue stakkars hun var på størrelse med en mus da jeg kjøpte henne mens resten av kullet hadde god strl og søsteren pixie var dobbel så stor... Blue måtte tilsutt avlives pga at hun aldri ble helt frisk fra LVI`en.. hun hadde så store plager på slutten at vi lot henne slippe mer ekkel baytril og styr med å få det i henne så vi lot henne sovne inn i mine hender.. tror aldri før jeg har grått så kraftig og sårt :sorry:
Kan enda kjenne de små labbene hennes som brekker opp munnen min for å få rense tennene mine etter middag :nottelling:

Gullfisken zoo er helt forferdeli uansett om de selger rotter akkurat nå eller ikke, de har andre dyr som tydelig ikke har det optimalt! da tenker jeg på skittne bur med ingen eller dårlig innredning og bura er også alt for små og de fleste er laget av glass :suspicious:
Liker heller ikke dama som jobber dær, veldig lite service instilt og sier såvidt hei når man kommer innom. ikke er hun villig til å høre på forslag til forbedring ang produkter hun selger eller hvordan dyrene har det heller.

Jeg var å så på noen hamsterkull på polarsenteret i sommer ja, det ene var helt fint og normal størelse og de så ganske friske ut mens det andre var dobbelt så småe i forhold og full av flass!! det var ca en uke mellom kullene så det ene var 11 uker og det andre var 10 uker og enda var ikke kjønnene skilt eller noe! Ei bærte klarte tilogmed å si at hamsterunger skal være med mamman til de er 7 uker gammle :sarcastic: Men spesielt en i det unormale kullet tok hjertet mitt helt!! han var så liten og vergeløs at jeg bestemte meg for å ta han med meg hjem for å få han frisk men da hun som driver butikken så tilstanden hans sa hun at han kunne jeg ikke få også plutselig var han borte og jeg har ikke hørt mer enda jeg lagde en avtale med en av de mer hyggelige jentene som jobber der. :sadpace:
Laget et innlegg på hamsterforumet :http://www.hamsterforening.no/vbulletin ... p.../page2

De har rotter på polarsenteret foresten, en kjempefin jente helt alene og to av døttrene hennes i et eget bur... slik var det iallefall da jeg var der i forje uke.

det er egentli ganske tragisk for chinchillaene også, flere ganger har jeg måtte be de fylle vannflaska dems , siden de bare legger den oppå buret og etterhvert som dyra drikker så kommer ikke vannet til "tuten". Synes også de har for små bur til chinchillaene, de er jo glade i å klattre og hoppe så da synes jeg at to-tre hyller er for lite. For ikke å snakke om at den ene hunn chinchillaen fikk kull i butikken for ikke lenge siden... da tok de ikke mor og barn på bakrommet elns, neida de måtte vokse opp med fuglehyl og masse folk rundt seg :mad:
Det med papegøya er tragisk ja... helt forferdeli at den må bo i butikken enda de ikke har tenkt å selge den!!

Du tenker vel på tropehagen zoo på polarsenteret ? har ikke vært der på lenge... så vet ikke åssn forholdene er der nå. Kansje på tide å ta seg en kikk...

Uansett blir jeg nok ikke fornøyd med dyrebutikkene før de slutter å selge dyr, er et alt for stressfult miljø for dyra og for ikke å snakke om de ansattes uvitenhet . Og enkelte som jobber i dyrebutikk er helt blottet for empati for dyra! :worry:

krissa
Pinky
Posts: 11
Joined: 09 Oct 2011, 21:55
Location: Tromsø

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by krissa »

tror ikke dyrebutikken er lakt ned ? :crazy:
var der for ikke så lenge siden, der har flytta lokale da til rundt pyramiden der, husker ikke stedsnavnet... Men har de lakt ned roper jeg hurra for begge jenterottene jeg kjøpte der var veldig plaget med LVI. Blue stakkars hun var på størrelse med en mus da jeg kjøpte henne mens resten av kullet hadde god strl og søsteren pixie var dobbel så stor... Blue måtte tilsutt avlives pga at hun aldri ble helt frisk fra LVI`en.. hun hadde så store plager på slutten at vi lot henne slippe mer ekkel baytril og styr med å få det i henne så vi lot henne sovne inn i mine hender.. tror aldri før jeg har grått så kraftig og sårt :sorry:
Kan enda kjenne de små labbene hennes som brekker opp munnen min for å få rense tennene mine etter middag :nottelling:

Gullfisken zoo er helt forferdeli uansett om de selger rotter akkurat nå eller ikke, de har andre dyr som tydelig ikke har det optimalt! da tenker jeg på skittne bur med ingen eller dårlig innredning og bura er også alt for små og de fleste er laget av glass :suspicious:
Liker heller ikke dama som jobber dær, veldig lite service instilt og sier såvidt hei når man kommer innom. ikke er hun villig til å høre på forslag til forbedring ang produkter hun selger eller hvordan dyrene har det heller.

Jeg var å så på noen hamsterkull på polarsenteret i sommer ja, det ene var helt fint og normal størelse og de så ganske friske ut mens det andre var dobbelt så småe i forhold og full av flass!! det var ca en uke mellom kullene så det ene var 11 uker og det andre var 10 uker og enda var ikke kjønnene skilt eller noe! Ei bærte klarte tilogmed å si at hamsterunger skal være med mamman til de er 7 uker gammle :sarcastic: Men spesielt en i det unormale kullet tok hjertet mitt helt!! han var så liten og vergeløs at jeg bestemte meg for å ta han med meg hjem for å få han frisk men da hun som driver butikken så tilstanden hans sa hun at han kunne jeg ikke få også plutselig var han borte og jeg har ikke hørt mer enda jeg lagde en avtale med en av de mer hyggelige jentene som jobber der. :sadpace:
Laget et innlegg på hamsterforumet :http://www.hamsterforening.no/vbulletin ... p.../page2

De har rotter på polarsenteret foresten, en kjempefin jente helt alene og to av døttrene hennes i et eget bur... slik var det iallefall da jeg var der i forje uke.

det er egentli ganske tragisk for chinchillaene også, flere ganger har jeg måtte be de fylle vannflaska dems , siden de bare legger den oppå buret og etterhvert som dyra drikker så kommer ikke vannet til "tuten". Synes også de har for små bur til chinchillaene, de er jo glade i å klattre og hoppe så da synes jeg at to-tre hyller er for lite. For ikke å snakke om at den ene hunn chinchillaen fikk kull i butikken for ikke lenge siden... da tok de ikke mor og barn på bakrommet elns, neida de måtte vokse opp med fuglehyl og masse folk rundt seg :mad:
Det med papegøya er tragisk ja... helt forferdeli at den må bo i butikken enda de ikke har tenkt å selge den!!

Du tenker vel på tropehagen zoo på polarsenteret ? har ikke vært der på lenge... så vet ikke åssn forholdene er der nå. Kansje på tide å ta seg en kikk...

Uansett blir jeg nok ikke fornøyd med dyrebutikkene før de slutter å selge dyr, er et alt for stressfult miljø for dyra og for ikke å snakke om de ansattes uvitenhet . Og enkelte som jobber i dyrebutikk er helt blottet for empati for dyra! :worry:
Oja! trodde dyrebutikken var lagt ned jeg! den var jo i bakken ovenfor stakkevollveien før, men så var den plutselig borte, så da trodde jeg den var lagt ned.

Var på polarsenteret i går faktisk, å da hadde de ingen rotter som jeg kunne se. Syns hun sa noe om at de ikke skulle selge rotter mer :wink: Men er ikke sikker. Har ikke sett så nøye på chinchillaene, bare at de hadde ok størrelse på burene i forhold til det de pleier å ha. Men de har jo egentlig ingenting å gjøre i burene :trist:

Tropehagen zoo er på pyramiden. Standarden er ikke kjempe høy der heller, men rottene ser hvertfall stort sett friske ut. De har jo dessverre de glass burene, men sist jeg var der hadde de grener å klatre på osv :thu:

krissa
Pinky
Posts: 11
Joined: 09 Oct 2011, 21:55
Location: Tromsø

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by krissa »

Tror du forresten du kan forklare med hvor dyrebutikken ligger i tromsdalen? ligger det vesidenav pyramiden? :cheer:

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

Den ligger atmed pyramiden :cheer:
Lett å finne fram :grin: du bare kjører mot pyramiden også tar du å kjøre ned til høyre når du kjøre i rundkjøringa før du kommer til pyramiden.
er ikke så god på veibeskrivelser så håper du skjønner sån ca hvor det ligger :nottelling:

krissa
Pinky
Posts: 11
Joined: 09 Oct 2011, 21:55
Location: Tromsø

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by krissa »

Anniken wrote:Den ligger atmed pyramiden :cheer:
Lett å finne fram :grin: du bare kjører mot pyramiden også tar du å kjøre ned til høyre når du kjøre i rundkjøringa før du kommer til pyramiden.
er ikke så god på veibeskrivelser så håper du skjønner sån ca hvor det ligger :nottelling:
Trur æ skjønte :cheer: :cheer: Takk!

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

krissa wrote:
Anniken wrote:Den ligger atmed pyramiden :cheer:
Lett å finne fram :grin: du bare kjører mot pyramiden også tar du å kjøre ned til høyre når du kjøre i rundkjøringa før du kommer til pyramiden.
er ikke så god på veibeskrivelser så håper du skjønner sån ca hvor det ligger :nottelling:
Trur æ skjønte :cheer: :cheer: Takk!
Bare hyggelig :grin:
Håper virkelig de har bedra seg siden sist jeg var der.

krissa
Pinky
Posts: 11
Joined: 09 Oct 2011, 21:55
Location: Tromsø

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by krissa »

Var å så etter dyrebutikken idag, men så helt nedlagt ut. Fant skilt der det så ut til å kunne ha vært, men ingen dyrebutikk. Så tror den er borte??

Var også innom Tropehagen på pyramiden.. Der hadde de 4 rotter i to bur. det ene buret helt greit, men det andre fryktelig dårlig. Absolutt ingenting annet enn et trehus, matskål, drikkeflaske og et bittelite hamsterhjul :furious: Sa fra at rotter ikke skal ha hjul, å i så fall så må det være STORT. Hun sa bare ja, det er litt lite... Blir så oppgitt!!! Degusene hadde samme type hjul. De slo ryggen i den stanga midt i hver gang de sprang :mad: :mad:

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

krissa wrote:Var å så etter dyrebutikken idag, men så helt nedlagt ut. Fant skilt der det så ut til å kunne ha vært, men ingen dyrebutikk. Så tror den er borte??

Var også innom Tropehagen på pyramiden.. Der hadde de 4 rotter i to bur. det ene buret helt greit, men det andre fryktelig dårlig. Absolutt ingenting annet enn et trehus, matskål, drikkeflaske og et bittelite hamsterhjul :furious: Sa fra at rotter ikke skal ha hjul, å i så fall så må det være STORT. Hun sa bare ja, det er litt lite... Blir så oppgitt!!! Degusene hadde samme type hjul. De slo ryggen i den stanga midt i hver gang de sprang :mad: :mad:

Oki, egentli like greit at de har lakt ned :wink:
vet du om de var jenter, hva farge og om de var gamle de rottene på pyramiden ?

men ja, det er generelt dårlig stelt på dyrebutikkene her i byen :suspicious:

krissa
Pinky
Posts: 11
Joined: 09 Oct 2011, 21:55
Location: Tromsø

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by krissa »

Tror alle var jenter, og ca. 5 måneder. Pelsen deres var sånn vanlig brun også litt lysere på magen og på labbene. Så ikke alle så nøye, men tror alle var brun hvertfall. Supersøte!! :lovey: :lovey:

utmeldt

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by utmeldt »

krissa wrote:Tror alle var jenter, og ca. 5 måneder. Pelsen deres var sånn vanlig brun også litt lysere på magen og på labbene. Så ikke alle så nøye, men tror alle var brun hvertfall. Supersøte!! :lovey: :lovey:

Agouti fargen mener du ? :lovey:
Hadde vært kos med et par Agouti jenter, Darwin hannen jeg har nå er jo Agouti og kjempesøt han også om jeg kan si det selv :nottelling:

krissa
Pinky
Posts: 11
Joined: 09 Oct 2011, 21:55
Location: Tromsø

Re: Dyrebutikker som er uvillge til å endre seg.

Post by krissa »

Ja, de er agouti :lovey: Er ganske sikker på at de to i det ene buret er søstre, å de to i det andre er søstre :wink: Det var bare en av dem som var ute av huset sitt når jeg var der, men er 99% sikker på at alle er agouti. Den som var ute av huset sitt virket veldig nyskjerrig, så det er jo bra! Men vet ikke hvor tropehagen får rottene sine fra da..

Post Reply