Løpegård?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
cloudpainter
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 18 May 2011, 23:14

Løpegård?

Post by cloudpainter »

Hadde litt lyst å kjøpe en slik en til jentene mine, men det er vel bare et hopp så er de ute`? :hm:

http://www.lux-shoppen.dk/marshall-11pa ... w7yavJb5u0

krissa
Pinky
Posts: 11
Joined: 09 Oct 2011, 21:55
Location: Tromsø

Re: Løpegård?

Post by krissa »

Jeg tror desverre 25mm sprinkelavstand er for stort.

anni

Re: Løpegård?

Post by anni »

Stiv pris også.
:cheer:

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Løpegård?

Post by Woodgirl »

Hvis du tenker på en løpegård til å ha ute er det ganske enkelt å lage noe selv med hønsenetting.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

cloudpainter
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 18 May 2011, 23:14

Re: Løpegård?

Post by cloudpainter »

nei, ville begrense et område på min lille hybel, da de gnager på ledninger og listene langs veggen :suspicious:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Løpegård?

Post by wollf »

hm... jeg luftet mine på badet i elverrum... nå går de på kjøkkenet eller i sofaen...

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Løpegård?

Post by Vitania »

Om de gnager på ledninger ville jeg sikra ledningene i ledingssamlere fra biltema/clas ohlson :cheer:
Her får ikke mine gå på gulvet, funker helt fint. Så lenge man har nok møbler til at de får mosjon så går det å lufte de slik. Ellers er Wollfs tips om å lufte de på badet veldig bra.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Løpegård?

Post by wollf »

eller badekarret, men vann og såper så får du bobbletotter :crazy:
hehe...neida... men badet funket hos meg, men da bør du tette bak vanskemaskinen

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Løpegård?

Post by Matmor »

Ved lufting på bad er det flere farer: en liten rotte kan faktisk klare å klatre ned i toalettskålen selv når toalettsetet er slått ned hvis det er en åpning på baksiden av toalettsetet (noe det ofte er.) Dessuten fant mine gutter ut at søylevasken hadde et fint hulrom på baksiden hvor det var omtrent umulig å komme til med en hånd. Men bortsett fra hva rottene kan krype inn i/under og eventuelt vaskemaskinledning er badet ofte et bra sted! Bare pass på håndklærne :giggle:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Løpegård?

Post by wollf »

er ofte det på do med kjeramikklokk, har plastlokk. og inne byggd vask... man må selvsagt se ann hvert bad ja... jeg har for lite bad nå, så derfor bruker jeg kjøkken

cloudpainter
Pinglerotte
Posts: 36
Joined: 18 May 2011, 23:14

Re: Løpegård?

Post by cloudpainter »

ledninger har vi prøvd å sikre, men de går og snuser og smaker helt ved stikkkontaktene på veggen, noe jeg blir bekymret over :crazy:
har hatt de inne på badet før, har ikke vaskemaskin heller (felles vaskeri), så det er ikke noe der de kan gnage eller presse seg inn i. har også helt tett dolokk :cheerful:
men det virker som de kjeder seg der inne, vi har brukt å sperre dørinngangen på med en plate, så vi kan lett gå inn og ut, og det eneste de er interessert i er å komme seg på andre siden av denne platen -.- ikke noen av lekene vi har der inne er gøyale for de :bleh:

Post Reply