vil skaffe meg rotter!!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Her i trondhjem tror jeg ikke jeg har lagt merke til at de er så åpenbart syke, tror jeg skal ta meg en tur i helgen og titte litt og spørre en god del :cheesy:
Syns jeg husker at det pleier og være en god del yngre rotter i burene... :hmmm: men så er det en stund siden sist jeg var på en dyrebutikk, (siden det eneste dyre jeg har nå er en 18 år gammel katt som tillbringer pansjonstiden i gangen..)
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

utmeldt

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by utmeldt »

Det skader jo absolutt ikke å stikke innom å sjekke :cheer:
Og faller du ikke for noen kan man be dem bestille som sagt :grin:

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

hva er egentlig forskjellen på tamrotter og ørkenrotter? de virker mindre, og har hår på halen.. Men hva er liksom forskjellig mellom dem? :hæ:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by wollf »

det er like stor forskjell på dem som det er på hamster og marsvin. de er to helt forskjellige dyr. man må ikke la seg lure av navnet rotte. pungrotte, ørkenrotte, brunrotte, svartrotte, østafrikanske nakenrotte, sumprotte osv er ikke de samme dyrene;)
marekatt og katt er også forskjellig

hovedforskjellen som kjeledyr mener jeg er at ørkenrotter ikke bli like tamme og kjælene som tamrotter. i tillegg så opptrer tamrotter som mye mer interligente og man kan lære dem triks

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

det er det jeg også har fått for meg, en venn av meg hadde noen, og de virket ikke tamme, mer som villrotter... :confused:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by Niana »

Jeg hadde ørkenrotter da jeg var yngre, de var veldig kjedelige kjæledyr sammenlignet med tamrotter. De ville ikke kose, ikke ta kontakt og de var bare våkne om natten og ville stikke av :p
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

haha, det sa jeg til mor (at de er kjedelige og lite kosete) men hun syntes de hadde finere hale!!!! :lolface: :klaskepanne:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

hva slags "fyll/underlag" kan mann ha i doen? :hmmm: har tenkt og prøve med papir(avis) i bunnen av buret, men man skal sikkert ha noe annet i doen?? :hæ:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sanca »

Jeg bruker fleecetepper i bunnen, og et strø som heter Back 2 Nature i doen. Så hvis du skal ha aviser og papir i bunnen, er det nok lurt som du tenker å ha noe annet i doen så det blir litt forskjell, da er det håp om at de faktisk vil bruke doen :wink: Du kan bruke alle typer strø som er nevt tidligere her i tråden, men ikke bruk f eks kattesand.
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by WillyWonka »

Jeg hadde ørkenrotter i 2,5 år :) Flotte jenter med så forskjellige personligheter. De var is tuen min og jeg holdt på med dem hver dag.
Men blir nok ikke å skaffe meg det på nytt. De ble tam, i den forstand at jeg ikke måtte jakte på dem for å få dem ut.. men de var overhode ikke interessert i å sitte å kose. Alt skulle utforsket. Virket nesten som de fikk panikk :P
det lengste jeg kan huske jeg har kost med den ene, var i 10 minutter. men jeg mistenkte henne for å være syk.. så var nok derfor :)
Blir nok "bare" rotter på meg. Har 6 gutter nå ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Hei hei igjenn :cheer:
ikveld nå kommer rottene mine :thhpt: men de har vært på en lang togtur med søstra mi fra oslo til trondheim, så jeg lurer på om jeg skal la de bare bli kjent med det nye buret sitt og komme seg etter den lange bilturen i hele kveld og la de bli mere kjent meg meg i morgen (kos og slikt)? :hmmm: Eller la de bruke noen timer og så bli bedre kjent med de?? :hæ:
Har lest om dette med hjelp av søken, men akkurat no har de hatt en så lang reise at det å bare la de bruke noen timer på å "komme seg" virker litt lite..

Gleder meg uansett til og endelig få møte småtassene og bli kjent med de :grin: :roflmao:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by Urokråka »

Jeg hadde latt dem få roen i kveld og heller vente til i morgen med å gjøre noe med dem. Lykke til :)

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by Niana »

Jeg ville latt de få noen timer, eller hele kvelden, på å bli kjent med buret og nye lukter. Men du kan nok fint kose litt med dem i buret og la de hilse på deg også :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Okei :cheerful:
det var det jeg hadde tenkt, må jo bare få bekreftelse på aaaaaalt :crazybonk:
kanskje jeg bare kan sitte litt med buret og prate og la de lukte litt etter en stund ? :boing:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by Niana »

Skjønner deg godt. Er ikke måte på hva jeg har spurt om her inne selv :giggle:

Ja, det høres bra ut :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply