vil skaffe meg rotter!!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Haha, merker at aaaalt blir et spørsmål selv om spørsmålet er dopapir fra lampi eller first prise liksom :roflmao:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Da er Amor og Dio her !!! :grin: :bounce:
de er kjeeeeeeeeeeeeempe søte men biiiiite små :cheer: Begge virker ekstremt utadvent og trygg på alt av lyder og mennesker, snuser på alt og spiser litt av agurken når de har tid :cheerful:
De har allerede fått kallenavn Marlin del Amor (etter en bestemt venninne) heter nå Lille :aww: Og Dio Gutt :giggle:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by Matmor »

Gratulerer! Jeg må nesten bare spørre om både Marlin del Amor og Dio gutter? Jeg kjenner bare jenter som heter Marlin, nemlig, men (d)el Amor er hankjønn.

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Haha :rofl: :rofl: de er begge gutter Ja, bare ei venninne med navn malin som forlanget at amor skulle hete det ! :crazybonk: kaller han bare amor :cheerful:

Men de er veldig rolige, hadde forventer mere futt i to baby gutter... de sover mye, vasket seg/hverandre mye og Noah/dio/gutt (kjært barn har mange navn :cheerful: ) er helt trygg på meg, vasker fingrer kryper over hele meg og sniffer og vasker mens amor er litt mer beskjede. Det jeg lurer på er om det er vanlig at de er så rolige? Har jo bare hatt de siden i går kveld så kan hende jeg er litt over oppmerksom.
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by Titovn »

Først vil jeg ønske deg velkommen hit til forumet og gratulerer deg med rotter :boing:

Jeg ble selv bitt av rottebasillen når jeg ble sammen med eksen min i slutten 2009, og har hatt rotter siden det. Har hatt tilsammen 9 rotter men sitter nå med kun 4, og kanskje en 5. snart :cheesy:

Det er nok ikke så unormalt at de kvikner litt mer til etterhvert, hvis du har hatt dem siden i går kveld. Når jeg fikk to av mine nåværende rotter var de litt sånn rolige noen dager, men kviknet litt mer til etterhvert som de ble mer trygge på omgivelsene og slikt. Nå er de svært aktive, og de aller mest tamme jeg har :nottelling: Også er jo det ofte slik at gutter ikke er fult så aktive som jenter, men som sagt, jeg tror hvertfall de vil kvikne litt mer til når de blir litt mer vandt til ting rundt seg :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Takkk :cheer:
Det har å vært ganske varmt hær i trondhjem så det kan vel å ha en del av saken å gjøre?
Men de blir veldig aktive når jeg gir de litt gobiter, da springer de ut og inn av buret (siden jeg begynte og sette meg litt lengere borte) og hamstrer mat som bare det :thhpt: Begge virker ganske trygge på meg nå, løper rundt i hettegenseren min og slikker figrene mine, de blir heller ikke redde av litt uventede lyder og bevegelser (det sier seg kanskje selv at de skvetter hvis jeg spretter ut fra et skap og roper bø... :lolear: ) Og de er bare så utroolig søte :aww:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Hehe, følte får å på en måte avslutte tråden her da jeg har skaffet meg rotter..
Så slik er det; har fått meg to rotter fra kullet til omplasseringsrotta til Lene :kiss: . De har hatt mange navn men endte opp med Ludvig og Dio (foreløpi..) De hadde lus da de kom men er ganske sikker på at de er borte etter to kurer og masse vasking. De er utrolig søte og har veldig ulike personligheter, en god beskrivelse er sloan og Ludvig i flåklypa. Jeg prøvde en periode og kalle dem det, og til Amor gikk det greit men klarte ikke og endre Dio til Sloan så han ble hetene Dio :grin: De gnager ikke på noen av hengekøyene eller noe annet, bortsett fra ett spessielt perlesmykke, og bæsjer og tisser bare i doen :grin:


*bildelinker fjernet av moderator*
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by tantepose »

Å gurimalla,så søte!!! :kisses: :kisses:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

Ja :boing: :boing: de (dio) er hyper nesten hele tiden når de ikke sover, men vær gang jeg skal ta bilde fryser han i den stillingen han sto til bilde er ferdig tatt, så jeg har maaange alt for søte bilder :hjerterotte:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by Skaubytroll »

*Bilder må gjerne legges i bildegalleriet, og snikksnakk er forbeholdt sofakroken*

:)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by sandra123 »

å, det viste jeg ikke.. :flau:
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: vil skaffe meg rotter!!

Post by WillyWonka »

Fort gjort :D Mange av oss har glemt det, og fortsatt gjør det med jevne mellomrom :D
De fleste her er nok ganske ivrige etter å vise fram rottetassene :D hehe :D
Så ikke ta det tungt ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply