Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

Tror du ikke det får kosekvenser for en butikk når dere sitter å sprer dritt på ett forum ved navn "Norsk tamrotteforening"? Tenker dere ikke lengre en nesetippen? dere burde skjemmes av opptreden deres. hensynsløst! rapporter til rette autoritet, slett tråden og slutt å navngi butikker før en endelig dom er avsagt. ellers kan dere rissikere at dere får ett erstatningsøksmål dere hellst ikke vil ha.

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by HeleneH »

Man skulle tro du hadde mer med denne butikken å gjøre enn "å ha vært innom der".

Kjør på med erstatningssøksmål. Jeg tar det gjerne jeg.
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by kikky »

Ytringsfrihet og slikt. Desverre. Denne tråden hadde ligget "død" i noen dager før flyasS tok den opp igjen. Håper du virkelig ikke har noe med denne butikken å gjøre flyasS, blir for tragisk og grusomt trist for den butikken.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

Vanskelig for meg å kjøre på med erstattningsøksmål siden jeg ikke jobber i sjappa, men hadde jeg drivd sjappa å sett at jeg lider tap på grunn av dere hadde jeg gjort akkurat det. du driver jo butikk selv du vet jo hvordan det er. sannt det... det blir jo en av dine konkurenter:)

Det fryder meg at du tror at jeg har noe mere enn ett kunde forrhold til butikken, men noen butikker har mere trofaste kunder enn andre. å jeg nekter at noen viktigperer som dere skal få ødlegge for en butikk som er i en egen klasse når det kommer til dyreholdet sitt.

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

kikky wrote:Ytringsfrihet og slikt. Desverre. Denne tråden hadde ligget "død" i noen dager før flyasS tok den opp igjen. Håper du virkelig ikke har noe med denne butikken å gjøre flyasS, blir for tragisk og grusomt trist for den butikken.
Jeg kaller meg "Loke Omkring" på facebook, se om du tror at jeg jobber der...

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by HeleneH »

Vel vel, nettbutikken her inne driver jeg på frivillighetsbasis, og jeg kan ikke si jeg er en konkurrent til en dyrebutikk på Østlandet. Spesiellt siden jeg selger kun rottefor og strø for foreningen.

Det jeg derimot driver, som er en mye større "butikk", har ingenting med rotter eller andre dyr.
Vi klarer oss utmerket selv om noen skulle skrive noe negativt om oss på et forum på nett. Vi lever nemlig på kundeservice, trygghet og seriøsitet - noe jeg synes denne dyrebutikken det er omtalt om her i tråden også burde stebe etter.
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

Prøv å gå dit som kunde da, du kommer til å være strålende fornøyd når du går der ifra...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by wollf »

Tror du bare skremmer flere vekk derfra slik du skriver nå. De har om du vil eller ikke gjort noe feil. Du svarer ikke på det jeg spør om. Og i ditt forsøk på å redde butikkens navn sverter du den bare enda mer. Å dømme en forening ut i fra noen medlemmer er som å dømme en butikk for sine kunder ;-)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by wollf »

FlyasS wrote:Tror du ikke det får kosekvenser for en butikk når dere sitter å sprer dritt på ett forum ved navn "Norsk tamrotteforening"? Tenker dere ikke lengre en nesetippen? dere burde skjemmes av opptreden deres. hensynsløst! rapporter til rette autoritet, slett tråden og slutt å navngi butikker før en endelig dom er avsagt. ellers kan dere rissikere at dere får ett erstatningsøksmål dere hellst ikke vil ha.
Denne var litt morsom da :giggle:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by torasrotter »

FlyasS wrote:Vanskelig for meg å kjøre på med erstattningsøksmål siden jeg ikke jobber i sjappa, men hadde jeg drivd sjappa å sett at jeg lider tap på grunn av dere hadde jeg gjort akkurat det. du driver jo butikk selv du vet jo hvordan det er. sannt det... det blir jo en av dine konkurenter:)

Det fryder meg at du tror at jeg har noe mere enn ett kunde forrhold til butikken, men noen butikker har mere trofaste kunder enn andre. å jeg nekter at noen viktigperer som dere skal få ødlegge for en butikk som er i en egen klasse når det kommer til dyreholdet sitt.
Her tror jeg du har missforstått litt, de lider ikke noe tap på grunn av oss. De lider tap fordi de ikke klarer å holde dyr på en forsvarlig måte, dette er noe kundene legger merke til. Jeg tror at hvis den annsatte som var på jobb når Rubisco var innom hadde tatt til seg informasjonen hun/han fikk så ville dette innlegget hatt en helt annen lyd. Jeg tror hun ville skrevet noe sånn som " i dag var jeg innom en dyrebutikk og ga de noen tips og råd for hold av rotter. De tok til seg informasjonen og var veldig koselige. Absolutt en flott butikk, hadde bare alle vært slik!"

Det er veldig vanlig at de som slurver litt på regler og tar litt snarveier mener at vi som velger å gjøre det ordentlig er fanatiske. Og det må de jo gjerne få fortsette med hvis de er fornøyd med å være middelmådige. Hvis de virkelig vil bli en GOD dyrebutikk så finnes det ingen snarveier, og hvis man da leter etter litt god informasjon for å få hjelp så er nok vi "fanatiske rotteidioter" deres beste venn. Hvis man virkelig ønsker å være best så må man ha strenge krav.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Siv M »

Enkelte burde virkelig finne på noe bedre en å snakke dritt her, se hvem som slenger med leppa å ikke her da, her skylder du på forum folk som skriver dritt om dyre butikken du synes så godt om Flyass, å så sitter du selv å ikke gjør annet en å slenge dritt selv :roflmao:

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Anniken.HH »

for å gå litt vekk fra diskusjonen om ''de mest traigske folkene på internett'' (really?)
Hvordan går det med barte-familien i butikken?
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Entwine90 »

Jeg var innom der tidligere i uken, og da så jeg bare en voksen rotte i buret, og en hanne alene i et annet bur. Så jeg antar de har skilt foreldrene :cheerful: Så får vi satse på det ikke blir flere unger der. Nydelige småtasser var de da :kisses:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Siv M »

så bra, da får vi håpe på det beste å at de som jobber der har lært noe :cheerful:

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Usagi-Zakura »

FlyasS wrote:Pøh dere må vell kanskje være de mest tragiske folka på internett?
Jeg garanter at dere skal slite med å finne en dyrebutikk i norge der dyrene er bedre ivaretatt and på dyrebutikken sarpsborg amfi.
Nettopp derfor er jeg imot hold av dyr i butikk samme hva.
Det er rett og slett ikke mulig å la dyrene få et godt liv når de bor i butikk, og hvem vet hvor lenge de må være der? Å bli utsatt for stress av unger som banker på burene deres i tide og utide (spesielt siden mange smågnagere er nattaktive), fugler som skriker konstant (selvsagt blir jo de også stresset, og i sin tur stresser DE gnagerne som prøver å sove), små bur fordi butikken ikke har råd til større og det er heller sjeldent de blir sosialisert.
Jeg vil ikke bare skylde på de ansatte, de fleste kan ikke vite alt om alle dyr. Har jobbet i dyrebutikk selv og da måtte jeg henvise til sjefen hver gang noen spurte om foreksempel fisk.

Man får ikke kjøpt hund og katt på butikk i Norge, så alle som ønsker seg en valp eller katt må gå til Dyrebeskyttelsen eller en oppdretter. Kan det ikke være sånn for fugl, gnagere og andre smådyr også?
Jeg handler heller hos dyrebutikker som ikke selger dyr. Hvis de har dyr finner jeg som regel noe å klage på.

Post Reply