Karma's Roald Dahl -kull

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Vitania »

torasrotter wrote:Image
Æææsj, når Tora har susset på han kan ikke jeg få susse han!
-Thor
:giggle:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by torasrotter »

Haha, da kan han ikke susse på noen av rottene deres bortsett fra Champis og Pestus :thhpt:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Vitania »

:lolear:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by wollf »

agouti bs gutt ledig og kan bringes til bergen. ta kontakt ved interesse

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by BlackNenne »

Synd det ikke var en jente. :aww:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Milla »

Vet ikke om jeg kan skrive det her, men må bare skryte litt!!
Fikk jente 3(The Grand High Witch) på fredag og hun er såå uuutrolig nyydelig! Så utrolig kontaktsøkende, sosial, lekende, full av futt og er som regel en sprettball som hopper rundt og skal leke med hånden! Ser til og med ut som hun blir litt mammadalt :cheeeers: , da samboer fortsatt er litt "skummel" :giggle:
Hun har bodd sammen de andre siden lørdag og det har gått greit, Luthien har godtatt henne, mens Varia er ikke helt fornøyd med den lille energibunten. Men ser ut til at hun lille prøver å få Varia på godfot!!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by torasrotter »

Her kommer 6mdns rapportene.
(Flink Camilla som skriver detaljert og lang rapport ;) )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt Navn: Camilla

Rottas navn: The Grand High Witch, heter til daglig Luna

Vekt & Dato: 05.03.2013 vekt:312

Helse: Frisk, har kun vært gjennom antibiotika pga fare
for smitte fra burkamerat, og også vært gjennom lusekur

Gemytt mot mennesker:
Hun er kontaktsøkende, elsker oppmerksomhet, skal
leke med fingre hele tiden, slikker oss, kosen når hun
selv vil og er høyt og lavt hele tiden(ingenting er en
hindring for denne krabaten) Er ikke veldig glad å bli
løftet på, blir ofte stiv da. Men når det er greit for
henne at hun blir løftet på, så henger hun veldig fint.
Hun har ikke hatt antydning til bitt eller til i det hele
tatt å prøve å nappe.Hun var litt pipete ved håndtering
de to første dagene, men det sluttet med engang hun fikk
møte de to andre jentene. Fremmende er heller ikke et
problem, hun er litt forsiktig i begynnelsen, deretter
utforskes de nye. Hun lystrer navnet Luna, og har snart
mestret det å snurre rundt :D Ellers begynner hun å gnisse
tenner og poppe øyne når vi snakker med henne. Hun bruker
oss som klatrestativ :P Hun er en skikkelig pappajente,
spesielt i løpetiden.

Gemytt mot andre rotter (sover de sammen, vasker hverandre, sloss, leker osv):
Hun ble veldig tilknyttet alfaen(Luthien) i flokken fra første
dag. Luna var flott i introduksjon, og tillot alfa å
legge henne ned uten pip. Så hang de som erteris helt
siden da. Det eneste å utsett ved introduksjonen var at
hun hele tiden skulle komme seg under de to eldste(noe de
likte svært lite). De sover sammen, vasker hverandre, har
ikke sloss(unntatt gamle mor Varia som ikke likte den
lille spesielt godt i begynnelsen).

EDIT:
Etter litt ettertanke, synte jeg ikke at jeg fikk frem hvor flott Luna faktisk er.
Så tenkte kanskje forklare litt mer utfyllende.
Luna fikk fra dag 1 kallenavnet sprettballen. Hun var ikke redd oss, men ville helt fra starten møte de to andre og var veldig ivrig på det. Noe av grunnen til at hun presset seg gjennom sprinklene på reserveburet, og jeg måtte starte straks med å sette sammen RS buret. Slik at jeg kunne sove vel vitende om at hun ikke hadde klart å komme seg ut av det.

Hun er veldig frempå, elsker å leke med hånda, hun har en måte å angripe hånda på, der hun "viser" tenner, legger tennene mot huden(ikke aggresivt), men ender med å sleike hånda innherdig under lek.

Hun liker å bli strykt og kost når hun har lagt seg til rette et sted, mest kos som skjer utenfor buret er mer at hun steller oss veldig både i ansikt, hender og armer. Dette mellom slagene av å fly rundt i leiligheten som en oljalyn.
Hun er veldig lærenem, når hun er i buret så lystrer hun smattelyden jeg lager, mens når hun er ute å farter lystrer hun mer på navnet sitt, faktisk.
Dette uten at jeg har virkelig gått inn for å lære henne dette, antakelig lært en del av jentene.

Hun har en fantastisk muskelatur, antakelig etter de fantastiske klatreegenskapene hun har vist.
Luna har heller ikke tendenser til å overspise, hun er verken feit eller tynn, akkurat passe.

Det morsomste er når hun har løpetid. I begynnelsen la vi merke til veldig sterkt. Ikke så mye nå.
Hun ville ikke ha noe med meg å gjøre i løpetiden, men samboer var en heelt annen sak. Hun skulle bare være i nærheten av han. Hun reise rompa og hele kroppen dirret(veldig synlig).

Hun liker best å sitte på skulderen om man har håret løst, slik at hun kan gjemme seg inn i det.
Viser tydelig tegn når hun vil ut av buret, uten å gnage på sprinklene.

Som tidligere nevnt så er hun også veldig tilknyttet Luthien(Alfa). Hun vil helst være i nærheten av Luthien.

Dagene med luna består av lek, morro, stell av fingre og litt kos mot slutten av utetiden, og finne ut hvor hun har gjort av seg. Som for det meste er steder jeg må klø meg i hodet og ikke skjønne hvordan hun i alle dager kom seg dit. Heldigvis er det ingen farlige ting i hennes rekkevidde (dette oppbevares i skaper). Men det skulle vel ikke forundre meg om hun en dag fant ut hvordan hun skulle åpne skapdørene heller :p

Angrer ikke et sekund på at vi tok henne til oss. Hun skaper en stor glede og mye morro i hverdagen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ditt Navn: Pia

Rottas navn: Karma's Miss Honey

Vekt & Dato: 250 gram, 2. mars (ca vekt)

Helse: Frisk og rask!

Gemytt mot mennesker: Kontaksøkende i buret, litt mer sky utenfor og liker seg bak putene, men er hun først på skuldra er det stas. Noen ganger er det kos å gjemme seg ved halsen inne i skjerfet mitt også! Kos har hun ikke alltid tid til, men noen ganger er det veldig godt syns hun!

Gemytt mot andre rotter: Hun er ganske nøytral, hvis jeg kan si det slik. Litt mer pingle enn tøff kanskje, men hun lar ikke hvem som helst tråkke på henne. Men hun bøller heller ikke. Hun sover sammen med andre, steller dem, leker og herjer, spesielt med de to andre yngste. Syns hun er en super rotte å ha i buret, ikke så mye gnål eller annet bråk fra henne!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ditt Navn: Emma


Rottas navn: The Enormous Crocodile aka. Gilbert


Vekt & Dato: Jeg har ikke fået vejet ham endnu, men jeg vil skyde på, at han ligger mellem 400-500g.


Helse: Gilbert har for et par måneder siden haft en forkølelse, hvor vi blev nød til at få ham tilset af en dyrelæge. Han fik noget pencillin, og siden da har der ikke været nogle problemer :)


Gemytt mot mennesker: Han er en rigtig dejlig rotte, men han er ikke den store slasketrold. Nogle gange er han også svær at få ud af buret, men når man så endelig får man ud, er han svær at få ind igen. Så suser han ellers rundt og klatrer op og ned. Men han kan nu også lide at gemme sig inde i hulerne rundt omkring. Han har aldrig nogen sinde bidt nogle mennesker :)


Gemytt mot andre rotter: Han er gode venner med alle i gruppen. Han blev godt accepteret at alfaen i starten, og der har aldrig været nogle problemer. Dog har han nogle få boksekampe med den yngste i gruppen (En lille dreng fra Donaus opdræt) men det er aldrig blevet værre end det :) Han ligger tit og putter med de andre i en stor klump, men nogle gange kan han også lide at sove alene :)


Bilde: Jeg har et par billeder af ham, som jeg nok skal sende til dig, når jeg lige kan få dem overført fra mobilen!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitt Navn: Christina

Rottas Navn: Luke

Vekt og Dato: 01.03.13 415g.

Helse: Frisk

Gemytt mot mennesker: Snill mot alle, men litt beskjeden. Er ikke så glad i kos. Aldri bitt eller vist aggressiv adferd mot mennesker. Søker kontakt, men trekker seg fort litt tilbake igjen. Vasker og steller fingre hvis han er sliten.

Gemytt mot andre rotter: Går overens med alle de andre, nøytral i gruppa. Koser og vasker og steller de andre. Ingen aggresiv adferd. Leken!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitt Navn: Thor

Rottas Navn: Herr Dust

Vekt & Dato:
30 mars, 545gram

Helse:
Husker at han nøys meg i munnen ei gang for noen måneder siden mens han rensa tennene mine,
men har ikke hørt noe eller sett noe negativt siden.

Gemytt mot mennesker:
Dust er kjempesosial med mennesker og den rotta jeg tar frem når folk vil holde en av mine fem!
Han er heilt fantastisk!

Gemytt mot andre rotter:
Han piper en del når Xander groomer han og har noen småkrangler,
men aldri noe alvorlig og aldri sett en dråpe blod på noen av de.
De sover sammen hver natt i samme hengekøye!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mitt Navn: Tora

Rottas Navn: Den Fantastiske Mikkel Rev

Vekt og Dato: 16/04-13 516g.

Helse: Frisk

Gemytt mot mennesker: .
Kontaktsøkende og snill, lett å håndtere og lar meg lett sjekke øyne, ører osv. Litt sky i store overflater og vil gjerne ha noe å gjemme seg litt bak da, men kan godt kose litt i armkroken. Når han blir kjent med stedet og blir litt varm i trøya er han frempå og tøff. Leken og spretten ennå.

Gemytt mot andre rotter:
Snill og grei, sosial. Steller og pusser på de andre og sover alltid sammen med noen.
Har ikke vist noen negativ atferd til nå, selv om det er litt for tidlig å si noe om det på hanrotter.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rapport på Danny og Charlie, og Matilda og Lavender komme så snart jeg har mottatt den :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Siv M »

å så skjønne små babyer :lovey: :lovey:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Milla »

*klapp-på-hodet* til meg (Camilla) som er såå flink til å bable i vei :lolface:

Siv: De er flotte, kan vel ikke akkurat kalles bebiser lenger, siden de er snart 7 mnd gamle :giggle: Gud, som tiden flyr...
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Siv M »

:lovey: :lovey: kjempe fine babyer, er noen av de til salg nå eller i nærmeste fremtid ? jeg er ute etter ei lita baby jente som kan fylle opp tom rommet etter smurfine sin bortegang å som kan leke med mine to små her på 19 uker

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Siv M »

Milla wrote:*klapp-på-hodet* til meg (Camilla) som er såå flink til å bable i vei :lolface:

Siv: De er flotte, kan vel ikke akkurat kalles bebiser lenger, siden de er snart 7 mnd gamle :giggle: Gud, som tiden flyr...
oi har de blitt så store ja :nottelling: håpet å få kjøpt en jeg da :flau: men da kan ji det spørsmålet sletter igjen :giggle:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Milla »

Hehe, ekke noe småbebiser detta :giggle:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Siv M »

nei det forsto jeg godt nå :giggle: ja ja jakte videre da :crazy:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Milla »

Hipp hipp hurra for Roald Dahl kullet som fyller hele 1 år i dag :party:
Luna (The Grand High Witch) hilser alle søsken! I dag blir det noe ekstra godt og morro :cheeeers:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Karma's Roald Dahl -kull

Post by Titovn »

Oi oi, tidem går fryketlig fort! :sjokkert: Lille bolla av en Miss Honey hilser til sine søsken, hipp hipp hurra til alle sammen! :party:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Post Reply