Bra bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
helko
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 04 Jun 2013, 19:16

Bra bur?

Post by helko »

Er på utkikk etter nytt bur til mine 2 jenter :)

Ser nå at er ett Ferplast Jolly til salgs. Er dette ett bra bur å slå til på?
Hadde vell egentlig tenkt meg critter nation bur, men er så dyrt :O

Har da noen spm ang dette ferplast buret.
I og med at det bare er 2 luker foran, er det lett å holde rent og bytte innredning?
Går det ann å male buret?

Burde jeg da vente eller slå til nå?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Bra bur?

Post by WillyWonka »

Synes det ser ut som ett helt greit bur. når man har store luker, blir det ikke så vanskelig med innredning heller :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

helko
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 04 Jun 2013, 19:16

Re: Bra bur?

Post by helko »

Har nå ett bur der jeg kan åpne en hel side. Og er veldig glad i dette. Redd jeg kanskje vil savne dette hvis jeg ikke har det på det nye buret...

helko
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 04 Jun 2013, 19:16

Re: Bra bur?

Post by helko »

Trenger litt råd her. redd for å kjøpe buret så angre på det :/

utmeldt

Re: Bra bur?

Post by utmeldt »

Med mindre det ikkje haster med å skaffe nytt bur, og om ein ikkje er interessert i å byte til noko anna seinere, ville eg ha venta, og satsa på CN bur eller noko anna. Jolly et eit flott bur, men har liten bunnfalte, og av den grunn egner seg etter min meining best til unge og spreke rotter. Gamlinger med dårleg bakpart, og nedsatt klatreevne vil få det heller trangt heilt nederst i buret.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Bra bur?

Post by Marit Fosen »

iwonamo wrote:Med mindre det ikkje haster med å skaffe nytt bur, og om ein ikkje er interessert i å byte til noko anna seinere, ville eg ha venta, og satsa på CN bur eller noko anna. Jolly et eit flott bur, men har liten bunnfalte, og av den grunn egner seg etter min meining best til unge og spreke rotter. Gamlinger med dårleg bakpart, og nedsatt klatreevne vil få det heller trangt heilt nederst i buret.
Helt enig. Skikkelig bunnflate er viktig for gamle med svake bakparter. Gå for et RS eller CN bur.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

helko
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 04 Jun 2013, 19:16

Re: Bra bur?

Post by helko »

Er Ferret Nation 3 etg bur bra? Og hva syntes dere om en pris på 2000kr verdt det? Tenkte jo egentlig bare 2 etasjer. Litt over mitt budsjett egentlig.

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Bra bur?

Post by Milla »

Ferret Nation buret har stor sprinkel avstand i forhold til RS og CN. Rottene vil mest sannsynlig komme seg gjennom. Selve prisen høres ikke aller verst, men tenker du på å kjøpe det til bruk på rotter, må du antakelig også gå til innkjøp av for eks minknetting som du kler buret med ;)
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Post Reply