Hei!
Takk for svar:) Jeg vet de er flokkdyr, vi har hatt både enslige og rotter i flokk før! Denne gangen vil vi prøve med ei rotte først for at min datter lettere skal kunne på genserbonding til henne og det er lettere for henne å ta med seg rotta når hun skal bort, eller ut å reise:)
Vi er absolutt åpne for familieforøkelse etterhvert. Har for øyeblikket også tre marsvin løpende rundt på stua.
Denne rotta blir ikke ei gulvrotte, men ingen av våre burdyr står i bur og vi driver nå å lager hyllesystemer på veggen med div køyer hengnede under en hems over ei seng.
På denne måten vil hun få nær tilgang på kontakt og aktivisering pluss at badet vårt er stort og fint for litt løping og klatring.
Min erfaring er at dette rotteholdet også kan være fint da vi har større mulighet til å ha henne med oss på små eventyr også:)
Ellers er sofaen vår full av puter, huler og bratte bakker. Hun kommer nok til å tilbringe mye av vår voksentid der. Ser vi at dette ikke blir tilfredsstillende nok sosialt sett er det ikke vanskelig å gjøre noe med det;)
"Problemet" med kullene var at det ikke alltid var så lett å se hvor i landet de befinner seg, ønsker helst ei kortreist rotte. Men blir de mulighet for forsvarlig transportert er det absolutt en mulighet