Rottedo

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

metalrat
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 18 Jan 2015, 22:56
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad

Rottedo

Post by metalrat »

Rottene mine lærte seg heldigvis utrolig fort å gå på do. Med det gamle buret var det bare behov til en do, som stod helt nederst. Med det nye buret oppdaget jeg at jeg må ha 2 doer, en på hvert level, fordi de begynte å bruke 1 hjørne på hvert level. Har dere erfaringer med problemen?

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Rottedo

Post by Milla »

Ja, i buret vi hadde før var det bare behov for 1 do. Det var en slikt bur med plastbunn, ikke avdelinger og slikt som RS og CN burene har. Nå har vi RS, så her har vi 2 doer, 1 i hver del :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

metalrat
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 18 Jan 2015, 22:56
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad

Re: Rottedo

Post by metalrat »

Tror det er samme som med mennesker og hus. Finnes ja i de fleste fall også 2 baderom :-D takk for svar

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Rottedo

Post by Sara Syversen »

Samme her. Måtte ha flere doer når vi fikk flere etager. Om du må ha hjørnedo anbefaler jeg den blå chinchilla sandbad doen man kan kjøpe på felleskjøpet... slipper at alt strøet blir sparka ut.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

metalrat
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 18 Jan 2015, 22:56
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad

Re: Rottedo

Post by metalrat »

Har kjøpt sånn sand før men har ikke lest mye positivt i bruk av sand og rotter derfor byttet jeg og strøy jeg bruker nå er jeg meget fornøyd med
Last edited by metalrat on 13 Feb 2015, 05:24, edited 1 time in total.

metalrat
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 18 Jan 2015, 22:56
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad

Re: Rottedo

Post by metalrat »

.

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Rottedo

Post by Sara Syversen »

Mente kunn chinchilla sandbad doen... meeen med riktig strø i... Har Alspån oppi her og en stein.

(Eller på engelsk så er det vel chinchilla bath fra Savic)

Image

Image
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

metalrat
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 18 Jan 2015, 22:56
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad

Re: Rottedo

Post by metalrat »

My fault.... Da forstått jeg feil. Mine oppfører seg heldigvis som siviliserte rottefolk og kaster ikke rundt strøy mens de er på do :-D

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Rottedo

Post by Milla »

Skulle hatt sånn chinchilla bad jeg og, for her liker mine å grave i strøet i doen... Det fyker OVERALT :giggle: :crazybonk: med bæsj og alt!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Rottedo

Post by Sara Syversen »

Hahaha ja rottene dine har etikette på do ? Hihi.... Det gikk bra med vanlig hjørnedo her en stund også altså. Men når Bodil kom i hus så likte hun å spoooole det ut .... hehe :giggle:

Ja Milla jeg anbefaler den sterkt. Den koster kanskje litt mer men igjen den er gull verdt. Kan jo brukes som hus og diverse også i grunn.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Rottedo

Post by Milla »

Mine eier ikke etikette når det gjelder dokassa. Har sånn boks med høye kanter fra IKEA som jeg bruker i dag. Det funket en stund, men nå leker de en hund som graver opp i der :thhpt:
Hadde sånne hjørnedoer, men fikk noen småttiser en gang som likte å gjemme seg bak de, og dermed så velta de heeele tiden :giggle:
Så får vel investere i noe slikt etter hvert :cheer:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

metalrat
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 18 Jan 2015, 22:56
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad

Re: Rottedo

Post by metalrat »

Etter jeg hilste doetiketten av rottene har de begynt å gnage som hjernedøde på dopelets ..... most awesome. Not.

Supra
Pinky
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2014, 23:53

Re: Rottedo

Post by Supra »

Bør man ha do altså? Aldri brukt det vi, men leser jo her at det er vanlig?

Troya
Klatrer på møblene
Posts: 539
Joined: 06 Apr 2014, 13:07
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rottedo

Post by Troya »

Du må jo ikke, men gjør burvasken mye enklere ;)

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: RE: Re: Rottedo

Post by Vimsy »

Supra wrote:Bør man ha do altså? Aldri brukt det vi, men leser jo her at det er vanlig?
Veldig greit å slippe møkk andre steder enn i doen :-)
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Post Reply