Canada: Ceecii kull C

Oppfølging av rottekull, ein tråd per kull.
Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Canada: Ceecii kull C

Post by Vimsy »

Canada-kullet

Dato for sammensetting av rotter: 22.09.2017

Født dato: 18.10.2017
Antall: 14
Dødfødte: 2
Antall hunner: 5
Antall hanner: 7
(Kjønnsfordelingen kan endre seg noe)

Hunnrotta:
Navn: Phlax
Variant fenotype: silvermink hooded dumbo glattpelset
Variant genotype: aahh(PEpe?)mmdudu
Fødselsdato : 11.03.2017
Eier: Marit Kvitberg
Opprinnelse: Dyrebutikk
Er rotten importert?
Hvis ja, dokumentasjon:
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Siden 22.04.2017
Sykdom: Har ikke vært noe annet syk enn nysing da alle rottene var gjennom en smitteperiode og alle ble syke. Har gått gjennom karantene og er frisk i dag.
Vekt ved parring: 328 gram
Temperament: Phlax er ei veldig søt jente som liker oppmerksomhet, kos og lek og hun vasker gjerne hender. Hun er en ganske rolig jente, og legger seg gjerne til å sove under utetid. Ganske nøytral i flokken. Litt røff i intro, men hun gjør ikke noe særlig mer ut av det enn å vise litt bustepels.
Stamtavle: Nei. Fra dyrebutikk og ingen kjent slekt.
Tidligere kull: Ingen.
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Ingen stamtavle.

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: sept. 2017
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Stronghold 18.08.2017 (ingen tegn på henne, men på en annen i buret)
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Ja.

Hannrotta:
Navn: Helehurvens Lille-Bjørn
Variant fenotype: Agouti berkshire toppøret glattpelset
Variant genotype: A*HhM**peDU*
Fødselsdato : 29.07.2016
Eier: Camilla Kuhn
Opprinnelse: Helehurven
Er rotten importert? Nei
Hvis ja, dokumentasjon:
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Siden fødsel
Sykdom: ingen.
Vekt ved parring: 650 gram
Temperament: Eier sier: Lille-Bjørn er mild og snill i flokken, trivelig og grei mot folk. Han kan være litt stiv når man løfter ham, men er ikke noe spesielt redd eller engstelig ellers. Lille-Bjørn har vært kjempegrei i intro, han har vært helt likegyldig, virker ikke som han legger merke til at det har kommet noe nytt.
Stamtavle: Ja
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Ingen

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter:



Forventinger til
Farge: Black og agouti
Tegning: Berkshire og hooded
Ører: Toppøret muligheter for dumbo
pels: Glattpelset
Annet: Muligheter for overraskelser.

Begrunnelse for parring: To snille og rolige rotter som er gode mot folk de møter. Da Phlax er litt røff i intro, var det viktig for meg å finne en hann som er mild i gemyttet og som tar i mot nye med åpne armer. Jeg har søsteren til Lille-Bjørn her i min flokk (Cola), og hun er ikke annet enn snill. Jeg tror derfor at det gemyttmessig blir en veldig god match. Helsemessig er Lille-Bjørn sin slekt ganske godt kartlagt, noe som også er viktig for meg.


Pris: 400 for én, 700 for to
(Alle er tinget)
Attachments
stam.jpg
født.jpg
født.jpg (148.61 KiB) Viewed 11270 times
Phl.jpg
Lille.jpg
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by Vimsy »

Vi har allerede ei som er tydelig hooded. Image Image

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by Vimsy »

3 ganger idag har jeg telt kjønnsfordelingen til å bli 6+6. Blir spennende å se!ImageImage

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

utmeldt

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by utmeldt »

Gratulerer med de små! :)
Eg har eigentleg ikkje noko peiling på å dette, men ser på bildet at det muligens er fleire hooded her :)

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: RE: Re: Canada: Ceecii kull C

Post by Vimsy »

iwonamo wrote:Gratulerer med de små! :)
Eg har eigentleg ikkje noko peiling på å dette, men ser på bildet at det muligens er fleire hooded her :)
Helt riktig. Så ut som 4-5 i går kveld. De små h'ene over vekta er de som så hooded ut, mens b var tydelig berk. Image

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by Vimsy »

Jentene med rosa ramme og gutta med blå Image ImageImage

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by Vimsy »

Ungene er 1 uke gamle idag :)

Og fargene er noe helt annet enn hva jeg så for meg!
Kullet 1 (400x286).jpg
Kullet 1 (400x286).jpg (78.51 KiB) Viewed 11228 times
Jentene:
Jentene (286x400).jpg
Jentene (286x400).jpg (72.15 KiB) Viewed 11228 times
Guttene:
Guttene (400x286).jpg
Guttene (400x286).jpg (78.02 KiB) Viewed 11228 times
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by mily »

Nommin <3
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by malap »

Utrolig nydelige!
Malena

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by Hoyst_87 »

6mnds rapport:

Image

Navn: Ceecii's Castor Canadensis

Vekt: 493 gram

Helse: Aldri vært syk.

Adferd mot rotter: En fantastisk mild gutt. For øyeblikket «onkel» til 3 gutter på 4 uker, nettopp tatt i mot en gutt på 7 uker inn i flokken, alltid mild og snill med de andre voksne gutta han lever med, selv om de evt er urettferdige til tider. Den ingen har problemer med, som regel.

Adferd mot mennesker: Oppsøker mennesker når han kan. Henger ved burdøra om jeg er i nærheten. Liker å sitte på skulderen, eller inni genser. Elsker å vaske fingre! En gjennomført mild og god gutt.

Annet: Utforsker det meste, løper rundt og har mye han skal ha gjort. Uredd, en veldig trygg gutt. Meget fin kroppsbygning, på ingen måte overvektig, slank og fin.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by Vimsy »

Navn: Ceecii's Bugaboo
Vekt: 539 gram
Helse: En del neselyder, ellers frisk og aktiv gutt. Begynner allerede å bli noe rund.

Adferd mot rotter: Fantastisk gutt i flokken. Han og to andre i gutteflokken som er relativt jevnaldrende er blitt en kjempefin trio som gjør alt sammen. Litt dramatisk, slik som sin onkel Topaz. Skriker til som en parakitt om han blir skremt og løper sin vei. Konfliktsky. Har nylig møtt rotteunger på 5 uker og er snill og grei med dem. Noe tvangsvask og litt lugging, men ikke noen stygg eller unormal/uønsket adferd utover det.

Adferd mot mennesker: Kjempegod kosegutt som gjerne vasker og vil være med. Henger stadig i burdøra, eller så kommer han løpende når du smatter etter han. Veldig leken og hopper rundt som et popcorn om man tar han over/rundt hodet.

Annet: En herlig gutt som er god som gull! En veldig enkel og fin sjel.
DSC_3209 (400x286).jpg
DSC_3209 (400x286).jpg (68.7 KiB) Viewed 10912 times
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

gmanzott
Pinky
Posts: 9
Joined: 11 Dec 2014, 12:24
Kjønn: Kvinne
Location: Moelv

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by gmanzott »

6 måneders rapport
Netla.jpg
Netla.jpg (98.47 KiB) Viewed 10782 times
Navn: Ceecii's Netla
Vekt: 291 g
Helse: Netla har alltid vært frisk.
Adferd mot rotter: Netla har vært i to introduksjoner med andre rotter. Den 1. intro gikk ganske fort, hun var ikke veldig interessert i de to voksne Tashi og Sivir, og hun ble godt mottatt. Den 2. intro tok litt mer tid, og Netla viste seg litt tålmodig og dominerende med de to bebisene Thea og Bianca. Netla satt på plass Thea med en gang, og det var litt dårlig kjemi med Bianca som er også en veldig bestemt jente, men alt gikk fort over når alle flyttet sammen til samme bur. Netla er sjefen i huset, bebisene må nok høre på henne! :-)
Adferd mot mennesker: Netla er ei veldig sosial, blid og lojal jente. Hun er alltid fram i buret for å hilse på meg om morgenen, gnisser tennene og slikker hendene mine. Hun har lyst til å leke hele tida, og jeg må ofte stoppe hva jeg driver med for å fange henne og leke sammen. Hun er veldig opptatt å vaske meg og ta være på håret mitt. Hun er den beste frisøren jeg har hatt så lenge :-). Netla har vært på rottepass i 2 forskjellige hus, og de som er passet henne ble forelsket i henne og var imponert av hvor mye sosial hun er. Hun er altfor opptatt av mennesker, sjekker alltid hva jeg gjør, følger med når jeg forlater rotterom, etc.
Noen morsomme fakta:
• Netla er litt pysete når hun skal smake på ny mat, men hun er gal etter blåbær poppis, brokkoli og havregryn.
• Hun har fått kallenavn «Stalker» fordi hun skal stirre på meg en stor del av tiden.
• Hun liker å sette seg på vannflaska.
Netla Stalker.jpg
Netla Stalker.jpg (127.82 KiB) Viewed 10782 times
Netla vannflaska.jpg
Netla vannflaska.jpg (127.94 KiB) Viewed 10782 times
Giulia med Alice, Hehena og Makai :hearteyes:
Mange har reist til regnbuen, men de blir aldri glemt :pose:

gmanzott
Pinky
Posts: 9
Joined: 11 Dec 2014, 12:24
Kjønn: Kvinne
Location: Moelv

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by gmanzott »

6 måneders rapport
Alice.jpg
Alice.jpg (118.75 KiB) Viewed 10781 times
Navn: Ceecii's Alice Lake
Vekt: 297 g
Helse: Alice har hatt LVI og har gått på behandling med ab kur i 10 dager. Ulyder kom aldri tilbake.
Adferd mot rotter: Alice har vært i to introduksjoner med andre rotter. Den 1. intro gikk ganske fort også for henne, hun var veldig tapre og hun utfordret guttebass Tashi uten problemer. I intro nummer 2, viste hun seg livredd av bebisene Bianca og Thea. Hun trengte sin tid for å komme fram og for å snuse på dem, og hun pipet når en av de to prøvde å snuse på henne. Det var ingen hast med intro altså, så Alice kunne ta den tid hun trengte for å føle seg trygg i nærheten av de skumle bebisene :-) Alice har en veldig god kroppsspråk, og er veldig tolmådig med bebisene som forstyrrer henne hele tida.
Adferd mot mennesker: Alice er ei veldig sosial og rolig jente. Hun kan virke veldig forsiktig og tenksom ved første innvirkning, men hun viser fort sin lekkende side. Hun slikker hendene mine og har leke-raptuser av og til. Gnisser tennene når jeg hilser på henne om morgenen. Alice er ei kjempe flink jente, hun skjønner med en gang hvordan iQ-leker fungerer, og jeg er tom for idéer om hvordan kan jeg holde henne opptatt. Alice har vært på rottepass i 2 forskjellige hus, og de som er passet henne ble forelsket i henne og var imponert av hvor mye sosial hun er. Hun er veldig lojal og følger alltid med hva jeg driver med. Hun ligger ved siden av meg og sover i genseren min.
Alice, som søstera Netla, kan pipe av og til som protest :-)
Noen morsomme fakta:
• Alice flyr, bokstavelig talt. Hun klarer å hoppe på hvor ingen rotte før kunne ha klart.
• Alice er veldig opptatt av mat. Hun elsker blåbær poppis, paprika og alle grønnsaker. Hun er gal etter leverpostei. Hun nekter gresskarfrø.
Alice hopper.jpg
Alice hopper.jpg (137.61 KiB) Viewed 10781 times
Alice i garderobe.jpg
Alice i garderobe.jpg (86.27 KiB) Viewed 10781 times
Giulia med Alice, Hehena og Makai :hearteyes:
Mange har reist til regnbuen, men de blir aldri glemt :pose:

Vimsy
Stjeler søppel
Posts: 759
Joined: 20 Jan 2015, 14:08
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by Vimsy »

Navn: Ceecii's Grizzly Gus
Vekt: 425 g
Helse: Aldri vært syk

Adferd mot rotter: En snill god gutt. Han bor med broren sin og de går veldig godt sammen. Det er ingen antydning til dårlig adferd.

Adferd mot mennesker: Gus liker å utforske. Han kommer alltid løpende først ut av buret. Han er ikke redd i det hele tatt og kan godt gå tvers over rommet for å komme over til meg. Han liker å ligge å se på meg når jeg er utenfor rekkevidde. Han har ingen problem med nye mennesker, det tar 2 minutter så er han på fanget dems. Han løper alltid rundt og elsker å finne nye ting og plasser.
30743684_1446434292150828_2577925270405120000_n.jpg
Navn: Ceecii's Canada Jack
Vekt: 372 g
Helse: Aldri vært syk

Adferd mot rotter: Kjempe snill og rolig. Han og broren hans leiker, sover og koser seg sammen. Ingen tegn til dårlig adferd.

Adferd mot mennesker: Jack er litt sjenert og liker å holde seg i bakgrunn. Han er ikke så glad i bli løfta og holdt, men ellers er han en rolig, glad liten gutt.

Annet: Har microphtalmia
30739761_1446434508817473_3313466156743917568_n.jpg
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: Canada: Ceecii kull C

Post by c00nan »

6mnds rapport:
maple.jpg
maple.jpg (30.43 KiB) Viewed 10745 times
Navn: Ceecii's Maple Syrup

Vekt: 305g

Helse: alltid vært frisk

Adferd mot rotter: har ikke vært prøvd i intro med nye men går godt overens med alle i flokken, leker gjerne med de andre, ikke noe sjefstype

Adferd mot mennesker: Snill og trygg, kan håndteres av alle, stritter litt imot når man løfter henne opp men elsker å sitte på skuldern eller i lomma på hettegensern. Kan finne på å ''ta tak i'' fingern din før hu finner ut av du ikke er en godbit, ikke hardt, steller også fingre. Kommer gjerne tilbake til meg ofte under utetid.

Annet: Sover godt, kommer gjerne til burdøra med en gang når hu er våken men har også opplevd å lete etter henne i lang tid, snu på alle hus og sjekke alle køyer for å finne henne fordi hu ligger og sover.

Post Reply