*grubler*

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
torMAD

*grubler*

Post by torMAD »

Heisann! kjøpte meg en rotte for ca en uke siden stelte istand ett temmelig digg bur tror jeg, leste litt her inne (etterpå jeg kjøpte rotten selfølgelig) :hm: etter å ha lest her gikk jeg straks å kjøpte to til. jeg kjøpte alle tre fra det samme buret på en dyrebutikk.. Nå har det seg slk at di var ikke så veldig tamme når jeg kjøpte dem.. tvert imot, di holdt seg i den ene soveposen jeg hadde rigget til dem å beveget seg nesten ikke ut bortsett fra når di skulle spise.. etter å ha lest her så gikk jeg igang med temmingen.. der jeg leste her at godbiter og tolmodighet er nøkkelordene.. MEN den eneste godbiten di har er vanlig hvitost... og det kan jo ikke være så fryktlig sunt i lengden.. mye fett osv... di har blitt mye bedre og kravler rundt i hele buret nå og leker osv osv og når jeg kommer bortom med noen ostebiter så er det full fest og de er ikke redde hånden min mer... men jeg burde kanskje hatt noe sunnere digg for fremiden.. noen som har en pekepinn på hva som er sunt og samtidig skikkelig nam? :spise:

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Må først få gratulere deg med rotter :) (Du kommer til å bli en lykkelig rotteeier i et par år :) )
På dyrebutikker har de nok alltid noe som rottene liker ;) Spesielt drops for gnagere, finnes i forskjellige smaker, mine elsker de dropsene.. Ja, riktig at det ikke er bra med mye gulost, en liten bit av og til er nok best :)
Ellers kan du prøve andre frukter og grønsaker, mine elsker mais, agurk og salatblad
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

*Flyttet til fôr og ernæring*

Mia

Post by Mia »

Mine rotter elsker frukt. Av å til pleier jeg å gi dem et liten eple bit, men de skal helst ikke ha altformye fordi det er litt sukker i frukt. Men grønnsaker går rett ned hos mine rotter.

Zilver

Post by Zilver »

Prøv med agurk, tomat og mais. Og i ny og ne en liten skinkebit eller stekt ukrydret kylling. Det gir i allefall mine helt "nippers" når de lukter noe nærme seg buret ;)

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Egg liker mine :spise:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

ja, bruk noe som lukter litt, da kommer de løpende. spaghetti, kattemat, mandler og lignende kan også brukes. leverpostei kanskje? prøv en mild variant uten så mye krydder. det er fint om du av og til holder noe litt stort i hånden din, som de ikke kan stikke av med. f eks gulerot eller maiskolbe. ellers kan de jo få lov å stikke seg vekk med maten også, om de ikke tør å sitte ved hånden din så lenge. men sørg for at de fortår at alt det gode kommer fra deg! da blir du helten deres etterhvert. vær tålmodig! ting tar tid.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Leverpostei ja! Det er noe mine elsker :lol:
De vet hva de skal få når jeg tar de med på skulderen inn på kjøkkenet. De blir helt gale :lol:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Locked