Væske?
Moderator: Moderatorer
Væske?
Rottene jeg fikk på fredag har ikke drukket noe nevneverdig. Drikkeflasken de har i buret inneholder omtrent like mye vann som da vi fylte den når vi fikk dem.
Får de i seg nok vann gjennom maten (bl.a. agurk) og trenger ikke så mye vann? Er det muligens fordi de er så små (5-6 uker) at de ikke trenger så mye vann?
De tisser uansett nok *kremt* så det ser jo ut til at de har noe væske i seg, men som nærvøs rotteeier for første gang på en stund så må jeg bare få det klarert.
:rottehode:
Får de i seg nok vann gjennom maten (bl.a. agurk) og trenger ikke så mye vann? Er det muligens fordi de er så små (5-6 uker) at de ikke trenger så mye vann?
De tisser uansett nok *kremt* så det ser jo ut til at de har noe væske i seg, men som nærvøs rotteeier for første gang på en stund så må jeg bare få det klarert.
:rottehode:
Jeg liker ikke vannflasker. Av og til fungerer de rett og slett ikke, vet ikke om det er vakum som gjør at de av og til gjør det umulig å få vannet ut for rottene. Jeg bruker derfor bare vannskål som jeg vasker og skifter vann på daglig.Dette har fungert utmerket i alle de årene jeg har hatt rotter. Da vet jeg at de får i seg den væsken de trenger 

Det kan nok hende at de ikke har så mye behov for vann hvis de får mye agurk ol. Det er jo nesten bare vann i agurk
Det er supert at de får mye grønsaker og frukt, bare pass på at de ikke spiser seg mette på de grønsakene som nettop inneholder mye vann. Da orker de kanskje ikke mat som er mere neringsrikt en agurk ol.

Hilsen Rikke Karine
Tenkte kanskje det. Og de får ganske variert mat, alt er borte fra skålen om morgenen (virker som de spiser bare om natten) så de får i seg alt.Rikke wrote:Det kan nok hende at de ikke har så mye behov for vann hvis de får mye agurk ol. Det er jo nesten bare vann i agurkDet er supert at de får mye grønsaker og frukt, bare pass på at de ikke spiser seg mette på de grønsakene som nettop inneholder mye vann. Da orker de kanskje ikke mat som er mere neringsrikt en agurk ol.
Kan jo prøve med en skål, kanskje de ikke helt skjønner poenget med flaske? De hadde skål i dyrebutikken...
De er to stykker. Og det er kanskje noe i det du sier, fordi jeg synes å ha hørt at en av de drakk en gang. Så da er det kanskje ikke noe å bekymre seg for likevel.Intet wrote:Hvor mange er de? Siden de er såpass små, så er det fullt mulig det ikke synes at de drikker, rett og slett.
Den første uka jeg har nye, små rotter følger jeg alltid med på om jeg hører/ser de drikke, for jeg ser det ikke på flaska.
De tisser i allefall mye, de er ikke heelt vant til nye omgivelser enda og blir lett litt nervøse. Da kommer det også lett en skvett, så det virker jo i hvertfall som de fåt i seg væske.
Så da kan vel egentlig tråden stenges siden jeg har fått svar på det jeg lurte på. :rottehode:
he
Når jeg bruker vannskål til Dumle så legger hun den maten hun ikke liker oppi der eller masse annet så hun slipper å spise det... Da MÅ jeg jo fylle på med ny mat og da får hun jo det hun liker igjen.. Littebittegrann utspekulert 

Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?
Altså:
Jente
20 år.
Altså:
Jente
20 år.