RotteHoppeSlottet

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

RotteHoppeSlottet

Post by Ingvild »

Nå er det ikke mange minuttene til vi skal hente lille Ailanis Jessica Cross, og vi har blant annet brukt dagen i dag på å innrede RotteHoppeSlottet vårt.

Buret er et Essegi Venezia Mouse. Her er tre bilder av Hoppeslottet, pent plassert på kjøkkenet:

Image

Image

Image

Vi håper lille Jess vil trives hos oss. I desember får hun forhåpentligvis selskap av to små jenter fra Anexet :-)

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

:D :sol:
Det blir en heldig, heldig rotte :sol:
Maria H.

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

For et utrolig fint palass! Der kommer hun nok til å trives :bravo: :bravo:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

kjempe flott :bravo:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

nå fikk jeg lyst på ett sånnt bur også :roll: selv om jeg akkurat har kjøpt meg nytt :roll:
Anne-Mette og 5 små

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Jeg må bare nevne at buret er kjempeflott, tydelig god kvalitet.
MEN trådavstanden er så liten at skruene på jennyhyllene nesten ikke fikk plass. Gjengene er mildt sagt trykt sammen etter å ha blitt presset gjennom den smale trådavstanden. Det samme med tuten på drikkeflaska, den må trykkes gjennom der hvor tråden er mest fleksibel.

Så hvis man ikke har veldig behov for den store skuffen under (plexiglasset hindrer jo "søling") ville jeg anbefalt det vanlige Venezia-buret i stedet.

Alt i alt er vi som sagt veldig fornøyd med buret. Det ser ut som om Jess trives her også. Hun har funnet seg en hengekøye helt øverst, hvor hun ligger og holder øye med oss. :D

Jess er som babyer flest, etter ti minutters intens snusing rundt om i rommet, er hun dødssliten og går inn i buret og legger seg for å sove igjen. Når hun har hvilt litt er hun klar for lek igjen. Vi har prøvd å la henne være mest mulig i fred, at hun selv skal velge når hun vil komme til oss. Hun er fortsatt litt reservert ovenfor oss, ikke redd, men det virker som om hun vil se oss litt an. Hun kommer gjerne bort til hånda vår når vi stikker den inn i buret, men hun har ikke lyst til å bli med ut av buret. Ennå.

Noen bilder:


Image

Image

Image

Image

Er hun ikke nyyyyyyydelig?

:D

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Nesten like skjønn som broren sin :mrgreen:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

jo hun var virkelig nydelig=) det med sprinklene var et problem jeg neste kunne tenke meg til at du hadde, har sett på venezia, men det har ikke den fine "grisekanten" i plexiglass nederst=)
Anne-Mette og 5 små

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Joda det er grisekant på det.Fungerer bra på min,og skuffen er mer enn stor nok. ;) Ville nok temt henne med en gang,de venner seg fort til nye (u)vaner.Utnytt at hun er håndtert fra før og ikke la det gå i "glemmeboken".Desuten har hun nok behov for mye kropskontakt,som alle babyer ;) La henne "bo" på dere når dere er hjemme :D Kos dere :sol:

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Herlig innredet bur og for en nydleig liten rottejente.
Er nysgjerrig på om hun har fått seg noen burvenninner.
Er så opptatt av at rotter ikke skal bo alene. :)
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Hun får blant annet en i dag fra meg ihvertfall ;) Også tror jeg hun får noen andre også snart
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Joda, det stemmer. Vi skal hente Camomille hos Ailani i dag og neste helg skal vi hente en fra Lanfear sitt ops-kull. Den jenta skal hete Hermine :-)

Det at Jess har bodd alene er ikke en ønskesituasjon, men jeg må ærlig talt si at det å få tak i rottebabyer ikke er noe som gjøres på 1-2-3. Jeg nekter å kjøpe i dyrebutikk, og da er jeg prisgitt oppdrettere. Så mitt budskap er at vi trenger flere seriøse oppdrettere her i landet! :-)

I dag har vi gjort istand reserveburet slik at Camomille kan få være litt i fred i sitt nye hjem før hun blir introdusert for Jess.

Bilder og slikt er lagt ut i rottebloggen: http://www.snodig.net/blog.asp?mode=Rotter

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Jammen det er jo gode nyheter. Mente ikke være skarp bare nysgjerrig.
Jeg kan sannelig ikke noe for det for det stikker litt i hjertet når man leser om alenerotter. Jeg ser jo hvor mye glede de ahr av hverandre der de groomer og steller hverandre,ligger oppå hverandre etc.
Gledelig å høre at det blir fler i det flotte buret. :bravo:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply