Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

:lol: hei turbojenta, det høres ut som min oppvekst, jeg har vokst opp selv med hunder å katter rundt meg, å til bursdagen min en gang fikk jeg ett stort bur med to rotte gutter i av min store bror noe ikke min mor satte noen pris på, men hun lærte seg å bli glad i de oxo, å etter det har jeg hatt all slags dyr i huset opp igjennom åra :P alt fra små danse mus, til kaniner å til en veldig tam å pratsom papegøye :lol: de enetse dyrene jeg ikke har hatt er vel ilder å chinchilla tror jeg :lol:

nå har jeg tatt opp igjen lidenskapen for rotter, så jeg har to jenter(sharon og roxy) å to katter som er søsken :P
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

På tide å slenge seg på her tenker eg!

Heiter Mari, og har ( stort sett) vokst opp mellom to hol i fjellet på Vestlandet.
Har omtrent akkurat passert 30, og bur i Bergen sammen med min svenske samboe ( Til forklaring, enkelte poster vil inneholde äöå fordi han insisterer på svensk tastatursetting. ), og eg har ein sönn på 10.
Er faktisk odelsjente, til ein knöttliten gård. Vi har hatt hest, sau, geit, kaniner, og ein bråte med katter. Hund naturligvis, og hamster + marsvin som liten. Men altså aldri rotter.

Min förste kontakt med kjäledyrrotte, var i ca 18-19 års alderen, då söstra mi si omplasseringsrotte plutselig kraup opp på insida av buksa mi når eg låg i sofaen.
Har budd i Bergen nokre år no, og samla meg opp litt sporadisk utdanning inen språk, informasjon og diverse. Men går akkurat no på rehabilitering pga leddgikt og utreding for ME. Var uten dyr leeeeenge, men etter mykje undersöking fann eg ut at rotter virka som det perfekte dyret for meg! Fikk jentene mine först, Klatregris og Matmons, og gutane nokre veker seinare, Ebenezer og Snooch. ( fra http://twolumps.net )

Ellers... eg elskar å lese! Nesten altmulig. "Enkel litteratur" som lettlest krim. Leser masse fantasy, og kan godt tilbringe ein kveld foran dataen med rollespill. Teikner, strikker, hekler... Ikkje spesielt flink til å sy men har da trokla sammen nokre hengeköyer til dei små, og fabler om å finne på andre ting.

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Hei!
Mitt navn er Oda og er 14 år. Jeg går på skole på Tangenåsen ungdomskole og jobber i helgene på stall.

Det var min veninne, Karen (Karen---), som fikk meg til å forelske meg i rotter, da vi var 8 år gammel.

Jeg har to hunder, Danny og Diesel, en hest og to rotter, Stella og Amelie. Tidligere har jeg også hatt høner, kaniner, to andre rotter (Pippi og Rosin) og 4 hester :)

Jeg har lest hode mitt full av fakta om oppdrett, så nå har jeg endelig lyst til å prøve å få et, noe jeg gleder meg veldig til. Det er sikkert mange av dere som syns at jeg er for ung til å få rotteunger, men jeg tror nok at jeg skal klare det, jeg har jo god tid til det og jeg har jo innstilt meg på å bruke mye tid på det, også har jo et par snille foreldre som hjelper meg ;)
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Hei :) Jeg heter Miriam, er snart 15 og går i niende klasse. Jeg har veldig lyst til å bli dyrlege, iallefall å jobbe med et eller annet innen dyr ;)

Jeg har 3 bartesnuter,Philippa ( black european berkshire dumbo) på snart 4 måneder og Charlie( black baraback) og Chili( black hooded) på litt over et år som bor i et furet XL:) Når jeg blir eldre skal jeg drive med oppdrett :) Jeg har også en kattepus som heter Påsan :bravo:

Jeg driver også med Tae kwon do, og skal i min første kamp til helgen :? Det blir spennende :lol: Også skal jeg gradere til sort om en måned :| :)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

LueDotten
Pinky
Posts: 20
Joined: 12 May 2008, 00:25
Location: Oslo
Contact:

Post by LueDotten »

Hei!
Jeg heter Joakim, 21 år og kommer fra Hadeland(5 mil nord for Oslo, retning Gjøvik). Jeg har tidligere hatt 2 alenerotter som begge ble gode og gamle. En jente og en gutt, og nå har jeg en gutt på snart 10 uker. Han får snart en kompis fra kullet til H3gZi. Jeg har egentlig aldri vært veldig interessert i dyr generelt, men det har alltid vært noe spesielt med rotter. Fra jeg var bitteliten pleide jeg å gå innom dyrebutikkene og se på rottene, men min første rotte fikk jeg ikke før jeg var 15 år. Etter nr 2 hadde jeg en ganske lang "uten-periode" men nå er jeg altså i gang igjen.
I tillegg til rotta(snart rottene) er jeg sykelig opptatt av musikk og spiller både trommer(trommene har nå flyttet ut etter at rotta flytta inn;), piano, bass og gitar, og har hyllene fulle av CD'er og annet musikkrelatert. Jeg jobber i en stor elektronikkbedrift som servicetekniker, tjener gode penger og trives godt på og utenom jobb. Jeg er en ganske, tjah, usosial(?) person og sitter for det meste hjemme med rotta eller med intrumentene mine med unntak av helgene da jeg enten er ute med venner eller på konsert iallefall en av dagene. Jeg er ikke noen enstøing, om det kan høres sånn ut, men jeg trives rett og slett alene med mitt. :)
Jeg er også veldig glad i alt som har med sjokolade å gjøre! :spise:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Får nesten slenge meg på her jeg også. Det var på tide...
Vel, jeg heter Madelen og fyller 21 om en drøy uke.
Har vokst opp med katter, hunder, marsvin, hamstere, akvasriefisk og ikke minst rotter. :D
Er fra Lillestrøm området, men flyttet i fjor til en liten plass kalt Tau, 30 min med ferje fra Stavanger. Litt av en forandring... :P
Grunnen til flyttingen var (selvfølgelig...) at jeg rotet meg borti et mannebein herfra. Vi har idag tre jenterotter og et akvarium. Typen har hatt hund og kanin, men aldri rotter. Likevel har han blitt en super rotte-pappa, og er minst like ivrig som meg. :D
Jobber for tiden på et bakeri (noe rottene nyter godt av :roll: ). Så jeg er vel i grunn like nattaktiv som jentene våre.
Har hatt rotter siden 12-års alderen, med et par års opphold, men nå tror jeg ikke at jeg kan leve uten. :D Drømmer om oppdrett en gang i fremtiden, men det må bli når vi ikke lenger leier leilighet...

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

fant denne tråden nuh, er vel alltids artig å fortelle litt om seg sjæl.

jente 20 fra oslo, jobber fortiden heltid i dyrebutikk. har vokst opp med haugevis av katter og en laaaang hesteinteresse (som forsåvidt fortsatt er der, men det blir nok med hobbyen iom. at jeg er lat og hater dårlig vær), og fikk øynene opp for rotter da jeg begynte i dyrebutikken. Har for tiden to (Chuck Norris & Macgyver), født henholdsvis 5. desember 2007 og 20. september 2007. Chuck er en ganske alminnelig liten black hooded sak med noe tettsittende øyne, romernese og en litt for stor rumpe (han ser litt mongo ut ja), mens Maccern (eller Skvætters som han av en eller annen grunn kalles) er husky (usikker på om han er berkshire eller banded husky, legger ved bilde, så håper noen kan fortelle meg hva han ser ut som!) og en skikkelig pen liten sjarmør.

Ellers har jeg 3 personlighetsforstyrrede katter hjemme hos mor; Opus, Tangsi og Phoebe. De er rare.
Hadde også 5 eremittkreps en stund (Glennruben, Kurt, Vladimir, Preben von Munthe af Morgenstierne og Adolf), men de døde i tur og orden og var ikke akkurat noen party-animals men de levde. Gørr kjedelige var de faktisk. Så da Adolf, som sistemann så klart, endelig strøyk med forkastet jeg det prosjektet, og vurderer nå å bruke krepseakvariet til å huse en liten snok. Vi får se!
Har rottutene mine i et gedigent palass, et 5etasjes Ferplast Jollybur, som jeg synes er litt stort til bare to, så vurderer å få meg en eller to små til...
Vi får se!

legger ved litt bilder når jeg først er i gang! er ikke så ofte man får lov å skryte litt av dyra sine :)

Image
Maccern - banded eller berkshire?

Image
Maccern klør

Image
Lille Chuck
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Chuck er ingen black, men agouti ;) Og Macayver er Banded black husky :) Så fine de var :bravo:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Så var det min tur da!
18 år og bor med forloveden min, ferdig med vgs om en måned så det blir HERLIG.
Rotter har jeg hatt leeenge, med et opphold på et år. Har 6små kosebamser hjemme nå og venter på at h3gzis Safari skal bli leveringsklar og komme til meg :D
Noe spennende liv kan jeg ikke påstå at jeg har, driver ikke med noen spesiell sport, men trener på Spenst. Det må jo være noen poeng det :dro:
Bebybilde av Herman og Oscar, er så nydelige de :D
Image
Beby Bernard, Første gutten jeg fikk :D
Image

Også lille Isop som kan smelte is
Image
Embla og Minerva, de gale jentene :P
Image

Molly matmor
Hamstrer mat
Posts: 391
Joined: 12 Aug 2008, 13:55
Location: Gloppen, sogn og fjordane
Contact:

Post by Molly matmor »

Hei, eg heiter Christina, er 13år
Eg kommer frå Vereide i Gloppen. Eg går på gloppen ungdomsskule.
Eg har ei rotte som heiter Molly som er ei svart og kvit hetterotte (black hooded)
Mine interesser er Turn, friidrett,piano og selfølgelig rotter og andre dyr.
Har lyst og jobbe i dyrebutikk eller bli dyrlege :D
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Jeg heter Tina Marita å blir snart 17. Bor på Hedmarken med mor mi og mine 2 rottejenter :D Jeg går 1 året på videregående på Helse- og sosialfag, har ønsket å bli Barn og ungdomsarbeider i flere år :) Jeg ønsker å hjelpe barn og ungdommer som har det vanskelig..
September i fjor fikk jeg endelig et ja fra min mor til å kjøpe meg rotter :) selv om mamma var kjemperedd dem.Ble mye tull den dagen jeg hentet Tom og Max i dyrebutikken, kan vel bare si det sånn at hun som jobba i dyrebutikken greide å miste Max så vi måtte på leting etter han i butikken hehe. :lol: Mamma vente seg fort til dem etter noen dager og nå er hun helt frelst :) Men glemmer ikke den dagen jeg satt i senga med Tom og Max, mamma satt å snakka med kjæresten min og så bort fra meg, så tok jeg tøffelen min bort til siden av hun så det var ikke langt unna hjertet stoppet på hun etter å ha trudd at det var Tom eller Max hehe :P

Jeg har hatt hunder og katter før, men nå har jeg bare Tom og Max, jeg driver mye med hundeutstilling og sprangridning. Ellers elsker jeg å se på film, mamma samler på DVDfilmer og har rundt 800 nå, men kommer filmer i posten støtt og stadig, kan si at postmannen kommer på døra vår med tja, opptil 2 - 3 pakker med filmer i uka. :P

Muttern er 46 og jobber på nettbuss som busssjåfør, ei stresset dame som jobber hele tiden og bare MÅ samle på alt hun ser når det er salg. :P Hun sier til meg hele tiden at Tom og Max er mitt ansvar men vær gang jeg skal ut å kjøpe ting til dem ender det opp med at muttern vill betale tingene til dem :D
Faren og søstera mi bor i Finland og bror min bor i Trondheim. Å muttern er trønder så jeg er halvt finsk og halvt trønder. (tenk deg den blandingen hehe), kan med hånda på hjertet si jeg kommer fra en sprø familie :lol:

Tom er en liten raring på 1 år, Hun er usosial å liker best å sitte under bansene mine for seg selv. Hun er helt uenig i at det er andre rotter i huet her, da løper hun etter dem å biter seg fast i rumpa på dem å skriker. Mens Max som da oxo er 1 år (søsken) er helt gal etter oppmerksomhet, det er hun, hun, hun og atter hun.. Hun bryr seg ikke så mye om andre rotter men skriker gjerne til dem i ny og ne. Oxo har hun en hobby som da er å plage Tom hele tiden. Tom er tilbakeholden,hun liker seg best for seg selv, og blir ganske fornærma på meg når jeg løfter hun opp og koser.Når det gjelder Max så er jeg sikker på at hun har ADHD, hun får raptus stadig. :hm:

Dette ble litt mye, men er bare å lese dem som gidder hehe :P

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Kanskje jeg skal slenge meg på jeg også....Så lenge som jeg har hengt her, så har jeg ikke presentert meg :lol:

Jeg heter Ida-Elise, venne kaller meg Ida, bosatt i Horten... Men "bor" mer eller mindre hos kjæresten i Tønsberg :lol: . Jeg er 19 år, men blir 20 om 1 mnd. Jeg har ikke hatt rotter nå, men har hatt rotter fra år 2000 frem til i år(jeg måtte gi bort rottene pga naboen klaget, men nå skal naboen kastes ut hahaha). Så jeg går nå med et kronisk sug etter nye rotter.

Jeg drev opdrett av rotter før, og ha vel hatt 7 kull (4 av dem kom til verden før jeg visst om NTF). Men pga manglende interesse tviler jeg på at dette er noe jeg gidder å starte med igjen. Jeg synes rotter er best som kjæledyr :akt: !

Foruten om rotter har jeg en hund, en Australian Shepherd som heter Jatzy. Hun er 6 mnd, full av energi og livsglede. Jeg og Jatzy går klikker kurs, og planen er å gå agillity og dra på utstillinger. Hund er noe jeg har hatt siden 1999 og aldri kunnet tenke meg å leve uten :geek: . Jeg er et hundemenneske til 1000.

På siden av min enorme hundeinteresse er jeg også interesser i hest. Jeg har aldri vært noen hestejente, og ble ikke interessert i hest og ridning før jeg var så gammal som 16 år. Jeg jobber som hestepasser og stallmedarbeider, og trives med det. Sånn ellers så er jeg vel som de fleste andre på min alder, bare at jeg hverken røyker, fester eller drekker. Nå veit dere litt om meg :smack: .

Dette er aussien min Jatzy, 5 mnd gammel på bildet:
Image

smittogsmule
Stjeler mat
Posts: 56
Joined: 31 Jul 2008, 21:43
Location: Kvalsund

Post by smittogsmule »

Har endelig fått knødd meg til å ordne adgang medlemssidene, så da syns jeg jo jeg får presentere meg jeg også :D
Jeg heter Bente, ble 42 år i går faktisk ;) , bor på en liten plass som heter Klubbukt utenfor Hammerfest med mann og 2 barn (gutt 11 år og jente 8 år) Fikk min første rotte da jeg var 15 år og har elsket rotter siden.
I sommer fikk jeg endelig rotter igjen etter 15 år uten.
Har 2 jenter (Silver og Dolly) og 2 gutter (Robbie og Hector)begge er sønner av Silver. Pga at min sønn har astma og allergi bor rottene mine på et eget rom ute i fjøset (ihvertfall til vi er sikker på at han ikke reagerer på dem, og det går bra foreløpig :thu: ) Fordelen for rottene er jo at jeg har kunnet bygge et stort bur til dem, fordelen for meg er at når jeg går dit kan jeg være i fred og kose meg med dem. Det er blitt mitt koserom fritt for ungemas ;)
I tillegg har vi en mellompuddel og 4 kaniner.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Jeg er 32 år og har hatt rotter siden 2003. Før det hadde vi masse hamstere (siden 1998).
For tiden har jeg 9 jenterotter og 4 gutter i 2 store bur :D .
Jeg bor med min samboer (45) og stedatter (16,5), og alle sammen elsker rotter. De får være ute hver dag, selfølgelig gutter og jenter hver for seg ;) .
Rotter er utrolig gode, intelligente dyr, og jeg tror aldri at man blir for gammel til å interressere seg for rotter.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

H+B+S
Betarotte
Posts: 446
Joined: 13 Sep 2008, 21:35
Location: Bergen

Post by H+B+S »

Jeg er 15 år og driver med hester og selfølgelig rotter på fritiden. Ridd hele livet og har i tilegg en rottweiler, men den bor ikke hos meg. Har hatt hamstere og kaniner før, og i år flyttet det to søte rottejenter inn til meg.

Boss er en black hooded, født i mars i år. Hun er ganske rolig og utrolig kosete. Sitter rolig på skulderen og sleiker meg på kinnet. Så søt hun :) Boss er kjøpt fra dyrebutikk, men kommer fra Larm, så hun er oppdrettsrotte.

Søppel er en banded husky, ukjent alder, men rundt 7 mnd. Hun e rlitt mer ivrig og hyper av seg, men utrolig tam og kommer med en gang jeg roper på henne. Kjøpte henne fra dyrebutikk, men kommer fra oppdrett i Sverige, men vet ikke mye om dette enda.
Rotteløs ! ;o
Savner Boss, Søppel og Lavendel ! :/

http://sites.google.com/site/kiddosrats/
Ny = Under oppbygging

Post Reply