Bruken av ombyggd skap som bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Bruken av ombyggd skap som bur

Post by Morgaine »

Etter å ha tenkt mye på det har jeg bestemt meg for å prøve meg på rotter som kjæledyr, og dermed har jeg begynt å tenke på de første forberedelsene først og fremst bur.

Siden jeg aldri har vært en fan av plastikk bur har jeg veldig lyst til å bygge et bur ut av et tre skap i passende størrelse. Jeg har sett flere eksempler på dette og syns de kan bli ganske så fine rotteboliger.

Min bekymring er riktignok at rottene skal gnage seg ut av buret. Derfor lurer jeg på om dere tror de vil prøve å gnage seg ut av buret uansett, eller kun hvis de kjeder seg og ikke har andre ting å gnage på?

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

hmm... :hm: Jeg tror egentlig ikke de ville gnagd seg ut, de fleste her har jo plastikk bunn og de gnager ikke på de ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Du kan väre heldig å finne rotter som ikkje gnager noko särlig :) Eller finne rotter som gnager seg ut av plastbur.


Vurderer å lage meg eit skapbur til å ha heime hos min kjäre mor sjölv... men har ikkje komt lengre enn akkurat den tanken.
Såvidt eg har forstått, så vil skap-trebur ikkje vare i så mangen år i utgangspunktet, ( 2-3-4? ) og det er fullt mulig at det skal holde såpass lenge uten å bli gnagd istykker. Men eg trur tre-verket treng litt grundig behandling for å hindre lukt og nedtissing, og då minsker kanskje sjangsen for at det blir så attraktivt å gnage på samtidig?

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Post by Morgaine »

Ja jeg har hørt at det fins noen produkter som hjelper med å beskytte treverket mot rotte tiss. Kan hende at dette gjør det mindre fristende å gnage på...jeg antar at den eneste måten å få vite sikkert på er å prøve :P

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Prøv søkefunksjinen øverst på siden her. Søker du på "lakk" kommer det sikkert opp en del tips om hvilke som fungerer greit og som er giftfrie. :)

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Kusina mi har hengt opp sånn hønsenetting inne i veggene i et skap så ikke rottene gnager seg ut! Også har hun lakket veggene med sånn vanlig lakk etterpå, det funker helt fin det! ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply