Åssen ser man forskell på kjønnene ? Trenger svar FORT !!!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Se på disse bildene da, jeg syns Han eller hun :P er så inmari stor til å være ei jente :? Max altså

Max er på det øverste bilde og Tom på det nederste.

Image

Image

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Altså, kan du holde dei opp og få dei til å skreve litt? :p Eg litt tydeligare bilde av kva dei faktisk har mellom beina burde sette kjönnet ein gong for alle. Kor gamle er dei?

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Sånn ?
Var litt vanskerlig å ta bilde x D
Max var ikke så villig :P
Dem er født i september.
Image

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Det ser ut som en stor og god jente for meg....

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Hm, hvis det er baller er det de minste jeg har sett på noen han... og kan de fire flekkene jeg ser oppover magen ha noe med brystvorter å gjøre? Hanner skal vel bare ha ett par :?:
Jeg er redd Kikky kan ha rett i at det egentlig skulle ha vært Tomine og Maxi :oops:

Krysser fingre for at det ikke blir noen uønskede rotteunger av episoden. Men en elektronisk vekt som viser mer enn 500 g hadde kanskje vært en lur investering. Vektøkning betyr ikke sikker graviditet. Noen rotter er fæle til å legge på seg uansett, og dessuten er innbillt svangerskap nokså vanlig etter parring. Hvis det blir innbillt svangerskap går vekten brått ned igjen etter ca. 14 dager.

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Post by Morgaine »

Så er spørsmålet da om hannrotten prøvde seg på Tom eller Max? Med tanke på at det var noen som påpekte i den andre tråden at Tom oppførte seg som ei jente som hadde løpetid.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

min roxy er oxo ganske stor til å være jente, :P kunne fort vært tatt for å være gutt, hvis det ikke var for at guttene har store baller :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Ja det er garantert en jente, gutter har store baller og ingen bryst vorter ;) Ser du forskjell på dine og gutten på besøk?

vei regelmessig og hvis de går voldsomt opp i vekt på 2 uker burde du skille de i hvert sitt bur å forvente en haug med rotte barn.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Ser forskell på jentene å gutten som er på besøk ja. Tom og Max har ingen ting som henger bak mesn gutter har store baller bak.

på en måte hadde det vært kos med rotte unger, dem er så søte :D

Men jeg vet ikke en dritt om rotte fødsel så kommer til å bli liv redd når hun begynner å føde. Leste at viss det kom for mange så måtte jeg hjelpe moren å forè ungene med flaske eller noe sånt. :( Å jeg da, som ikke kan noe med sånt..

Men går det ann å dra til dyrlegen å få henne sjekket om hun er gravid ?

Om det går, hvor lenge må jeg vente da ? før dyrlegen kan se det ?
Som dere sikkert har fått med dere så skjedde parringen som vi da trur gikk, Søndag den 22.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Tror det eneste du kan gjøre nå er å vente å lese mye om fødsel og oppfostring av unger. er hun gravid vil hu legge på seg litt dag for dag.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Hm ja, Men er oxo litt redd for at jeg ikke kommer til å få gidd dem bort. Vill ikke gi dem bort til følk uten erfaring av rotter. For dem skal IKKE være fòr. å jeg kommer ikke til å ta livet av noen av dem så da blir det mange rotter her.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Ja blir nok spesielt vansklig nå når det har vært mange rotte unger til salg, samt flere planlagte kull utover.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Ja, men hørte noe med om at hviss hunnen hvar brunstig så skulle hun stille seg opp å løfte opp halen ?. Men Max fløg unna gutten å skrek til han. var det et tegn på at hun ikke var drektig ?

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Et tegn på at de ikke er drektig er at de kommer i løpetid igjen. det at Max løp unna og skrek betyr bare at hun ikke var i løpetid akkurat da.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Så hviss dem ikke er i løpetid så kan dem ikke bli gravide ?

Post Reply