Kan en kanin spise rottefor? HASTER!

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Kan rotter spise kaninfor? Jeg vet at det ikke dekker behovene deres eller noe sånt, men kan de få det likevel - ikke som noe middag eller noe sånt, men bare til kos?

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Nei, det kan de ikke :akt:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

renya
Webmaster
Kjønn: Kvinne

Post by renya »

Flinke flinke Morgaine som passer på dyra! :bravo:

BabyLizz wrote:Kan rotter spise kaninfor? Jeg vet at det ikke dekker behovene deres eller noe sånt, men kan de få det likevel - ikke som noe middag eller noe sånt, men bare til kos?

Ein type kaninfor blir faktisk brukt som basis i nokre "diettar" i Storbritannial, det er dog ein spesiell type kaninfor som faktisk ikkje passer for kaniner, etter det eg har lest meg opp til, men som har eit greit grunnlag for ein rotteblanding, der dei fyller på med andre saker for å få det riktig.

Vil i utgangspunktet ikkje anbefale å blande for på tvers av arter sånn heilt uten videre, utan å sette seg godt inn i det først, så det er nok best å halde seg ifrå det :) Ser heller ingen grunn til å gje rotter kaninfor når det finnast så mykje anna.

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Neida, det var ikke det :D Jeg bare lurer jeg! Spør om alt mulig usakelig som jeg sikkert aldri kommer til å få bruk for å vite :P

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Jeg bruker et kaninfor som basisfor til mine. Det bestiller jeg hos Dyresjappa og heter Kaninmix 2 fra Dogman Proffesional.
Mange mixer for rotter inneholder tynne pellets og jeg har opplevd at en av rottene mine holdt på å kveles av en slik.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply