Merkelige lyder..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Merkelige lyder..

Post by BabyLizz »

Min nye skatt, Timmi lager noen merkelige lyder når han koser seg. Han popper øyne og gnisser tenner samtidig som han lager noen skikkelig søte lyder som kan minnes litt om marsvinlyder. Vet ikke hvordan jeg legger ut lyder på internett, men om noen har msn og vil høre lyden så er det bare til å legge meg til:

BabyLizz91@gmail.com

Det er jo koselig, men lurer på om det er vanlig :) Han gjør det spesielt når jeg snakker til ham. Er det mulig at han prøver å snakke med meg?

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Lulla lagde høye poppe lyder når hun koste seg før. Babylyder for nå gjør hun det ikke lengre. :rat:
Aurora

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Det er helt vanlig, og er koselyder.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

smittogsmule
Stjeler mat
Posts: 56
Joined: 31 Jul 2008, 21:43
Location: Kvalsund

Post by smittogsmule »

Så et program på tv i går om dyr og følelser. Forskere hadde funnet ut at rotter faktisk ler,men grunnen til at ikke vi har visst det før er at de bruker høyfrekvente lyder.
Rottebarn ler hele tiden mens de leker med hverandre.
De viste at forskeren fikk en voksen rotte til å le ved å kile den på magen, lyden ble tatt opp av en spesiell maskin som gjorde om høyfrekvente lyder til noe vi kan høre og rotta skrattlo virkelig var utrolig moro å høre på :D

Post Reply