Bambus = giftig?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte

Bambus = giftig?

Post by § RatGirl § »

Noen som vet om Bambus (Pogona Therum) er giftig for rottene?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Eller er det sånn at det står på potten om det er en giftig plante? Har kjøpt den på Ikea.. Har ikke noe peiling på planter :roll: Fant ikke noe på nette heller. Skal jeg bare unngå at rottene spiser på den, siden jeg ikke er sikker.. :?

Guest

Post by Guest »

vet ikke om de er giftig jeg heller,men jeg tror det er lurest inntil du får avklart det hele..

Renathe

Post by Renathe »

glemte å logge inn :oops:

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Pogonatherum (egentlig ikke en bambus, fant jeg ut!) blir ofte brukt istedet for kattegress, så jeg tror ikke det gjør så mye om de gnager på den.

Tråden er flyttet til for og ernæring, selv om det ikke har med foring å gjøre. Jeg tror Melody også mente at spørsmål som "er dette giftig å spise" hører til her?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Bra! De syntes nemmelig at det var kjempe godt, og ingen har dødd ennå :wink: Så da regner jeg med at det ikke er veldig giftig, men tror jeg er litt forsiktig fordet, just in case..

Hedda
Sofaspiser

Post by Hedda »

Katta jeg hadde før spiste masse bambus og elska det. Ikke det at katter og rotter har helt lik toleranse overfor mat, men det virker jo ikke akkurat farlig da... Bambus er kjempeflott :D

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Heidi wrote:Jeg tror Melody også mente at spørsmål som "er dette giftig å spise" hører til her?
Det stemmer, det! :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked