Økologisk fôr- bedre for rottene?
Moderator: Moderatorer
Økologisk fôr- bedre for rottene?
Leste i Ren Mat i dag, en liten notis i et hjørne, at rotter sov bedre, fikk bedre immunforsvar og holdt seg slankere når de fikk økologisk mat enn når de fikk vanlig, konvensjonelt dyrket mat. Dette var forskere i Danmark, tror jeg(har ikke bladet her akkurat nå) som hadde funnet ut av dette. Nevner dette her både pga hva det viser oss at mat betyr for oss, at det påvirker oss utover bare næringsstoffer, og også for å gi et lite pip om at kanskje man må spise mer bevisst selv, og så også gi rottene rester av økologisk mat?
Virker jo som de har godt av det!

Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
-
- Gammelrotte
Ja, altså, her var det jo forsket for å påvise at økologisk mat er bedre for mennesker. Men er jo interessant for oss rotteeiere også! (endelig noe positivt ved å bruke rotter i forskning?)
Har ikke sett noe økologisk fôr noe som helst sted.. Men, går jo forsåvidt an å lage sitt eget, det er det jo mange som gjør fra før, ved å blande forskjellig? Inntil det kommer et økologisk RM-fôr, tror jeg jeg holder meg til RM1, og supplerer med økologisk frukt og grønt.
Har ikke sett noe økologisk fôr noe som helst sted.. Men, går jo forsåvidt an å lage sitt eget, det er det jo mange som gjør fra før, ved å blande forskjellig? Inntil det kommer et økologisk RM-fôr, tror jeg jeg holder meg til RM1, og supplerer med økologisk frukt og grønt.

Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
-
- Alfatryne
har ordnet en avtale med min lokale Helios- butikk om grønnsaker til halv pris. da er de litt skrukkete men ikke ødelagt.
det er forskjell på hva folk ikke gidder å kjøpe og hva som er blitt dårlig. ikke sant?
håper på økoogisk rottemat jeg også i fremtiden- da kjøper jeg det!
ren mat er ikke bare sunn, men mye bedre for jorda vår.
riktignok får man ikke produsert de samme mengdene som ved konvensonell dyrking, og skepikerne vil hevde det er dårlig ulandspolitikk hvis man ikke klarer å dyrke nok. men utarming av jorda er nok en værre årsak til fattigdom!
hadde vært supert med et poilitisk korrekt og forbedret rottefor, ja- gjerne RM1.
det er forskjell på hva folk ikke gidder å kjøpe og hva som er blitt dårlig. ikke sant?
håper på økoogisk rottemat jeg også i fremtiden- da kjøper jeg det!
ren mat er ikke bare sunn, men mye bedre for jorda vår.
riktignok får man ikke produsert de samme mengdene som ved konvensonell dyrking, og skepikerne vil hevde det er dårlig ulandspolitikk hvis man ikke klarer å dyrke nok. men utarming av jorda er nok en værre årsak til fattigdom!
hadde vært supert med et poilitisk korrekt og forbedret rottefor, ja- gjerne RM1.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!