Jord spising

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

olepet
Stjeler mat

Jord spising

Legg innav olepet » 13 apr 2010, 15:52

Jeg har ei lite tulle som synes det er veldig artig og grave i jorda til plantene mine (inne), men noen ganger har jeg tatt henne i å sitte og ete jorda :spise:
Er det farlig for henne og spise det? For i så fall må jeg holde henne unna. Men hun synes det er veldig moro og grave og rydde

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jord spising

Legg innav Larm » 13 apr 2010, 15:59

Jeg hadde hamstere som elsket å gjøre dette, og de ble aldri syke, men så er jo hamstere generelt sett mye friskere enn rotter ;)
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no
http://www.mystic.no

olepet
Stjeler mat

Legg innav olepet » 13 apr 2010, 16:07

mhm, jeg tror jeg skal la henne fortsette bare (i moderate mengder). Tror jeg skal prøve jord og sand i bokser til sommeren. De elsker å grave i det, gjerne med nesa også. :roflmao:

Brukeravatar
Elisabeth
Stjeler søppel
Sted: Bergen

Legg innav Elisabeth » 31 mai 2010, 20:32

De få gangene mine rotter har fått gravd i potteplanter har det sett ut som det var om å gjøre å lete etter noe å spise lengst nede i potten, så da måtte jo all jorden ut på gulvet, må skjønne. Tur i mammas (altså min mor, ikke meg, tror ikke hun hadde satt pris på å bli kalt rottebestemor :p ) blomsterpotte var også grunnen for første rottens første bad. Det ble ikke mottatt særlig godt. Plutselig satt det en våt og fornærmet rotte i nakken min, som hadde etterlatt seg fine røde striper på veien opp.
Så lenge det ikke er plantegjødsel eller andre uhumskheter i jorden, så tror jeg det skal gå helt fint :)
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Brukeravatar
Itchigo
Alfatryne
Sted: Bergen, Nattlandsfjellet
Kontakt:

Legg innav Itchigo » 02 jun 2010, 11:23

:roflmao:
Aurora

Gå tilbake til «Fôr og ernæring»