Jeg har ei lite tulle som synes det er veldig artig og grave i jorda til plantene mine (inne), men noen ganger har jeg tatt henne i å sitte og ete jorda
Er det farlig for henne og spise det? For i så fall må jeg holde henne unna. Men hun synes det er veldig moro og grave og rydde
mhm, jeg tror jeg skal la henne fortsette bare (i moderate mengder). Tror jeg skal prøve jord og sand i bokser til sommeren. De elsker å grave i det, gjerne med nesa også. :roflmao:
De få gangene mine rotter har fått gravd i potteplanter har det sett ut som det var om å gjøre å lete etter noe å spise lengst nede i potten, så da måtte jo all jorden ut på gulvet, må skjønne. Tur i mammas (altså min mor, ikke meg, tror ikke hun hadde satt pris på å bli kalt rottebestemor :p ) blomsterpotte var også grunnen for første rottens første bad. Det ble ikke mottatt særlig godt. Plutselig satt det en våt og fornærmet rotte i nakken min, som hadde etterlatt seg fine røde striper på veien opp.
Så lenge det ikke er plantegjødsel eller andre uhumskheter i jorden, så tror jeg det skal gå helt fint
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna