Ny, liten frøken sammen med gammel kone!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Karen---
Alfatryne

Ny, liten frøken sammen med gammel kone!

Post by Karen--- »

Siden den fantastikse jenta mi, Pim, akkurat har godt bort, skal jeg nå ha en ny kamerat til Cilla! Jeg skal ha en av ungene til Oda's Harry Potter - kull, og vi gleder oss til det!
Nå har det seg sånn at Cilla er en relativt avslappet, stor og tung dame som liker å ta livet med ro. Hun er ikke spesielt aktiv og sover 97% av tiden :P Hun er sånn desverre av natur, og det er jo ikke sånn at hun bare ligger og spiser, men en smule slapp og trøtt er hun hele tiden :P Cilla er noe av det herligste jeg har møtt, hun har supert temprement og er kjempe snill og god med andre rotter! Hun er litt over ett år, men som sagt er hun veldig rolig (alt for rolig!) og minner egentlig mye mer om en hannrotte enn en hunnrotte ;)
Hvis jeg nå da skal ha meg en ny liten jente som bare er seks uker, er jeg redd at hun skal bli en litt små ulykkelig frøken som ikke får turnet rundt sammen med andre rotter, men heller bli en kosegris med litt for mye fett, sånn som min elskede Cillus :) Syns dere jeg da heller skal ta med meg to tupper fra Oda? Sånn at livet blir enklere og litt mer spennende enn et sovehus for min nye Gulla? ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg har prøvd med både én og to små av gangen når jeg får nye, og foretrekker helt klart to :) Da har de noen å leke med, og de(n) gamle får være litt i ro innimellom. Det er ikke alltid det passer slik, men hvis du har muligheten synes jeg du skulle ta den.

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Kjempe fint! Mest sannsynlig blir de to små nye :) Tusen takk for raskt svar, Matmor!
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09

BlackNenne
Betarotte

Post by BlackNenne »

Ja jeg syns også du burde gå for to om du har muligheten til det.
Både for å ikke slite ut "gamlemor" men også med tanke på at hun en dag går bort og da vil du jo sitte igjen med en alene.
Så hvis du har burplass så ta to. Ettersom jeg skjønner er det ikke mangel på unger hos Oda for tiden. :mrgreen: :bravo:

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Hehe, ja det er sant :) Plass er det nok av, det er egentlig bare det at resten av de i huset her ikke har så lyst på flere enn to..Herrgud, om man har to eller tre kan jo ikke være allverdens forskjell :| ?! Proveserende!
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Jeg har 4 :D Og mine tar enda mer plass siden det er 3 bur :?
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Ja, men jeg har jo bare et Regina bur ikke sant, så da burde det jo ikke egentlig være noe problem :) Greia er det med lukt ikke sant... :smack:
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09

BlackNenne
Betarotte

Post by BlackNenne »

Når du har et så stort bur så spiller det ikke så stor rolle nei. Lukt er ikke noe problem hvis du bare vasker litt oftere. :)
At antallet er tre blir jo også gasnke midlertidig i og med at hun du har er nokså gammel. (ikke for å være fæl, men bare litt realistisk sett)

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Midlertidig og midlertidig .1 år ++ er nå ikke akkurat midlerridig vil jeg si men :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Oda---
River avispapir
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by Oda--- »

BlackNenne wrote:Når du har et så stort bur så spiller det ikke så stor rolle nei. Lukt er ikke noe problem hvis du bare vasker litt oftere. :)
At antallet er tre blir jo også gasnke midlertidig i og med at hun du har er nokså gammel. (ikke for å være fæl, men bare litt realistisk sett)
Nei, det er jo det jeg også mener, og da sitter jeg jo igjen med lille Gulla!
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Oda---
River avispapir
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by Oda--- »

*Det var det Karen som skrev :lol:
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

BlackNenne
Betarotte

Post by BlackNenne »

Det jeg mente var at det kan bli midlertidig. Men i mitt hode går tiden så fort at til og med to år er veldig midlertidig her. :lol:

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Jeg har 3 nå, og merker ingen forskjell egentlig. Jeg plukker ut bæsj ca hver eneste dag, og har storrengjøring på buret to ganger i uka, så tror ikke jeg vil kjenne noe forskjell på lukta.. Jeg vil råde deg til å ta 2 i alle fall:D

Post Reply