Får ikke rotter pga lukten ..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Pluss&Minus
Pinky

Får ikke rotter pga lukten ..

Post by Pluss&Minus »

Finnes det på noen måte man kan ha rotter i et helt vanlig om uten at det skulle lukte? Jeg er 13 år nå, og fikk mine rotter for 5 år siden. De døde for 3 eler noe år siden .. Jeg får ikke nye, og det pga at pappa syntes de stinket sånn .. Lukter det noe hvis man renser rotteburet VELDIG ofte? :?
Hilsen Maria uten rotter :-(

Babbett
Sover i do

Re: Får ikke rotter pga lukten ..

Post by Babbett »

Pluss&Minus wrote:Finnes det på noen måte man kan ha rotter i et helt vanlig om uten at det skulle lukte? Jeg er 13 år nå, og fikk mine rotter for 5 år siden. De døde for 3 eler noe år siden .. Jeg får ikke nye, og det pga at pappa syntes de stinket sånn .. Lukter det noe hvis man renser rotteburet VELDIG ofte? :?
Alt er relativt. Hva mender du med veldig ofte? Hvor ofte gjorde du rent buret da du hadde rotter sist? Hvor mange hadde du da?
Har en 2 rotter og gjör rent skikkelig en gang i uken pluss litt enklere rengjöring et par ganger i uka skal ikke lukten väre noe problem.
Har en töyting i buret (f.eks hengeköyer) må de vaskes eller byttes ganske ofte og om en har avispapir i buret så må det kastes ofte.
Hvilken typer strö en har i bunn og i toaletten deres betyr mye for hvor mye lukt det blir.
Mvh. Ann E.

Pluss&Minus
Pinky

Post by Pluss&Minus »

Jeg er ikke så sikker på hva jeg mente med veldig ofte .. 2 3 ganger i uken eller noe. Jeg husker faktisk ikke hvor ofte jeg rense buret. Jeg var 9 da jeg fikk dem. kan umulig hvert ofte! :( Jeg hadde 3 rotter da. Takk for svar :thu:
Hilsen Maria uten rotter :-(

Biamora
Hamstrer mat

Post by Biamora »

har du enkle hengekøyer av hånduker du kan bytte annen hver dag, og plukker rosiner hver dag, er mye gjort. Samt alt det Babette sa :). Gutter lukter litt mer en jenter, da de markerer mer og har strammere lukt. :D Lykke til!
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

BlackNenne
Betarotte

Post by BlackNenne »

Jeg har tre jenter og vasker buret skikkelig en gang i uka, ellers bytter jeg ut aviser på hyllene når jeg ser det har kommet en dam eller to på. Har aldri opplevd at det har kommet noen vond lukt fra buret, bortsett fra rett før ukesvasken. Jeg opplever at de tisser så å si overalt, så det er nok lurt å vaske tøysaker i buret et par ganger i uka. Det kommer selvfølgelig også an på hvor stort buret er i forhold til antall rotter.

Post Reply