Får ikke rotter pga lukten ..
Moderator: Moderatorer
-
- Pinky
Får ikke rotter pga lukten ..
Finnes det på noen måte man kan ha rotter i et helt vanlig om uten at det skulle lukte? Jeg er 13 år nå, og fikk mine rotter for 5 år siden. De døde for 3 eler noe år siden .. Jeg får ikke nye, og det pga at pappa syntes de stinket sånn .. Lukter det noe hvis man renser rotteburet VELDIG ofte? 

Hilsen Maria uten rotter :-(
Re: Får ikke rotter pga lukten ..
Alt er relativt. Hva mender du med veldig ofte? Hvor ofte gjorde du rent buret da du hadde rotter sist? Hvor mange hadde du da?Pluss&Minus wrote:Finnes det på noen måte man kan ha rotter i et helt vanlig om uten at det skulle lukte? Jeg er 13 år nå, og fikk mine rotter for 5 år siden. De døde for 3 eler noe år siden .. Jeg får ikke nye, og det pga at pappa syntes de stinket sånn .. Lukter det noe hvis man renser rotteburet VELDIG ofte?
Har en 2 rotter og gjör rent skikkelig en gang i uken pluss litt enklere rengjöring et par ganger i uka skal ikke lukten väre noe problem.
Har en töyting i buret (f.eks hengeköyer) må de vaskes eller byttes ganske ofte og om en har avispapir i buret så må det kastes ofte.
Hvilken typer strö en har i bunn og i toaletten deres betyr mye for hvor mye lukt det blir.
Mvh. Ann E.
-
- Pinky
-
- Betarotte
Jeg har tre jenter og vasker buret skikkelig en gang i uka, ellers bytter jeg ut aviser på hyllene når jeg ser det har kommet en dam eller to på. Har aldri opplevd at det har kommet noen vond lukt fra buret, bortsett fra rett før ukesvasken. Jeg opplever at de tisser så å si overalt, så det er nok lurt å vaske tøysaker i buret et par ganger i uka. Det kommer selvfølgelig også an på hvor stort buret er i forhold til antall rotter.