Jeg jobber i dyrebutikk, ikke kjede, er bare én, har 20 års jubileum nå. Vi avler rotter i butikken, men passer på og planlegger kullene. Setter ikke bare sammen noen som er fine. Har jo selvfølgelig hatt ups kull, men gir da beskjed til kundene. Jeg spør alltid om de har erfaring med rotter, og hvis ikke gir jeg dem grunnleggende info, og adressen til NTF. Gir forresten alle tips om NTF, enten de har erfaring eller ikke. Etter at jeg fant ut om disse sidene selv, vel å merke...
Siden vår avlshann ble solgt (misforståelse), har jeg brukt en av mine private på jenta i butikken denne gangen, og det er hennes siste kull, for hun er snart ett år. Når de blir pensjonerte, blir de boende i butikken til sine siste dager, men de får masse oppmerksomhet, og får komme ut av buret hver dag.
Jeg går med de på skulderen, og reaksjonene til kundene varierer veldig, men når folk begynner å si æsj, så ekkelt, og masse stygge ting, blir jeg jo ganske irritert inni meg, men må jo respektere at ikke alle liker rotter. Jeg sier da bare rett ut at de jo må få komme ut av buret, kan ikke sitte der hele dagene. Noen forstår jo dette, mens andre ikke vil ha hjelp av meg før jeg har satt fra meg rottene.
En mor sa en gang til ungen; Æsj, se den ekle rotta. Da klarte jeg ikke dy meg, så jeg sa til henne at hun ikke måtte si sånn til barnet, for da ville jo han også syns at rotta var ekkel.. Etterpå sa hun bare; se den rotta..
Så vi som jobber i dyrebutikk opplever ganske mye rart med kundene også