dette var sjokkerende syn...

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

kikky wrote:den på apenes eller i byen i horten??
for på apnes er det svindyrt :o
den heter runes hundefor service og ligger nedenfor torvet, nedenfor en kina restaurant. den var elendig før men nå er det nye eigere og den er kjempe flott

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Din forrige e-post ble videresendt til Distriktskontoret for Vest-Agder 06.12.2005

Code: Select all

Jeg sendte inn mail til mattilsynet for å høre om hvordan saken går.....det var svaret
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

den heter runes hundefor service og ligger nedenfor torvet, nedenfor en kina restaurant. den var elendig før men nå er det nye eigere og den er kjempe flott
jah der hvor siba zoo var :wink: to av jentene mine er derfra...
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Var innom dyrebutikken nå, eneste forandringen var at to bur var borte og det var en glassvegg foran de...... :cry:

Sendt ny mail til "Buddy" , kanskej jeg får svar denne gangen... :roll:
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:Var innom dyrebutikken nå, eneste forandringen var at to bur var borte og det var en glassvegg foran de...... :cry:

Sendt ny mail til "Buddy" , kanskej jeg får svar denne gangen... :roll:
Det har alltid vært glassvegg... ? (tror nok de stod bak glassvegg på bildene også)

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Endelig svar fra Buddy!
Hei igjen!

Har lest mailen din. Fint at du har engasjement rundt dyrehold og våre kjæledyrs velvære og levekår.

Når det gjelder Dyrebutikken på Sørlandssenteret så skal jeg ta dette opp med de i løpet av uken.

Lykke til videre med ditt dyrehold!
Håpe de gjør det da!!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

:thu: Venter i spenning til uken er over :D

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Gjett om ikke jeg skal innom DEN butikken i løpet av uka!! Jeg skreiv også i mailen til "Buddy" at de sendte et veldig galt signal om rottehold spesielt. De har info på nettsiden at de er sosiale dyr, står ikke akkurat i stil med butikken!! :?
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:Gjett om ikke jeg skal innom DEN butikken i løpet av uka!! Jeg skreiv også i mailen til "Buddy" at de sendte et veldig galt signal om rottehold spesielt. De har info på nettsiden at de er sosiale dyr, står ikke akkurat i stil med butikken!! :?
De selger gjerne rottene alene, og oppgir ikke noe som helst informasjon om at de bør være f.eks. to og er sosiale. Dessuten selger de med altfor små bur (hamsterbur - små dunaplast eller hva de heter) som er "mer enn store nok for ei rotte".

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Påss har du vært der??? Og da sa de det??? I så fall skal jeg garantert inn dit og stille div spørsmål!!!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:Påss har du vært der??? Og da sa de det??? I så fall skal jeg garantert inn dit og stille div spørsmål!!!!
Jeg kjøpte min første rotte der... for halvannet år siden (før jeg visste bedre :( ). Den gang hadde de flere sammen i bur (ikke alene slik som bildene dine viser i sånne små "isbokser"), og de ansatte gikk med dem på skuldra og rottene var tillitsfulle ved kjøpet. Har ikke vært der på lenge, for jeg bruker butikken i Kirkegata når jeg trenger noe.
Med små hamsterbur (duna-dynabla bla bla) mener jeg likt det minste med rød bunn som Rottegjengen har til salgs. Samme str eller mindre (husker ikke - lite hvertfall) Det ble passelig lite etterhvert... :? Men "mer enn stort nok til ei rotte"... :(

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Jeg syntes det er tris jeg at de driver sånn praksis!!! Jeg får late som om jeg er en nysgjerrig rottekjøper en gang jeg er der for å høre hva de svarer!!! Har ikke bod her i kristiansand så lenge men kirkegata, er det en av de i byen det eller?? Hørte noe om at det er to butikker i byen.....??
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:Jeg syntes det er tris jeg at de driver sånn praksis!!! Jeg får late som om jeg er en nysgjerrig rottekjøper en gang jeg er der for å høre hva de svarer!!! Har ikke bod her i kristiansand så lenge men kirkegata, er det en av de i byen det eller?? Hørte noe om at det er to butikker i byen.....??
Ja - det er en i Slottsquartalet og en ligger i Kirkegata, mellom Henrik Wergelandsgate og Skippergata.
Bruker den i Kirkegata pga pris, og at dyra ser ut til å få grei behandling på den butikken. Og det er greie folk, med litt varierende kunnskap om f.eks. rotter alt etter hvem som er på jobb. Nå er jeg ikke ofte der, men har til dags dato ikke sett for små babyer f.eks.

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

ok, takk!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Ny mail fra dyrebeskyttelsen!! De skal sende en av sine opp til butikken
En av våre går og skjekker og snakker med dem. Arnfrid