kikky wrote:den på apenes eller i byen i horten??
for på apnes er det svindyrt
den heter runes hundefor service og ligger nedenfor torvet, nedenfor en kina restaurant. den var elendig før men nå er det nye eigere og den er kjempe flott
den heter runes hundefor service og ligger nedenfor torvet, nedenfor en kina restaurant. den var elendig før men nå er det nye eigere og den er kjempe flott
jah der hvor siba zoo var to av jentene mine er derfra...
Gjett om ikke jeg skal innom DEN butikken i løpet av uka!! Jeg skreiv også i mailen til "Buddy" at de sendte et veldig galt signal om rottehold spesielt. De har info på nettsiden at de er sosiale dyr, står ikke akkurat i stil med butikken!!
Fint_Lite wrote:Gjett om ikke jeg skal innom DEN butikken i løpet av uka!! Jeg skreiv også i mailen til "Buddy" at de sendte et veldig galt signal om rottehold spesielt. De har info på nettsiden at de er sosiale dyr, står ikke akkurat i stil med butikken!!
De selger gjerne rottene alene, og oppgir ikke noe som helst informasjon om at de bør være f.eks. to og er sosiale. Dessuten selger de med altfor små bur (hamsterbur - små dunaplast eller hva de heter) som er "mer enn store nok for ei rotte".
Fint_Lite wrote:Påss har du vært der??? Og da sa de det??? I så fall skal jeg garantert inn dit og stille div spørsmål!!!!
Jeg kjøpte min første rotte der... for halvannet år siden (før jeg visste bedre ). Den gang hadde de flere sammen i bur (ikke alene slik som bildene dine viser i sånne små "isbokser"), og de ansatte gikk med dem på skuldra og rottene var tillitsfulle ved kjøpet. Har ikke vært der på lenge, for jeg bruker butikken i Kirkegata når jeg trenger noe.
Med små hamsterbur (duna-dynabla bla bla) mener jeg likt det minste med rød bunn som Rottegjengen har til salgs. Samme str eller mindre (husker ikke - lite hvertfall) Det ble passelig lite etterhvert... Men "mer enn stort nok til ei rotte"...
Jeg syntes det er tris jeg at de driver sånn praksis!!! Jeg får late som om jeg er en nysgjerrig rottekjøper en gang jeg er der for å høre hva de svarer!!! Har ikke bod her i kristiansand så lenge men kirkegata, er det en av de i byen det eller?? Hørte noe om at det er to butikker i byen.....??
Fint_Lite wrote:Jeg syntes det er tris jeg at de driver sånn praksis!!! Jeg får late som om jeg er en nysgjerrig rottekjøper en gang jeg er der for å høre hva de svarer!!! Har ikke bod her i kristiansand så lenge men kirkegata, er det en av de i byen det eller?? Hørte noe om at det er to butikker i byen.....??
Ja - det er en i Slottsquartalet og en ligger i Kirkegata, mellom Henrik Wergelandsgate og Skippergata.
Bruker den i Kirkegata pga pris, og at dyra ser ut til å få grei behandling på den butikken. Og det er greie folk, med litt varierende kunnskap om f.eks. rotter alt etter hvem som er på jobb. Nå er jeg ikke ofte der, men har til dags dato ikke sett for små babyer f.eks.