bånd til rottene?
Moderator: Moderatorer
bånd til rottene?
hey,
skal få med 3 dumbo rotter ( <3 ) neste uke så holder på å ser på litt bilder å fakta.
på et bilde var det en rotte med bånd (likt båndene man kan få til ilder).
er de noe serlig å bruke slike og hvor får man kjøpt dem?
skal få med 3 dumbo rotter ( <3 ) neste uke så holder på å ser på litt bilder å fakta.
på et bilde var det en rotte med bånd (likt båndene man kan få til ilder).
er de noe serlig å bruke slike og hvor får man kjøpt dem?
Det er ihvertfall 3 typer å få kjøpt. En har et mellomstykke + "ring" rundt hals og buk - heeelt ubrukelig! En annen går i kryss over skuldrene; mye bedre, men de kommer lett ut av den. Jeg jakter på den tredje typen som går i kryss under, og mellom forbeina - skal være ganske bra. Noen som vet hvilket merke dette er?
Anita
Anita
-
- Gammelrotte
Du får kjøpt sånn bånd som "alle" i Sverige bruker heranita wrote:Det er ihvertfall 3 typer å få kjøpt. En har et mellomstykke + "ring" rundt hals og buk - heeelt ubrukelig! En annen går i kryss over skuldrene; mye bedre, men de kommer lett ut av den. Jeg jakter på den tredje typen som går i kryss under, og mellom forbeina - skal være ganske bra. Noen som vet hvilket merke dette er?
Anita

Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Jeg bruger en sele beregnet til marsvin og det går også ganske fint 

Her er mig og Loki på en hyggelig gåtur, man kan dog ikke lige se, at han har selen på

Her er mig og Loki på en hyggelig gåtur, man kan dog ikke lige se, at han har selen på

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
Jeg er ganske imot bånd hvis hensikten med det er å ha "kontroll" på rottene. Et bånd som sitter så stramt at rottene ikke kan komme ut hvis den blir skremt, er for stramt til å være behagelig for rotten - det skaper gnagsår eller pusteproblemer. Rottenes kropp er ikke bygget for å sitte fast i et bånd, de kan åle seg ut av omtrent alt hvis de først har bestemt seg for det. Har du rottene med deg ut, må det være fordi du har 100% kontroll på dem hele tiden, og det har du ikke med et bånd! Båndet gir deg bare falsk trygghet. Har du et bånd i tillegg til å ha 100% kontroll er det jo forsåvidt ok, hvis båndet ikke strammer, men da er det jo heller ikke behov for bånd... 

Ja, jeg vil også mene, det mest er for syns skyld, folk hopper gerne 10 meter op i luften, hvis ikke rotten er i snor 

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
Mamma er sånn klarer ikke å se på bilder av rotter eller mus engang..
Det har noe med halen å gjøre med mamma.. Jeg hadde en ørkenrotte når jeg var kansje 8-9 år og hun var ikke redd den.. Men ellers så liker mamma bare de som er som stor som en kanin eller støre (marsvin, ilder osv..) (hun er en stor hunde elsker)
Anna

Anna