bånd til rottene?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
siljes

bånd til rottene?

Post by siljes »

hey,
skal få med 3 dumbo rotter ( <3 ) neste uke så holder på å ser på litt bilder å fakta.
på et bilde var det en rotte med bånd (likt båndene man kan få til ilder).

er de noe serlig å bruke slike og hvor får man kjøpt dem?

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Det er ihvertfall 3 typer å få kjøpt. En har et mellomstykke + "ring" rundt hals og buk - heeelt ubrukelig! En annen går i kryss over skuldrene; mye bedre, men de kommer lett ut av den. Jeg jakter på den tredje typen som går i kryss under, og mellom forbeina - skal være ganske bra. Noen som vet hvilket merke dette er?
Anita

Rotteelsker

Post by Rotteelsker »

Det har komt nye dyrebutikk her oppe, der er det et rottebånd.
Skal se på det neste gang jeg ser der :wink:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

anita wrote:Det er ihvertfall 3 typer å få kjøpt. En har et mellomstykke + "ring" rundt hals og buk - heeelt ubrukelig! En annen går i kryss over skuldrene; mye bedre, men de kommer lett ut av den. Jeg jakter på den tredje typen som går i kryss under, og mellom forbeina - skal være ganske bra. Noen som vet hvilket merke dette er?
Anita
Du får kjøpt sånn bånd som "alle" i Sverige bruker her
:)

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Den ser jo bra ut! Hadde vært morsomt å kunne 'lufte' rottene på en fin sommerdag :)
Hilsen!
Rose

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Der var den, ja - og jeg skal bestille slepetau til min store, svarte tykksak nå med en gang. 8) "Vi" gleder oss - takk! :bravo:
Anita

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Hehe..!! Lykke til med trimmen Anita! :wink:
Hilsen!
Rose

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Jeg bruger en sele beregnet til marsvin og det går også ganske fint :)

Image
Her er mig og Loki på en hyggelig gåtur, man kan dog ikke lige se, at han har selen på :(
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

bruker også et bånd som er beregnet til marsvin :wink: men noen av dem er experter på å få det av :?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

tore
Sover i do

Post by tore »

Jeg prøvde et rottebånd til en rotte jeg hadde tidligere. Det gikk i kryss over ryggen og løkket seg rundt nedre hals og brystkasse .. For rotta tok det ca. 3 sekund å få den av, men ..

Den viste seg å mislike det båndet så mye at det gjorde meg lite at jeg ikke kunne bruke det. :)

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Jeg er ganske imot bånd hvis hensikten med det er å ha "kontroll" på rottene. Et bånd som sitter så stramt at rottene ikke kan komme ut hvis den blir skremt, er for stramt til å være behagelig for rotten - det skaper gnagsår eller pusteproblemer. Rottenes kropp er ikke bygget for å sitte fast i et bånd, de kan åle seg ut av omtrent alt hvis de først har bestemt seg for det. Har du rottene med deg ut, må det være fordi du har 100% kontroll på dem hele tiden, og det har du ikke med et bånd! Båndet gir deg bare falsk trygghet. Har du et bånd i tillegg til å ha 100% kontroll er det jo forsåvidt ok, hvis båndet ikke strammer, men da er det jo heller ikke behov for bånd... ;)

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

jeg har jo bånd mest for syns skyld jeg da :P
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Ja, jeg vil også mene, det mest er for syns skyld, folk hopper gerne 10 meter op i luften, hvis ikke rotten er i snor :lol:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Stemmer! :roll:

Men i Nederland gikk det faktisk an å ta en handletur med rotta i nakken uten at folk hoppet 10 meter opp i lufta (Jeg hadde til og med to i nakken). I Norge er det utelukket. At rotter er ekle skadedyr har de fleste fått i seg med morsmelka her til lands :(
Hilsen!
Rose

SamIam

Post by SamIam »

Mamma er sånn klarer ikke å se på bilder av rotter eller mus engang.. :lol: Det har noe med halen å gjøre med mamma.. Jeg hadde en ørkenrotte når jeg var kansje 8-9 år og hun var ikke redd den.. Men ellers så liker mamma bare de som er som stor som en kanin eller støre (marsvin, ilder osv..) (hun er en stor hunde elsker)

Anna :geek:

Locked