Rapportering av planlagte parringer

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Heidi
Gammelrotte

Rapportering av planlagte parringer

Post by Heidi »

Avlsrådet vil som et forsøk på å redusere antall uplanlagte kull, tilby å sette planlagte parringer på NTFs avlsråd-sider. Dette er et tilbud til alle NTF-medlemmer. Klikk inn på avlsrådets sider for mer info:
http://www.tamrotter.com/avlsrodet.html

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Ok. da vil jeg rappotere at jeg planlegger og ha kull på Nayad så snart jeg finner en godkjent hann/eller som ikke har noen problemer med atferd og gener !...
Jeg har veldig lyst til å bli en godkjent rotte oppdretter; Men personelig syntes jeg at jeg er for ung til å atarte direkte avel og opdrett av rotter, Jeg er jo ikke 16 år enda :shock: blir ikke det før 14-10/2004 . Det var min lille rapport.. 8)

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Alues wrote:; Men personelig syntes jeg at jeg er for ung til å atarte direkte avel og opdrett av rotter, Jeg er jo ikke 16 år enda :shock: blir ikke det før 14-10/2004 . Det var min lille rapport.. 8)
Hvor ordet *atarte* kommer fra er et mysterium :lol: mente Starte hehe :)

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Jeg synes faktisk det er en rigtig god ide at man kan rapportere kuld :D Det burde vi også lave i DTF :roll:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Alues: Det er meningen at man skal sende avlsrådet en mail om det når man har en hann og en hunn man vil sette sammen. Vi setter en tidsramme på 2 mnd, som skal dekke parring og drektighetsperiode med god margin. Så det er ikke noe poeng for oss å skrive opp alle som har lyst til å en gang i fremtiden ha en parring... send oss heller en mail når det er noe konkret på gang. Avlsrådets mailadresse er den samme som styrets: ntf@tamrotter.com

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Jeg synes faktisk det er en rigtig god ide at man kan rapportere kuld :D Det burde vi også lave i DTF :roll:
Ja, dere dansker har jo fått andre gode ideer fra oss... det er noe veeeldig kjent med avlsveiledningen til DRF! ;)

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

ÅÅÅÅÅ.... men planene er ikke helt klare enda skal jeg sende mail forde?

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Hehe... nei... vent til planene er klare, du.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Nå har jeg sent en mail jeg da . Mest for å høre deres mening om saken jeg tror ikke jeg gidder å planlegge noe sælig mer før jeg får snakket litt med dere om saken...Men de fleste og vikstigste tingene(etter min menig ) er planlakt .. Jeg syntes det er fornuftig nok, siden det sikkert ikke er si mange her på forumet som er så intersserte i mine avels planer :D

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Ja, det er en ting å bare rapportere en parring, og en helt annen å be om avlsrådets vurdering. Det kan du (og alle andre) selvfølgelig maile oss om når du vil. Vi vil prøve å svare så godt vi kan. Men husk på at det kan ta tid å få svar, vi er dessverre en gjeng med opptatte ildsjeler :D

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Heidi wrote:Ja, det er en ting å bare rapportere en parring, og en helt annen å be om avlsrådets vurdering. Det kan du (og alle andre) selvfølgelig maile oss om når du vil. Vi vil prøve å svare så godt vi kan. Men husk på at det kan ta tid å få svar, vi er dessverre en gjeng med opptatte ildsjeler :D

Det går så fint så ! jeg har hele året jeg ! :D

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Heidi wrote:
Ja, dere dansker har jo fått andre gode ideer fra oss... det er noe veeeldig kjent med avlsveiledningen til DRF! ;)
Ja, men det er vel kun et plus? Det må jo betyde, at I har gjort et godt stykke arbejde, som vi gerne vil gøre lidt ligesådan ;)
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Ja nettopp. Vi er stolte av den!

Locked