Rapportering av planlagte parringer
Moderator: Moderatorer
Rapportering av planlagte parringer
Avlsrådet vil som et forsøk på å redusere antall uplanlagte kull, tilby å sette planlagte parringer på NTFs avlsråd-sider. Dette er et tilbud til alle NTF-medlemmer. Klikk inn på avlsrådets sider for mer info:
http://www.tamrotter.com/avlsrodet.html
http://www.tamrotter.com/avlsrodet.html
Ok. da vil jeg rappotere at jeg planlegger og ha kull på Nayad så snart jeg finner en godkjent hann/eller som ikke har noen problemer med atferd og gener !...
Jeg har veldig lyst til å bli en godkjent rotte oppdretter; Men personelig syntes jeg at jeg er for ung til å atarte direkte avel og opdrett av rotter, Jeg er jo ikke 16 år enda
blir ikke det før 14-10/2004 . Det var min lille rapport.. 
Jeg har veldig lyst til å bli en godkjent rotte oppdretter; Men personelig syntes jeg at jeg er for ung til å atarte direkte avel og opdrett av rotter, Jeg er jo ikke 16 år enda

Jeg synes faktisk det er en rigtig god ide at man kan rapportere kuld
Det burde vi også lave i DTF 

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
Alues: Det er meningen at man skal sende avlsrådet en mail om det når man har en hann og en hunn man vil sette sammen. Vi setter en tidsramme på 2 mnd, som skal dekke parring og drektighetsperiode med god margin. Så det er ikke noe poeng for oss å skrive opp alle som har lyst til å en gang i fremtiden ha en parring... send oss heller en mail når det er noe konkret på gang. Avlsrådets mailadresse er den samme som styrets: ntf@tamrotter.com
Nå har jeg sent en mail jeg da . Mest for å høre deres mening om saken jeg tror ikke jeg gidder å planlegge noe sælig mer før jeg får snakket litt med dere om saken...Men de fleste og vikstigste tingene(etter min menig ) er planlakt .. Jeg syntes det er fornuftig nok, siden det sikkert ikke er si mange her på forumet som er så intersserte i mine avels planer 

Heidi wrote:Ja, det er en ting å bare rapportere en parring, og en helt annen å be om avlsrådets vurdering. Det kan du (og alle andre) selvfølgelig maile oss om når du vil. Vi vil prøve å svare så godt vi kan. Men husk på at det kan ta tid å få svar, vi er dessverre en gjeng med opptatte ildsjeler
Det går så fint så ! jeg har hele året jeg !

Ja, men det er vel kun et plus? Det må jo betyde, at I har gjort et godt stykke arbejde, som vi gerne vil gøre lidt ligesådanHeidi wrote:Ja, dere dansker har jo fått andre gode ideer fra oss... det er noe veeeldig kjent med avlsveiledningen til DRF!Jeg synes faktisk det er en rigtig god ide at man kan rapportere kuldDet burde vi også lave i DTF

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk