RAR ATFERDSENDRING PÅ SEKUNDET!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
olepet
Stjeler mat

RAR ATFERDSENDRING PÅ SEKUNDET!

Post by olepet »

Heihei alle sammen. Vi har to jenter som fyller et i august. De har store personligheter og er veldig søte. De småkrangler litt, men er ikke noe uvanlige fra rotter flest.
Men igår ved utetiden "frøys" begge rottene. De bare sto helt stille uten noen mimikk i flere minutter, da jeg prøvde å løfte dem opp sprellet de som ville fisker og ble febrilske. I tillegg nektet de omtrent å la seg løfte.
Jeg plasserte de i buret og prøvde å gi dem noe snop, men de er helt apatiske.
Har noen ideer om hva dette kan være?

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det høres jo ut som om et eller annet har skremt dem kraftig :? Lyder du ikke kan høre, lukt av rovdyr, eller noe slikt? For jeg går ut fra at de ikke har fått noe medisiner eller mat som de kan ha reagert på? I og med at begge reagerte samtidig og brått kan jeg ikke tenke meg at det er snakk om en personlighetsendring - bare noe som går over. Håper de er like tillitsfulle igjen i morgen :rat:

lucas
Stjeler søppel

Post by lucas »

Pusa, som nå er katta til Mormor og morfar kom til oss på hytta, Lucas ble helt apatisk da hun var i hytta. Jeg kunne kline leverpostei på nesa hans uten at hun rørte noe som helst og han var et matvrak. Han ble altså apatisk fordi han var redd for en katt.

olepet
Stjeler mat

Post by olepet »

ja, regnet med i ettertanke at det var noe de lukta/hørte som jeg ikke klarer. 20 min senere var snopet vekk:p takk for hjelpen anywho

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Har trolig blitt redde ja!La dem være der de er tryggest,ikke sett dem på plasser de ikke er trygge.Legg et teppe over buret.De kjenner lukter og hører lyder vi ikke kan ane engang! :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply