Jeg har 2 rotter, Olivia og ofelia, som nå bor i fosterhjem frem til jeg finner nytt hjem.
Det som har skjedd er at først så sto de sammen med 2 andre litt yngre rotter, men olivia begynte å plage de små så da ble olivia og ofelia stående sammen bare de 2. men så begynte olivia å plage ofelia og dette har blitt værre for i kveld har olivia bitt ofelia skikkelig.
Problemet mitt er da hva jeg skal gjøre med olivia. Hun står alene nå.
Jeg vet ikke helt hva som har gjort til at hun oppfører seg sånn.
En teori er at hun ikke taktlet flytting og forandringene som det har medført. og en annen er at de hun er hos nå har hanner også, disse står i et annet rom da, men vet ikke om det har noe å si?
Noen som har noen ide om hva jeg burde gjøre?
Beklager om dette ble veldig uryddig skrevet. Er helt kaos i hode mitt nå.
Hm,vanskelig å vite. Kanskje hun har løpetid,og med gutter i nærheten blir hissig.Se det an ett par dager,og pass på at de står på en plass som gir trygghet.Rotter er ekstremt opptatt av trygghet,og i et bur har de lite kontroll.Guttelukta kan også virke skremmende.Håper det ordner seg!
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN
Oida!Jeg tror nok hun kan være redd for nye "utrygge"(for henne)omgivelser og skremmende lukter fra et fremmed guttebol.Er det mulig å flytte henne tilbake dit hun sto før og se om det kan gjøre henne tryggere?
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN