tilsetningsstoffer i høy for at det skal holde seg lenger..??
Det har jeg aldri hørt om. det må da være høyensilasje? eller silo.. høyet blir da bare tørket, stroppet og kjørt inn... hvertfall her omkring..
Gress i bunnen?
Moderator: Moderatorer
gress og spon
Gress var veldig populært, mye graving og flytting.
Har sjekket litt på nettet, og på Felleskjøpet har de noe de kaller kutterspon. Er det noen som har erfaringer med dette som bunnstrø? Bra el dårlig? De selges i store sekker og er billigere (tror jeg) enn det man får kjøpt på dyrebutikker.

Har sjekket litt på nettet, og på Felleskjøpet har de noe de kaller kutterspon. Er det noen som har erfaringer med dette som bunnstrø? Bra el dårlig? De selges i store sekker og er billigere (tror jeg) enn det man får kjøpt på dyrebutikker.
Brownie og Blanca, Thorstein og mamma
-
- Webmaster
- Kjønn: Kvinne
Samme her, som tidligare bonde var alt vi gjorde å slå graset, tørke og hive inn på låven.Midnight-Galaxy wrote:tilsetningsstoffer i høy for at det skal holde seg lenger..??
Det har jeg aldri hørt om. det må da være høyensilasje? eller silo.. høyet blir da bare tørket, stroppet og kjørt inn... hvertfall her omkring..
Forveksla det med halm eller silo kanskje?
-
- Gammelrotte
Re: gress og spon
Vil tro det er laget av bartrær, i så fall er det ikke noe for rottene. Du kan jo spørre hva slags tresort det er laget av?rottlott wrote:Gress var veldig populært, mye graving og flytting.![]()
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Re: Gress i bunnen?
Er det det samme som sakflis? For det skal ikke rotter ha... De får lett luftveisinfeksjon av det;)