Kul på hodet

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Martemor
Stjeler mat

Kul på hodet

Post by Martemor »

Lille jenta mi har vært småsyk i en uke nå, hun er vanligvis veldig bajas og klarer ikke sitte i ro. Den siste uken har hun vært veldig slapp og hun har hatt en del blod rundt øynene. I går når jeg skulle ta henne ut av buret var hun helt borte. Hun virket svimmel og ustø og klarte ikke helt å gå normalt. Jeg oppdaget også at hun har fått en kul/byll mellom det ene øret og øyet.
I de siste ukene har hun blitt veldig grå i pelsen. hun ser utrolig gammel ut. De andre jentene som er like gamle ut har ikke mistet fargen i pelsen og de er helt oppegående.
Jeg får så vondt av henne. Hun har det ikke bra. Jeg skl ta henne til dyrlegen på mandag, men dyrlegene her i harstad kan veldig lite om rotter.
Jeg tror jo det er en svulst i hodet, ser veldig sånn ut, men jeg synes det er litt rart at det kommer over natten.
Noen som har opplevd det samme før? i hodet? Hva kommer dyrlegen til å gjøre? og hvilke kostnader vil det bli???

Stakkars Lillejenta mi :cry:
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Re: Kul på hodet

Post by Stine »

For det første ville jeg sjekka om den kulen hun har er en svulst eller en byll.Det trenger ikke dyrlegen noe spesiell erfaring med rotter for å finne ut ;)
Om det er en byll kan det godt trykke på balansenerven og gjøre henne svimmel den også, så om det er det er det å tømme den og få henne til å gå på en antibiotika kur.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Martemor
Stjeler mat

Post by Martemor »

Hun har i alle fall blitt veldig syk nå. Hun bare ligger og orker ikke reise seg, vanligvis henger hun på burdøra hele dagen, men nå orker hun ikke gå ned til matskålen en gang
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Ring dyrlegetelefonen og få et vaktnummer.Det er alltid en som har vakt.Dette er et dyr i nød og de er forpliktet til å hjelpe.
Syns usigelig synd på den lille rottejenta! :cry:
Last edited by tantepose on 31 Oct 2009, 15:40, edited 1 time in total.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Lyngrottene
River avispapir

Post by Lyngrottene »

tantepose wrote:Ring lyrlegetelefonen og få et vaktnummer.Det er alltid en som har vakt.Dette er et dyr i nød og de er forpliktet til å hjelpe.
Syns usigelig synd på den lille rottejenta! :cry:

Helt enig. En som er på vakt har de overalt
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Post Reply