sessan wrote:fikk i dyrebutikken anbefalt bunnstrø som heter Chipsi eller noe slikt, tysk merke. Det minner litt om knuste trepellets. Skulle være fint til rotter, og støve lite. En bitteliten pose, som kostet masse.
Ser at man ikke anbefaler pellets eller spon i buret. Men at man bør bruke yesterday news. Men dette har de ikke i dyrebutikken. Dette er vel noe som er beregnet på katter? Hvor i bergens området kan man få kjøpt slikt, eller tilsvarende som er bra for rottene?
Ser også at det selges oppkuttede trebiter som bunn lag i buret. Er dette bra, og tar det lukten? vil ikke ha bur som stinker.
Skulle også gjerne hatt noe i hamsterburet som tar lukten for tissehjørnet der stinker etter noen dager

Hvilken dyrebutikk var dette? Har aldri hørt om/sett Chipsi.
I Bergen sel dei Yesterdays News på Midtun Zoo og på Dyreklinikken på Stend. Midtun Zoo er billigst, men er ein ganske dårlig dyrebutikk. Dyreklinikken på Stend har den anbefalte dyrlegen for rotter i Bergensområdet, Thomas Øyo. Trur Yesterdays News koster ti-tjue kroner meir på klinikken enn på zoo.
Veldig mange dyrebutikkar rundt i bergen fører allspon, det er heilt greit strø og eg brukar det akkurat no fordi eg kom over ein schvær sekk billig. Ein del fører Toa-lett, f.eks gjør Din Beste Venn kjeden det (Finnast på Åsane, Oasen og Lagunen). Din Beste Venn på Åsane fører og Back to Nature, som er eit skikkelig bra strø, eg foretrekker det over Yesterdays News faktisk, og det er det eg nyttar mest. Dei har iblant rabatt om du kjøper to pakker.
Eg brukar Fleecetepper som botnmateriale og kun strø i do.
Dei beste strøa koster litt, men rotter er ingen billig hobby.
Edit: Trallalaaa, feil namn.