Å lage hengekøyer selv
Moderator: Moderatorer
-
- Hamstrer mat
Re: Å lage hengekøyer selv
men om dy skal sy hengekøyer ol. må du ha dobbelt ellers strecher det så mye 

Smoothie<3 Candking<3
R.I.P Kim<33
R.I.P Kim<33
Det er notert, takk takk!!Rottefluffen wrote:men om dy skal sy hengekøyer ol. må du ha dobbelt ellers strecher det så mye

Jeg har kjøpt inn kjøkken håndklær som jeg har laget hengekøyer av. Men skal lage i fleece også, må bare få tak i "rett" farge hehe, siden buret står i stuen. Mine har foresten ikke forstått helt vitsen med hengekøyer enda
:

Hilsen Lisa og matmor.
Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig
Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig
Det er bare å prøve mer
Jeg hadde en rotte fra dyrebutikk, og det tok vell ca 4 mnd før han begynte å bruke hengekøyene, om ikke lenger

Jeg hadde en rotte fra dyrebutikk, og det tok vell ca 4 mnd før han begynte å bruke hengekøyene, om ikke lenger

Stine
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå har jeg kjøpt inn s-kroker fra Chlas Olson
Fant ikke nylånbånd noe sted, så jeg kjøpte bomullsbånd fra Panduro Hobby i stedet. Disse båndene er i "sterk bomull", litt nylonaktige i teksturen, så de burde holde helt greit.
Nå mangler jeg bare billige fleecepledd fra Jysk!

Nå mangler jeg bare billige fleecepledd fra Jysk!

-
- Hamstrer mat
Rottefluffen wrote:Eller IKEA

Ja, eller IKEA!
Det er bare lettere å komme seg til Jysk...

Nå har jeg laget en køye i størrelse 60 x 30. Den ble ikke akkurat pen, hahaha
Ikke så myk heller, da jeg brukte et hardt bomullstoff under og et tynt lag fleece oppå. Hadde sett for meg at det skulle bli mykere. Neste køye får jeg kanskje prøve å lage med to lag fleece 

Da har jeg hengt opp køyene i buret. Det ble ikke akkurat sånn som jeg hadde tenkt meg, nei...
I hvert fall ikke den første og den andre. Den terdje ble jeg derimot litt fornøyd med 
Og s-kroker er noe dritt! I hvert fall de fra Chlas Olson. Køyene henger jo ikke skikkelig fast, jeg tror ikke det skal mye rottesprell til før de vil dette ned. Fader og, nå må jeg ut og finne andre kroker.
Første køya jeg lagde:

Andre køya:

Tredje køya:

Fant forresten ut at ved å bruke s-krokene på denne måten satt køyene bedre fast. Men det ble litt kronglete, vet ikke om jeg får det til med alle køyene:

Og s-kroker er noe dritt! I hvert fall de fra Chlas Olson. Køyene henger jo ikke skikkelig fast, jeg tror ikke det skal mye rottesprell til før de vil dette ned. Fader og, nå må jeg ut og finne andre kroker.
Første køya jeg lagde:

Andre køya:

Tredje køya:

Fant forresten ut at ved å bruke s-krokene på denne måten satt køyene bedre fast. Men det ble litt kronglete, vet ikke om jeg får det til med alle køyene:

Legger du et teppe over buret nå må det jo bli rene rottehimmelen! :nisseglis: