Matmor: det er litt vanskelig å lage kategorier som passer alle, men det er bare å si ifra,så kan jeg sette inn en ny en hvis none har noen ide om hvordan den skal formuleres.
Moderator: Moderatorer
Håper virkelig ikke 14 år gamle personer er så uansvarlige, ville kanskje trodd det om 10 åringer, men desverre så er det vel sånnsessan wrote: Ser for meg en "fjortis" (ikke ment å fornærme noen), som lar rotten leke med veninnens hannrotte, og vips får man rotteunger
Kan ikke helt si meg enig i at barn ikke kan være oppdrettere. Man kan jo ikke akkurat dømme en oppdretter ut i fra alderen... Det finnes sikkert useriøse oppdrettere som er voksene og seriøse oppdrettere som er barn.sessan wrote:
Men jeg kan ikke for det - Hva er egentlig en oppdretter? Stilles noen krav? Ser for meg en "fjortis" (ikke ment å fornærme noen), som lar rotten leke med veninnens hannrotte, og vips får man rotteunger ..... er man da en OPPDRETTER? Og er det da bedre å kjøpte fra denne, enn fra butikk? jeg vet sannelig ikke. Jeg mener at for å få lov til å kalle seg oppdretter, så bør visse vilkår fylles. Skulle jeg selv kjøpt fra en oppdretter - dvs privatperson, så ville jeg satt pris på at denne var voksen - hadde føltes rart å kjøpe hos noen som er langt yngre en min attpåklatt av en lillebror, når man selv er "gammel og grå" ...
Om man bør avle på dyr som lever i fangenskap er en annen diskusjon. Hvilken rett har vi til å avle frem dyr og dømme dem til et liv i fengsel?
Hva er foresten et UPS kull?
Det er bra at du hjelper de som virkelig trenger detLitjabeth wrote:Jeg har aldri planlagt å skaffe meg rotte, men de har alltid dumpa i fanget ved at de har blitt etterlat til meg eller fått vite at de skulle avlives... Men har heldigvis alltid hatt interesse for rotter og dyr og slik hatt litt kunnskap samt mulighet, penger og tid til å gi de det de trenger kjapt. Mange som trenger hjem så aldri hatt behovet for å skaffe på annen måte.