SALG AV ROTTER
Jeg besøker Dyrego mange ganger i løpet av året og det er en fin butikk. Spesielt nå som det er nyoppusset. Men jeg vil gjerne skrive om en ting som irriterer meg og som gjør at jeg mange ganger går fra Dyrego med et tomt hjerte. Det gjelder salg av rotter. Rotter er ett flokkdyr og som ikke trives alene. Og jeg har lagt merke til at Dyrego selger rotter en og en. Dette mener jeg er uhørt og hvorfor kan dere ikke selge rotter i par eller tre rotter sammen, når dere gjør det med deguser? Hvis en kunde allerede har en eller flere rotter er det forståelig at dere selger en og en, men ikke når en kunde ikke har noen rotter fra før eller ikke har tenkt til å ha flere enn en rotte. Jeg vil gjerne ha en forandring på dette og lurte på om det er mulig.
Jeg legger ved et sitat som er hentet fra forumet på NTF, skrevet av leder av Norsk Tamrotteforening Heidi Sjursen.
”Rotter er jo fra naturens side flokkdyr, og det er ikke riktig av oss å holde de alene, selv om vi bruker mye tid på dem. Et menneske kan ikke erstatte den kontakten som er mellom rotter. Faktisk så står det i Stortingsmelding nr 12 (om dyrehold og dyrevelferd) at en av de punktene som skal legges vekt på er at flokkdyr ikke blir holdt alene.”
Kilde: viewtopic.php?f=3&t=1796&p=16726&hilit= ... yr+#p16726
Håper på et svar og en forandring så fort som mulig.
Okei det var det