Lage bur selv??
Moderator: Moderatorer
-
- Pinglerotte
Lage bur selv??
jeg har tenkt og lage ett digert bur til rottene mine , men tror dere att det funker og lage ramme av tre og kjøpe netting og ta på, også bruke en slags gummi/plast matte til bunn?? hvilke innvendige mål anbefaler dere??
Re: Lage bur selv??
Jeg mener å ha sett at andre har laget eget bur selv som du kan finne inne på bur og innredning. Kan være en god start å se på det, ellers har jeg ingen tips om å lage bur til rotter selv 

jeg lagde dette til mine første rotter. det var fint, MEN det var vanskelig å rengjøre, luktet litt, og rottene klarer lett å bite over hønsenetting, jeg hadde også et tilfelle der en skadet seg på en løs spire som stakk ut. ellers er det et yppelig bur og jeg bruker det nå som utebur på sommeren
Det går jo også ann å lage bur ut av skap! I dørene kan du kutte ut midten av platen eller lignende å sette på minknetting som fåes kjøpt på felleskjøper. Dette er mye mer solid enn hønsenetting. I bunn kan du eventuelt feste en plast matte som du fester også litt oppover kantene slik at lukt ikke setter seg i bunn og vegger. Til lås går det jo ann å bruke sånn man gjerne bruker på dører eller lignende for å holde uønskede ute om du skjønner? du ser dem gjerne på offentlige toalleter også med en slik stang du drar over døråpningen for å låse 
Fant litt informasjon om tips på å lage bur selv på internett, husker ikke siden da, men det hjelper litt
bilde av ett selvlaget bur av skap, men dette er til chinchilla men prinsippet er jo det samme. Må bare innrede litt mer for rotter

Fant litt informasjon om tips på å lage bur selv på internett, husker ikke siden da, men det hjelper litt

bilde av ett selvlaget bur av skap, men dette er til chinchilla men prinsippet er jo det samme. Må bare innrede litt mer for rotter

-
- Pinglerotte
takk for gode svar .nå har jeg lagd ramma og tatt på netting og gulv og tak. jeg kjøpte parkett og brukte det som gulv . nå gjennstår det og innredes og få på hyller og dør. Men hvordan skal jeg lage hyllene???? 

Når det gjelder hyller, ville jeg tippe du kan bruke hylleknekter som festes i hjørnene? De skal tross alt ikke ta så mye vekt.