Minstemål for feriebur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
marita2102
Pinglerotte

Minstemål for feriebur

Post by marita2102 »

Lurer på hva dere mener det minste målet for et feriebur til to rotter bør være.
Har ikke mulighet til å ha et kjempestort bur, men vil ikke at det skal være for lite heller..! :roll:
De vil kun bo i buret i korte perioder, maks en uke. :rottehode:

iselinfl
Omegarotte

Re: Minstemål for feriebur

Post by iselinfl »

Jeg ville nå si at det kanskje kommer ann på hvor mye dem får være ute? Får dem ikke være stort ute ville jeg personlig gått for furet xl til minstemål for feriebur, får dem være veldig masse ute kan mindre fungere mener jeg.

Jeg har selv lurt på det tidligere å da jeg forhørte meg med andre rotteeiere så fikk jeg veldig forskjellige svar fra alle sammen, så hundre prosent sikkert svar har nok ikke jeg =/ Selv så ser jeg ann på rottene mine ettersom hvor mye plass de selv ser ut til å klare seg i. Mine rotter må ha stort bur, ellers trives de ikke. Uansett om de er mye ute eller ei.

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Minstebur for feriebur syns jeg ikke skal være noe mindre enn jennybur :) Om de får være MYE ute (og da mener jeg kanskje 12 timer ++) hver dag, kan det fungere med et mindre bur, men med en minimumsstørrelse på 50 x 50 x 80 cm.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tiannina
Tisser i køyene

Post by Tiannina »

Det spørs jo litt på hvor godt utnyttet plassen er :)
Er enig med Rottelooover om at minimumsstørrelsen burde være 50 x 50 x 80 cm :)
Jeg har ett jennybur jeg har dratt med meg rundt til mine ;)
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Rottelooover wrote:Minstebur for feriebur syns jeg ikke skal være noe mindre enn jennybur :) Om de får være MYE ute (og da mener jeg kanskje 12 timer ++) hver dag, kan det fungere med et mindre bur, men med en minimumsstørrelse på 50 x 50 x 80 cm.
Jeg har ikke rottene ute så utrolig mye på ferier, og vanligvis har jeg dem ikke med. Men når jeg må ha dem med er de i et lite kaninbur på bredde – 40 cm, høyde – 32cm, lengde – 60cm. Siden det er ferie og ikke lengre opphold så har jeg ikke dårlig samvittighet for rottene. De liker ikke så godt å være på ferie uansett og ligger helst gjemt inni et hus eller noe sånt, så tror ikke et større bur ville gjort dem tryggere akkurat. Det viktigste er at de føler seg trygge og har steder å gjemme seg :)
Aurora

sessan
Hamstrer mat

Post by sessan »

Jeg har brukt et fuglebur som er omtrent 30 bredt, 60 langt og 50 høyt. Men dette ble lite. Så nå har jeg gjort bytte så hamsteren min bor i dette buret, og jentene får hamsterens bur. Dette buret er omtrent 40 bredt, 60 langt og 60 høyt. Så det blir en del større.

Det som er viktig er hvordan man utnytter plassen i buret. tror jeg. Skal prøve å få tatt bilder i dagslyset i morgen, så kan jeg legge inn og vise hvordan jeg har gjort det i reiseburet mitt :-)
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

marita2102
Pinglerotte

Post by marita2102 »

Okei. Takk for svar. :)

Post Reply