Lurerotte

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
dosjos
Pinky

Lurerotte

Post by dosjos »

Hei

For litt over en ukes tid siden skadet den ene rotten min beinet, og han har blitt ganske bra igjen nå.
Mens han var skadet ble han vartet opp en del, fikk litt ekstra godt osv.

Så, for to dager siden sat Jum-jum oppå buret og gikk inn gjennom takluken, og i løpen av den tiden skadet han venstre fremlabb. Han holdt den i allefall opp til kroppen som om det gjorde vondt.
Det skal sies at Jum-jum er en skikkelig piperotte, men nå kom det ikke en eneste lyd.

Han gikk ikke på labben, men han brukte den til å spise med og å vaske seg med, så det kan ikke ha vært så veldig vondt heller.

Dagen etterpå var han helt fin. Så da er spørsmålet, kan han ha latet som om han har skadet seg for å få oppmerksomhet? De er jo utrolig lure dyr med anlegg for å bli missunnelige eller sjalu. Så jeg ser ikke på dette som en umulighet. Så er det noen andre som har erfart dette?

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Re: Lurerotte

Post by Stine »

Rotter kan selvfølgelig gjøre ting for å få oppmerksomhet eller være sjalu, men tror ikke det er tilfelle hos deg.
Rotter blir ofte svært fort friske, og jeg har opplevd flere ganger at rotter har hinket eller ikke gått på fotejn og vært helt fin igjen daen etter eller etter noen timer :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply